Velik korak k poplavni varnosti
V Železnikih so le dočakali sprejem državnega prostorskega načrta za obvoznico in protipoplavne ukrepe.
Železniki – Vlada je minuli teden sprejela državni prostorski načrt (DPN), ki predvideva obvoznico mimo starega dela Železnikov in ureditev vodne infrastrukture za izboljšanje poplavne varnosti. DPN so na pristojnih ministrstvih pripravljali več let, njegov sprejem tudi večkrat preložili, zato so ga v Železnikih že nestrpno pričakovali.
Za zagotovitev poplavne varnosti DPN predvideva ureditev struge skozi Železnike in 20-metrski betonski zadrževalnik vode pod Sušo. Kot je pojasnil Darko Gortnar z Občine Železniki, je država vodne ureditve predvidela med Alplesovim in Dolenčevim jezom. Slednji se je po poplavah leta 1990 podrl, a so ga nato naredili nazaj v obliki drče, na željo domačinov pa ga bodo v sklopu DPN spet vzpostavili v prvotno obliko. Dotrajan Alplesov jez bodo rekonstruirali, Dermotov jez pa porušili in tristo metrov višje zgradili manjši jez, predvsem zaradi potreb zajetja za malo hidroelektrarno Niko, je dejal Gortnar. Predvidena sta tudi poglobitev struge in nov most v Ovčjo vas. »Ob hujših neurjih, ko bo pretočnost skozi Železnike vseeno premajhna in se bo pojavil višek vode, pa se bo aktiviral zadrževalnik pod Sušo,« je razložil sogovornik. V sklopu DPN nameravajo obnoviti tudi regionalno cesto v vplivnem območju zadrževalnika, mimo odcepa za Davčo do prve stanovanjske hiše. »Slednjo naj bi po sicer po izvedbi zadrževalnika porušili, saj bi bila v primeru polnega zadrževalnika poplavljena,« je še dejal Gortnar.
DPN predvideva tudi prestavitev ceste iz starega dela Železnikov na levi breg Sore. »Vodne ureditve in preložitev ceste sovpadajo, saj bo obrežni zid hkrati tudi oporni zid nove devetstometrske obvozne ceste. Preložili bodo odsek med kulturnim domom in Tehtnico,« je pojasnil sogovornik.
Naslednja faza DPN so izvedbeni projekti, pravi Gortnar: »Na državi nam zagotavljajo, da je v letošnjem proračunu zagotovljen denar za projekte, v nadaljevanju pa nameravajo kandidirati na evropska sredstva v finančni perspektivi 2014. To je edina možnost, da bo do izvedbe sploh prišlo.« Projekt je namreč vreden okoli 30 milijonov evrov, od tega obvozna cesta skozi Železnike okrog osem do devet milijonov evrov, drugo pa je za izvedbo protipoplavne varnosti. »Ko bo zagotovljen denar, se bodo prednostno lotili rekonstrukcije Dermotovega jezu, za kar si domačini že ves čas prizadevamo, saj je to ključno za zagotavljanje poplavne varnosti,« je še dejal Gortnar.