Življenje v mestu

Test: Citroën C1 1,0 Exclusive in Peugeot 107 1.0 Urban Move

Citroën C1 in Peugeot 107 sta avtomobila, pri katerih je težko odkriti razlike. Izhajata iz skupne osnove s Toyotinim modelom Aygo, s pomladitvijo pa so jima skušali podaljšati mladost. Jajčasta malčka nagovarjata zelo raznoliko vozniško publiko, od mladih, ki so dobili avtomobil za uspeh na maturi, do tistih, ki bi ju uporabljali za drugi ali celo tretji avtomobil pri hiši. Nenazadnje sta malčka lahko primerna štirikolesnika tudi za nekoliko starejše ljudi, ki avtomobila ne potrebujejo za dolge razdalje, ampak se peljejo bolj na kratkih.

Če bi imela oba avtomobila spredaj enak znak, bi bila enojajčna dvojčka, tako pa ju ločita dva trikotnika in pokonci postavljen lev. Ne glede na to, kaj imata obe znamki skupnega, sta C1 in 107 na pogled simpatična.

Z ogromno režo za zajemanje zraka v sprednjem odbijaču, topim nosom in po novem tudi s svetlečimi diodami za dnevne luči ter z bočnimi vrati, ki se zdijo prevelika za skupno velikost, sta videti skoraj smešna, zadek s steklenimi prtljažnimi vrati, ki izstopajo zaradi črne obrobe, pa namiguje na eleganco. Predvsem v sprednjem delu potniške kabine in tudi izza volanskega obroča se ustvarja vtis, da je prostora več kot v resnici, medtem ko sedenje na zadnji klopi ni za dolge poti, zlasti če se tja spravi odrasel potnik. Prostor za kolena je zelo skop in tudi glava se hitro znajde blizu strehe. Za tako kratek štirikolesnik to kajpak ni nobeno presenečenje, in enako velja tudi za skromno odmerjen prtljažnik.

Armaturna plošča je preprosta, pred voznikovimi očmi je namreč precej velik merilnik hitrosti z digitaliziranim delom za prikaz količine goriva in s kontrolnimi lučkami. Za zabavo in za doplačilo si je mogoče omisliti merilnik vrtljajev, ki štrli z leve strani, med prijetnejše elemente delovnega prostora pa sodijo tudi trikraki volanski obroč, dostopna stikala in okrogle reže za prezračevanje. Med zamere lahko prištejemo, da radijski sprejemnik, ki sicer zna predvajati tudi datoteke zunanjih nosilcev in vzpostaviti brezžično zvezo s telefonom, nima ukazovalnih gumbov na volanskem obroču. Drugi minus je uperjen v odsotnost predala pred sovoznikom, ki bi ga bilo mogoče zapreti in zakleniti. V primerjavi s sodobnejšimi malčki francoskima dvojčkoma manjka še kaj drugega.

Pogonu je namenjen bencinski litrski trivaljnik, ki avtomobil zagotavlja solidno pospeševanje, manj zadovoljivo pa se izkaže v vožnji v klance, kjer mu hitro poide sapa. Motor je sicer kar dobro kos teži in niti nima preveč izrazitega zvoka kavnega mlinčka, ki ga je pri njemu podobnih sicer pogosto slišati. Po tovarniških obljubah zna biti tudi varčen, dokler voznikova noga na stopalki za plin ni pretežka. Zlasti pri višjih hitrostih se začuti, da C1 in 107 nimata rada divjanja, še bolj nazorno pa to pokažeta v ostreje prevoženih ovinkih, pri katerih se zdi, da se bo sprednje notranje kolo zavrtelo v prazno. Kajpak sta oba namenjena bolj umirjeni in posledično tudi varčnejši vožnji in bolj jima ugaja urbano mestno okolje kot široke avtoceste.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,440, š. 1,630, v. 1,465 m, medosje 2,340 m

Prostornina prtljažnika: 139/752 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 800/1170 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 998 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/68 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 93 Nm pri 3600

Najvišja hitrost: 160 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,1/3,8/4,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 99 (Euro V)

Maloprodajna cena: 9.949 EUR, 9750 EUR

Uvoznik: Citroen Slo., Peugeot Slo., Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 7. julij 2012 / 07:00

Kronika tedna

Preiskave o sumu spolnega napada ne bo Zunajobravnavni senat ljubljanskega okrožnega sodišča ni odobril zahteve tožilstva po preiskavi suma spolnega napada vodje ljubl...

Objavljeno na isti dan


Radovljica / sobota, 15. marec 2008 / 07:00

Starejši za starejše

V šestih upokojenskih društvih radovljiške občine so v okviru projekta Starejši za boljšo kakovost življenja doma do konca lanskega leta anketirali 1.090 starejših od 69 let.

Radovljica / sobota, 15. marec 2008 / 07:00

Pobuda za dnevni center

Radovljica - »Preko krajevne skupnosti Radovljica bomo nadaljevali s pobudo za pridobitev dnevnega centra aktivnosti za tiste starejše, ki še ne potrebujejo tuje pomoči in lahko...

Radovljica / sobota, 15. marec 2008 / 07:00

Veliko možnosti za rekreacijo

Lesce - Društvo upokojencev Lesce je drugo največje v radovljiški občini. Tajnica društva Janika Pogačnik je povedala, da je v začetku leta štelo 582 članov, od tega 398 ž...

Radovljica / sobota, 15. marec 2008 / 07:00

Radovljiške plavalke pišejo zgodovino (4. del)

Radovljica – Plavalci PK Žito Gorenjka praznujejo letos 75-letnico delovanja. Na bogati športni poti so nanizali veliko uspehov, tokrat pišemo o njihovih uspehih na evropskih prvenstvih (E...

Radovljica / sobota, 15. marec 2008 / 07:00

Plezalci osvojili tri pokale

Radovljica - Štirje plezalci športno plezalnega odseka Planinskega društva Radovljica so se 24. februarja v Hermagorju v Avstriji udeležili tekmovanja za Koroški plezalni pokal....