Japec Jakopin (desno) zagotavlja, da bo Seaway ostal slovenski: "Svoboda nam veliko pomeni. Pa čeprav je pri nas delavska ura dražja kot marsikje v svetu. Tu so moji otroci in želim, da bodo imeli delo doma." Na sliki z bratom Jernejem Jakopinom, s katerim sta pred tremi desetletji ustvarila JJ Design. (Foto: Gorazd Kavčič)

Greenline sinonim uspešnosti

Japec Jakopin opozarja na nekonkurenčnost slovenskega gospodarstva, predvsem na visoko ceno dela: "Vseskozi nam pada konkurenčnost, naša prednost so le proizvodi z veliko vsebnostjo znanja. Greenline trenutno nosi tristo delovnih mest, v šestih letih načrtujemo podvojitev števila zaposlenih."

Zgoša - Seaway je v nekaj letih prodal 333 hibridnih plovil Greenline in se s to blagovno znamko postavil na vrh svetovnega trga hibridnih plovil. Navzoči so v petintridesetih državah sveta, še največ na evropskem trgu, lani so se intenzivneje začeli predstavljati na ameriškem trgu.

Poslovanje Seawayja je v minulih letih močno zaznamovala odprodaja ladjedelnice v Italiji in posledično delna izguba vložka v višini 23 milijonov evrov. V lani razdeljeni družbi na Seaway Desigen (oblikovanje za lastne potrebe in polovico desetih največjih svetovnih proizvajalcev plovil) in Seaway Yachts (proizvodnja plovil) ne govorijo o krizi, ampak globalnih spremembah, ki se jim moramo prilagoditi in so jih lani občutili tudi sami. Tudi plače so zamujale, sicer pa je 220 sodelavcev ustvarilo 32 milijonov evrov prometa, letos naj bi rasli za petino in na koncu beležili milijon evrov dobička.

Največ optimizma gre na račun plovil Greenline, inovativnega izdelka, ki spoštuje okolje in je del novega globalnega razmišljanja. To hibridno plovilo porabi toliko energije kot jadrnica ali štirikrat manj kot običajno motorno plovilo, samo letos naj bi prodali 153 plovil Greenline. S krizo se je na področju plovil spremenila predvsem njihova cena.

Cene zaseženih plovil, teh pa imajo banke veliko, so padle za polovico. Seawayjev Greenline je drugačen, hibridnih plovil prej ni bilo, tudi danes je edinstven in drži ceno. Ima specifične kupce, ki izhajajo iz generacije baby boom. Ti ne želijo čakati na konec gospodarske krize, ampak uživati. In kupujejo energijsko učinkovito plovilo.

Še najbolj gre v promet Greenline 33, ki stane med sto in 150 tisoč evrov. Od 333 prodanih Greenline plovil odpadeta dve tretjini prodaje na najmanjše, tretjino na številko večje (Greenline 40), kupca za največjega Greenline 70 za 2,5 milijona evrov pa je težko najti. Morda bo drugače s pohodom v Ameriko, kjer tudi vse bolj gledajo na porabo in varovanje okolja. Ob dobri prodaji bi lahko Seaway proizvodno podjetje odprl na Floridi.

S proizvodnim podjetjem Seaway Yahts, septembra naj bi zagnali stroje v novi tovarni v Puconcih, širijo področje delovanja na obnovljive vire energije in avtomobilsko industrijo oziroma kompozitne materiale. »Veliko stavimo na potencial Greenline in industrijo blizu navtike ter uporabo kompozitnih materialov. Uporaba slednjih je vse bolj prisotna, največji avtomobilski proizvajalci proučujejo njihovo uporabo, vendar proizvodnja beži iz Evrope. Zato moramo proizvodnjo robotizirati,« pravi Japec Jakopin, ki je z bratom Jernejem Jakopinom sinonim za Seaway.

Opozarja na nekonkurenčnost slovenskega gospodarstva, na visoko ceno dela, ki je celo višja od cene dela na Floridi, kaj šele od kitajske. »Vseskozi nam pada konkurenčnost, naša prednost so le proizvodi z veliko vsebnostjo znanja. Greenline trenutno nosi tristo delovnih mest, v štirih do šestih letih načrtujemo podvojitev števila zaposlenih,« pove Japec Jakopin. Med izpostavljenimi problemi našteje tudi velikost Seawayja z letno realizacijo med tridesetimi in štiridesetimi milijoni evrov, saj so se ujeli v oči velikih, ne zmorejo pa denarnega toka, da bi jim lahko konkurirali.

Izvedba investicije v Puconcih se je zavlekla, pravzarpav se je zavlekel postopek pridobivanja gradbenega dovoljenja. Predvidoma septembra bodo pognali proizvodnjo s 120 delavci, od tega bo 30 do 40 na novo zaposlenih. V skupini je zdaj 220 sodelavcev. Japec Jakopin pravi, da bo težko obdržati delovna mesta v Sloveniji, kljub temu jih bodo skušali še odpirati. Tudi zato, da bodo njegovi otroci imeli delo doma.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sobota, 12. september 2015 / 14:24

Po aparat se ni vrnila

Škofja Loka – Pred dnevi je lažna prodajalka po domovih na Kidričevi cesti v Škofji Loki oškodovanko po daljšem pregovarjanju prepričala, naj na test za en dan vzame manjši ortopedski aparat, kot g...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / sreda, 29. december 2010 / 07:00

Dodana vrednost

Opel v svojo modelno paleto dodaja kombijevsko astro Sports Tourer.

GG Plus / sreda, 29. december 2010 / 07:00

V les izklesana razmišljanja

Marjan Vodnik je svojo prvo leseno figurico izrezljal že pri desetih letih, zadnje desetletje pa njegove lesene skulpture lahko občudujejo obiskovalci razstav in sejmov po vsej Sloveniji in tudi pri n...

Zanimivosti / sreda, 29. december 2010 / 07:00

Poletni oddih med številkami

Če ste se odločili zbirati številke od 1 do 5, ki vas odpeljejo na izlet, ste imeli tokrat še posebej zahtevno nalogo. Enica in dvojka sta bili objavljeni že aprila in maja, sledil je trimesečni "dopu...

Kronika / sreda, 29. december 2010 / 07:00

V Iskri ISD se zavedajo odgovornosti do okolja

Kranj - V podjetjih Iskraemeco in Iskra ISD v Kranju je prejšnji teden potekala reševalna vaja. Prvo podjetje so evakuirali zaradi izbruha požara, še posebej zanimiv pa je bil de...

Šport / sreda, 29. december 2010 / 07:00

Nekaj revolucionarnega in nekaj klasičnega

Dež nam je stopil sneg po nižinah in s tem spodil misli o smučarskih tekih. Tisti najbolj zagrizeni pa se ne damo in ga zato iščemo tam zgoraj, kjer je v tem času zagotovo, tam zgoraj po hribih....