O obvoznici tudi zbor krajanov
Žirovniški občinski svetniki so se seznanili z idejnim projektom obvoznice Vrba, kmalu ga bodo predstavili tudi na zboru krajanov.
Žirovnica - Z gradnjo obvoznice Vrba želi občina Žirovnica rojstno vas Franceta Prešerna razbremeniti prometa. Mimo pesnikove hiše se namreč dnevno pelje 1.400 vozil, kar je ogromno, je na četrtkovi seji občinskega sveta ob predstavitvi idejnega projekta za obvoznico Vrba poudaril župan Leopold Pogačar. Spomnil je, da so v postopku priprave občinskega prostorskega načrta (OPN) obravnavali več variant obvoznice; občina si je prizadevala za vzhodno, za stroko in nosilce urejanja prostora pa je bila sprejemljiva le zahodna. Koridor zanjo so tako predvideli tudi v OPN, ki za obvoznico predvideva izdelavo občinskega podrobnega prostorskega narta (OPPN). Strokovna podlaga zanj je idejni projekt, ki so ga na zadnji seji predstavili tudi občinskim svetnikom.
Obvoznica bo dolga 1,2 kilometra; prvi del bo potekal od krožišča, ki ga načrtujejo pod cerkvijo na Breznici, po obstoječi trasi lokalne ceste proti Vrbi, drugi del pa bodo na novo speljali po njivah in travnikih severno in zahodno od vasi ter ga navezali na regionalno cesto Žirovnica– Lesce. »Deloma gre za rekonstrukcijo, deloma pa za novogradnjo. Cesta bo široka osem metrov, asfaltirano vozišče pa šest metrov. Od krožišča pri cerkvi do odcepa za staro Vrbo smo predvideli še kombinirano kolesarsko in pešpot v širini tri metre,« je svetnikom pojasnil Metod Lojk iz podjetja CE Design, ki je pripravilo idejni projekt. Poudaril je še, da za obvoznico ne bo treba rušiti hiš, cesto pa so odmaknili od hiš, da jih ne bo motil hrup.
Še ta mesec bodo idejni projekt predstavili na zboru krajanov v Vrbi, je napovedal župan: »Postopek OPPN se še ni začel, prej želimo dobiti mnenja svetnikov in občanov. Nekateri se ne strinjajo z obvoznico, na drugi strani pa so takšni, ki jo težko čakajo. Zavedati pa se je potrebno, da ko gre za javni interes, so posamezniki vedno lahko prikrajšani.« V načrtu razvojnih programov je izvedba investicije, ki je ocenjena na 1,2 milijona evrov, predvidena v letih 2015 in 2016. Kdaj – če sploh – bo prišlo do gradnje, je po besedah župana odvisno od odziva občanov in volje v občinskem svetu. »Ob razpravi želim zbrati pripombe, če bo treba, bom za mnenje o obvoznici povprašal vse občane. Nato se bomo odločili, ali jo bomo zgradili ali ne, osebno pa menim, da je potrebna.«
Enako mnenje je izrazil Dušan Konte (SDS), predlagal je, da bi cesto speljali bližje vasi, da ne bi vmes ostalo toliko kmetijskih zemljišč z bistveno manjšo uporabnostjo. Krivina je lahko malo manjša, ne pa bistveno, saj bo s tem tudi hrup večji, je odvrnil Metod Lojk. Zahodna varianta med vsemi predlaganimi terja najmanj kmetijskih zemljišč, je pojasnil župan: »Odkupiti bi bilo treba 15.000 kvadratnih metrov, drugo je v lasti občine ali države.«
Izrazitega nasprotovanja zahodni obvoznici v razpravi ni bilo slišati, čeprav bi vsi raje videli, da bi zavod za varstvo kulturne dediščine dovolil gradnjo obvoznice vzhodno od Vrbe. Predlagani rešitvi ni preveč naklonjen Jurij Dolžan (N.Si), po njegovem bi morali obvoznico speljati po obstoječih cestah in z minimalnimi posegi v prostor, prav tako pa bi že v preteklosti morali bolj upoštevati mnenje vaščanov.