Še vedno prijazna medvedka
Test: Fiat Panda 1.3 Multijet 16V Lounge
Fiatova panda bi se skoraj že lahko vpisala med legende, zlasti tista v prvi generaciji, ki so jo izdelovali krepki dve desetletji. Druga je hitro vrtečemu kolesju avtomobilskega sveta primerno precej prej dobila naslednico, ki se zdaj spogleduje s številko večjimi avtomobili.
Dolžina je še vedno pod štirimi metri, a lani nova Panda je že na pogled večja od predhodnice, kar med drugim poudarjajo izbočeni blatniki in manj ostro prirezane karoserijske linije. Fiatovi krojači avtomobilske pločevine so namreč skušali združiti okroglo z oglatim, zato Panda še vedno kaže obraz prijazne medvedke, ki pa ni nič več sramežljiva, ampak odločno zrelejša.
Igrivosti kljub vsemu ne manjka niti v notranjosti. Potniška kabina je prostorsko ustrezna, upoštevaje skromne zunanje mere, spredaj se sedi povsem solidno, zadaj malo manj, a še vedno znosno. Tisti, ki bi Pando imeli za resnejši družinski avtomobil, bodo negodovali nad sorazmerno skromno odmerjenim prtljažnikom, ki se sicer izdatno poveča s podiranjem zadnje sedežne klopi, a to verjetno ne pomirja družinskih sporov glede prtljage. Z več prilagodljivosti, z odstranjevanjem ali vzdolžnim pomikom sedežev bi ta mali enoprostorsko zasnovani avtomobil nedvomno pridobil krepak zalogaj uporabnosti.
Armaturna plošča je zasnovana v slogu zunanjosti, torej vozniku ponuja združevanje krogov in kvadratov, najsi bo to na sredici volanskega obroča, merilnikih ali stikalih. Tipičnega italijanskega nereda skoraj ni, številčnice na merilnikih so pregledne, večina stikal je nameščenih na enostavno dostopna mesta. Glede na to, da gre za nižji avtomobilski razred, je notranja »plastičnost« razumljiva, pri najbolj prestižnem nivoju je popestrena z dvema barvnima odtenkoma, vmesni vložki v slogu klavirsko črnega laka pa so zaradi zoprnega odsevanja bolj moteči kot razveseljujoči.
Na novo obdelani 1,3-litrski turbodizelski motor je ob priganjanju še vedno nekoliko glasen, ampak to mu je mogoče nekako odpustiti zaradi lahkotnega teka in energijske opremljenosti. S premikanjem Pande ta majhen pogonski stroj nima težkega dela, hkrati pa zna biti skoraj vzorno varčen, v nižjih vrtljajih se zdi rahlo lenoben, v območju najboljšega izkoristka skoraj popolnoma zadovoljiv.
Prednost Pandine majhnosti se izkaže zlasti v mestnih središčih, kjer je lažje najti prosto parkirno mesto kot z večjimi avtomobili. Na odprtih cestah se kaže rahla občutljivost na bočni veter, v ovinkih se zaradi visokega težišča nagiba bolj, kot bi si želel voznik. Volan je v voznikovih rokah lahkoten, a zato tudi ne filigransko natančen, ravnovesje med čvrstostjo stika koles in ceste in udobja pa se kaže v zmerno grobem odzivanju na cestne grbine.
Panda je torej ostala prijazen avtomobil, ki se je z zrelostjo začel spogledovati tudi z nekoliko večjimi tekmeci. A tam se potem že začne tehtanje cene v primerjavi z vrednostjo, kjer pa italijanski medvedki zmanjka predvsem nekaj dolžinskih centimetrov.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 3,653, š. 1,643, v. 1,551 m, medosje 2,300 m
Prostornina prtljažnika: 225/870 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1110/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1248 ccm
Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 190 Nm pri 1500
Najvišja hitrost: 168 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 4,7/3,5/3,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 104 (Euro V)
Maloprodajna cena: 13.190 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana