V ospredju motivacija učenca
Ravnatelji slovenskih osnovnih šol so se minuli petek zbrali na Bledu na 24. republiškem srečanju Osnovna šola na Slovenskem.
Bled - Tudi na tokratnem srečanju so izpostavili probleme, povezane v vzgojo in izobraževanjem, in poskušali skupaj s strokovnjaki iskati rešitve zanje, je uvodoma pojasnil Rudi Zaman, direktor založbe Didakta, ki organizira srečanje. »Pripravili smo vsebine, s katerimi želimo dodati nov kamenček v mozaiku vašega dela, vzgoje in motivacije učencev.« Slednja je bila namreč rdeča nit letošnjega srečanja.
O tem je spregovorila tudi psihologinja dr. Zdenka Zalokar Divjak, ki je poudarila, da morajo šola in starši otroku privzgojiti odgovorno vedenje do njegovih življenjskih nalog. Te se nanašajo predvsem na učenje in domače obveznosti. »Vrednote učenja in dela pa smo danes zreducirali za nekaj, o čemer se lahko veliko dogovarjamo in celo pogajamo.« Odgovor na vprašanje, kako otroke motivirati za delo in učenje, po njenem postane jasno, ko razumemo pravi pomen besede motivacija. Beseda izhaja iz glagola motivare, kar v izvoru, je razložila, pomeni potisniti v gibanje, in ne navduševati ali zainteresirati, kakor si ponavadi tolmačimo pomen te besede. Zato, pravi Zdenka Zalokar Divjak, je od otroka treba zahtevati, da opravi domače naloge in druge šolske obveznosti. »Vzgoja zahteva našo reakcijo,« je opozorila in dodala, da je treba začeti pri vrednostnih usmeritvah. »Vedeti moramo, kaj je prav in kaj narobe, kaj se bo nagrajevalo in kaj kaznovalo …« O delu in učenju, je poudarila, se z otrokom ne pogajamo, obenem pa jim za opravljeno delo ni treba obljubljati posebnih nagrad. »Nagrada morajo biti že same učne in delovne navade, ki jih bo s tem pridobil.«
Kadar imamo pred sabo osebnost otroka in mladostnika ter v mislih predvsem njegovo nadaljnjo življenjsko pot, je še poudarila Zdenka Zalokar Divjak, nam ne more biti vseeno, s kakšnimi lastnostmi bo opremil svojo osebnost. »Ali ga bomo prepustili ležernosti in iskanju najlažjih poti za dosego nekih ciljev, ali pa bomo postavili zahteve in visoke kriterije za pridobitev učnih in delovnih navad,« je končala.