Prometna ura na avtobusu
V zanimivem in poučnem projektu Združenja šoferjev in avtomehanikov Kranj se kranjski tretješolci na sproščen način naučijo marsikaj koristnega o varnosti v cestnem prometu in obnašanju na avtobusu. Učno uro v prometu so letos izpeljali že četrto leto zapored, vanjo pa so zajeli 260 tretješolcev.
Združenje šoferjev in avtomehanikov Kranj (ZŠAM) je letos že četrto leto zapored pripravilo projekt Učna ura v prometu. Namenjen je učencem tretjih razredov osnovne šole, pri projektu pa sodelujejo tudi Alpetour Potovalna agencija Kranj, Avto šola B&B iz Kranja, policija ter Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Mestne občine Kranj. V okviru prometne učne ure učence z avtobusom popeljejo po Kranju in okolici in jim med vožnjo v dobri šolski uri predstavijo vrsto pravil vedenja v avtobusu in cestnem prometu. »Projekt se je v štirih letih že zelo dobro prijel in smo z odzivom kranjskih šol in njihovih učencev zelo zadovoljni,« nam je za uvod povedal Franjo Furlan, podpredsednik ZŠAM Kranj.
Letos se je z njihovim avtobusom peljalo okoli 260 tretješolcev iz osnovnih šol Franceta Prešerna, Staneta Žagarja in Stražišče ter njihovih podružnic. »Učencem najprej pojasnimo, kako je treba ravnati z vozovnico in kaj storiti v primeru njene izgube. Predstavimo jim, kako naj na postajališčih varno pričakajo prihod avtobusa, vanj lepo in brez prerivanja vstopijo, si poiščejo prost sedež in se pripnejo z varnostnim pasom,« prve minute avtobusne učne ure predstavi Vili Čimžar iz Alpetourja, vodja delovne enote Kranj. Učencem tudi razložijo, da je med vožnjo seveda treba ves čas sedeti, tudi presedati se ne sme. Voznika se med vožnjo ne moti, upoštevati je treba njegova navodila. Iz avtobusa izstopimo šele, ko se ustavi, po izstopu pa nadaljujemo pot šele, ko avtobus odpelje, še pojasni Čimžar.
Nato otrokom spregovori predstavnik avtošole. »Učence opozorim na najpomembnejša prometna pravila in pomen prometne signalizacije, pa tudi na nevarnosti, ki prežijo nanje kot udeležence prometa. In to ne samo kot pešce, ampak tudi, ko se na ceste podajo s kolesom ali so zgolj potniki v avtomobilu,« pravi Matjaž Mozetič iz Avto šole B&B. Sledi postanek na avtobusnem postajališču, kjer policist še enkrat razloži, kako naj otroci zapustijo avtobus, zlasti pa jih opozori, da je nevarno cesto prečkati izza avtobusa ali pred njim. Nato skupaj odidejo do označenega prehoda za pešce in po njem varno čez cesto. Da pa učenci nepoškodovani pridejo do šole, morajo pravilno hoditi tudi po pločniku, jih še opozori policist.
»Ugotavljamo, da tretješolci že zelo dobro obvladajo pravila varnega obnašanja v prometu, deloma tudi že znajo odgovoriti na vprašanja, ki jih zastavljajo bodočim voznikom na vozniških izpitih,« razlaga Furlan.
»Učna ura ni naš izum, ampak smo ga prevzeli še iz preteklih časov. Ko smo ga predstavili v zvezi ZŠAM, so v nekaterih združenjih pokazali interes, da jim pomagamo pri njeni izvedbi. Maja letos smo bili tako v Kobaridu, kjer smo bili navdušeni nad njihovim konceptom. V enem dnevu so namreč učencem predstavili kar tri vrste prometa: cestni, železniški in vodni, saj so za konec pluli tudi po umetnem jezeru Doblar, kapitan ladjice Lucija pa je otroke povsem navdušil,« še razloži Furlan, ki meni, da bi nekaj podobnega lahko izvedli tudi v Kranju: »Tudi tu imamo avtobusno in železniško postajo ter Kranjsko oziroma Zbiljsko jezero.«