Japec Jakopin (desno) zagotavlja, da bo Seaway ostal slovenski: "Svoboda nam veliko pomeni. Pa čeprav je pri nas delavska ura dražja kot marsikje v svetu. Tu so moji otroci in želim, da bodo imeli delo doma." Na sliki z bratom Jernejem Jakopinom, s katerim sta pred tremi desetletji ustvarila JJ Design. (Foto: Gorazd Kavčič)

Greenline sinonim uspešnosti

Japec Jakopin opozarja na nekonkurenčnost slovenskega gospodarstva, predvsem na visoko ceno dela: "Vseskozi nam pada konkurenčnost, naša prednost so le proizvodi z veliko vsebnostjo znanja. Greenline trenutno nosi tristo delovnih mest, v šestih letih načrtujemo podvojitev števila zaposlenih."

Zgoša - Seaway je v nekaj letih prodal 333 hibridnih plovil Greenline in se s to blagovno znamko postavil na vrh svetovnega trga hibridnih plovil. Navzoči so v petintridesetih državah sveta, še največ na evropskem trgu, lani so se intenzivneje začeli predstavljati na ameriškem trgu.

Poslovanje Seawayja je v minulih letih močno zaznamovala odprodaja ladjedelnice v Italiji in posledično delna izguba vložka v višini 23 milijonov evrov. V lani razdeljeni družbi na Seaway Desigen (oblikovanje za lastne potrebe in polovico desetih največjih svetovnih proizvajalcev plovil) in Seaway Yachts (proizvodnja plovil) ne govorijo o krizi, ampak globalnih spremembah, ki se jim moramo prilagoditi in so jih lani občutili tudi sami. Tudi plače so zamujale, sicer pa je 220 sodelavcev ustvarilo 32 milijonov evrov prometa, letos naj bi rasli za petino in na koncu beležili milijon evrov dobička.

Največ optimizma gre na račun plovil Greenline, inovativnega izdelka, ki spoštuje okolje in je del novega globalnega razmišljanja. To hibridno plovilo porabi toliko energije kot jadrnica ali štirikrat manj kot običajno motorno plovilo, samo letos naj bi prodali 153 plovil Greenline. S krizo se je na področju plovil spremenila predvsem njihova cena.

Cene zaseženih plovil, teh pa imajo banke veliko, so padle za polovico. Seawayjev Greenline je drugačen, hibridnih plovil prej ni bilo, tudi danes je edinstven in drži ceno. Ima specifične kupce, ki izhajajo iz generacije baby boom. Ti ne želijo čakati na konec gospodarske krize, ampak uživati. In kupujejo energijsko učinkovito plovilo.

Še najbolj gre v promet Greenline 33, ki stane med sto in 150 tisoč evrov. Od 333 prodanih Greenline plovil odpadeta dve tretjini prodaje na najmanjše, tretjino na številko večje (Greenline 40), kupca za največjega Greenline 70 za 2,5 milijona evrov pa je težko najti. Morda bo drugače s pohodom v Ameriko, kjer tudi vse bolj gledajo na porabo in varovanje okolja. Ob dobri prodaji bi lahko Seaway proizvodno podjetje odprl na Floridi.

S proizvodnim podjetjem Seaway Yahts, septembra naj bi zagnali stroje v novi tovarni v Puconcih, širijo področje delovanja na obnovljive vire energije in avtomobilsko industrijo oziroma kompozitne materiale. »Veliko stavimo na potencial Greenline in industrijo blizu navtike ter uporabo kompozitnih materialov. Uporaba slednjih je vse bolj prisotna, največji avtomobilski proizvajalci proučujejo njihovo uporabo, vendar proizvodnja beži iz Evrope. Zato moramo proizvodnjo robotizirati,« pravi Japec Jakopin, ki je z bratom Jernejem Jakopinom sinonim za Seaway.

Opozarja na nekonkurenčnost slovenskega gospodarstva, na visoko ceno dela, ki je celo višja od cene dela na Floridi, kaj šele od kitajske. »Vseskozi nam pada konkurenčnost, naša prednost so le proizvodi z veliko vsebnostjo znanja. Greenline trenutno nosi tristo delovnih mest, v štirih do šestih letih načrtujemo podvojitev števila zaposlenih,« pove Japec Jakopin. Med izpostavljenimi problemi našteje tudi velikost Seawayja z letno realizacijo med tridesetimi in štiridesetimi milijoni evrov, saj so se ujeli v oči velikih, ne zmorejo pa denarnega toka, da bi jim lahko konkurirali.

Izvedba investicije v Puconcih se je zavlekla, pravzarpav se je zavlekel postopek pridobivanja gradbenega dovoljenja. Predvidoma septembra bodo pognali proizvodnjo s 120 delavci, od tega bo 30 do 40 na novo zaposlenih. V skupini je zdaj 220 sodelavcev. Japec Jakopin pravi, da bo težko obdržati delovna mesta v Sloveniji, kljub temu jih bodo skušali še odpirati. Tudi zato, da bodo njegovi otroci imeli delo doma.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sreda, 10. junij 2009 / 07:00

Najbolj pogrešajo pločnike

Prebivalci Žabnice nasprotujejo telovadnici v obliki šotora ali balona, veseli pa bi bili kolesarskih stez.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 28. februar 2013 / 07:00

Anketa: Pogumno v ledeno jezero

Na Bledu je minulo soboto potekal Pokal Bleda v zimskem plavanju. V vodo, ki je imela le nekaj stopinj več kot zrak, se je pognalo kar 65 tekmovalcev. Nekateri so nam zaupali, kakšni so občutki ob tem...

Šport / četrtek, 28. februar 2013 / 07:00

Peter Prevc srebrn na svetovnem prvenstvu

Val di Fiemme - Slovenski skakalec Peter Prevc je na svetovnem prvenstvu v nordijskem smučanju v Predazzu osvojil srebrno medaljo. Zmagal je Poljak Kamil Stoch. To je...

Zanimivosti / četrtek, 28. februar 2013 / 07:00

Tekli bodo v Ruthin spomin

Ta konec tedna se bodo na Bledu zbrali tekači, pohodniki in njihovi štirinožni prijatelji.

Gospodarstvo / četrtek, 28. februar 2013 / 07:00

Občinska pomoč kmetijstvu

Mestna občina Kranj bo letos za razvoj in ohranjanje kmetijstva, gozdarstva in podeželja namenila nekaj več kot 153 tisoč evrov.

Gorenja vas-Poljane / četrtek, 28. februar 2013 / 07:00

Komunalni prispevek odslej po gradbeni parceli

Gorenja vas - Gorenjevaško-poljanski občinski svetniki so na zadnji seji sprejeli spremembe odloka o podlagah za odmero komunalnega prispevka. Spremembe se nanašajo na natančnejš...