Nerganje naj bo pritajeno
Test: Dacia Duster 1,5 dCi 4x4 Delsey
Tudi največji skeptiki morajo priznati, da jim je romunski športni terenec Duster vsaj malo všeč. S svojim robustnim terenskim videzom izžareva dinamičnost in je že na prvi pogled prepoznaven. Široka blatnika, mogočna kromirana maska in zajeten odbijač z zaščito spodnjega ustroja nakazujejo terenske zmogljivosti. Pogled s strani razkriva velik odmik od tal, poudarjene blatnike in zaščitne obloge, na zadku pa plastična letev nad prostorom za registrsko tablico skupaj z igrivimi lučmi razbija monotonost pločevine. K celostni podobi pripomorejo tudi zajetna strešna nosilca za prtljažnik in zaščitni plastični deli spredaj in zadaj. Notranjost je z novim paketom opreme izboljšana, a še vedno precej racionalna, na novo zdaj za razvedrilo potnikov skrbi radijski sprejemnik z USB vtičnico. Pri pogonskem sklopu je dobro vedeti, da je 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik prepričljivejši od bencinskega sorodnika. Motor sicer ne postreže s kakšnim posebnim presenečenjem, je pa dobro uglašen med zmogljivostmi in zahtevami. Vsekakor je avtomobil dovolj prepričljiv na slabših voznih podlagah in na lažjih terenskih ovirah; pogonski sklop s priključljivim štirikolesnim pogonom omogoča izbiro med samodejno porazdelitvijo navora na vsa štiri kolesa, zaklenjenim polovičnim razmerjem ali zgolj pogonom na sprednji kolesni par. Duster je torej tisto, kar je na cestah manjkalo: dovolj tehnološko preverjen, oblikovno samozavesten in predvsem še vedno cenovno dokaj dostopen športni terenec.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1461 ccm
Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM
Najvišja hitrost: 168 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,5/5,3/5,6 l/100 km
Maloprodajna cena: 18.660 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana