Med čutnim in racionalnim
V Mali galeriji Likovnega društva Kranj razstavlja akademska slikarka Tanja Špenko.
Kranj - »Dobro se spominjam, ko smo se mladi slovenski umetniki na začetku svojih umetniških poti v času bivše države predstavljali na skupinski razstavi v Beogradu,« je generacijsko povezavo z akademsko slikarko Tanjo Špenko iz Ljubljane, ki januarja razstavlja v kranjski Mali galeriji, uvodoma v duhovitem tonu poudaril umetniški vodja društva Klavdij Tutta in dodal, da gre za slikarko, ki že več kot trideset let gradi svoj prepoznavni likovni slog. Sodelovala je na številnih skupinskih razstavah, med drugim v Sarajevu in Zagrebu, svoja dela pa pogosto tudi samostojno razstavlja. Njena dela so v več slovenskih zbirkah, Moderni galeriji Ljubljana, Umetnostni galeriji Maribor, Obalnih galerijah Piran …
Špenkova se tokrat predstavlja s platni, slikami na papirju in … barvnimi nanosi na prozorni foliji. »Folija je pravzaprav del mojega likovnega procesa. Barve najprej nanesem nanjo in jih potem odtisnem na papir. Lahko bi rekla, da se na ta način počutim bolj tiskarsko,« pove Tanja Špenko in nadaljuje: »Zato sem nekaj takih folij dodala tudi na tokratni razstavi. Ob treh platnih so to sicer v glavnem dela na papirju, ki mi kot material bolj ustreza, na neki način mi je bližji, bolj čuten.« Ali kot je zapisal umetnostni zgodovinar Sarival Sosič, umetnica z natančno premišljenim barvnim konceptom ureja vizualna skladja in osmišlja likovna dela z izrazito povednim naslovi. Ti opredeljujejo vsebino posameznega dela in določajo likovni postopek urejanja likovne podobe. Umetnica pazljivo izbira barve in gradi njihova sosledja. Prevladujeta rdeča in zelena. »Ti barvi me napolnjujeta že precej let, rdeča je močna, energijska, aktivna barva, zelena je umirjena osvežujoča, barva pripadnosti. V mojih likovnih podobah se prepletata čutnost in racionalnost, tematika pa do gledalca vselej ostaja odprta,« je še povedala Špenkova. Slikarka v svoje podobe namreč tke različne nivoje mehkosti in silovitosti barve, v spletu različnih linij pa se na eni strani srečujemo s potezami, ki spominjajo na kaligrafijo, na drugi pa s pravilnimi geometrijskimi telesi. Razstava bo na ogled mesec dni.