![](/images/20120730/307309995-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Pozitivni učinki nove zakonodaje
V letu dni po uveljavitvi nove prometne zakonodaje se je število nesreč sicer povečalo, zato pa zmanjšalo število mrtvih in ranjenih.
Kranj - Leto dni po uveljavitvi nove prometne zakonodaje (1. julija 2011) v Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP) ugotavljajo, da je prinesla pozitivne učinke, k čemur je pripomogla tudi združitev kadra, strokovnega znanja, financ in odgovornosti v samem AVP, ki pa naj bi po nekaterih napovedih prenehal delovati konec leta.
Število nesreč na slovenskih cestah se je v prvem letu po začetku uporabe nove zakonodaje sicer povečalo za trinajst odstotkov, vendar pa so bile posledice »blažje«. Od lanskega julija do konca prejšnjega meseca je umrlo 116 udeležencev oz. 23 odstotkov manj kot leto poprej, hudo ranjenih je bilo za 17 odstotkov manj ponesrečencev, lažje pa za 14 odstotkov manj. Največje zmanjšanje števila mrtvih so zabeležili pri kolesarjih (68 odstotkov manj), voznikih kolesa z motorjem (60 odstotkov) in potnikih (30 odstotkov). Število umrlih se je po drugi strani povečalo pri voznikih - za 11 odstotkov. Med vzroki prometnih nesreč s smrtnim izidom je znova prednjačila hitrost, za njo pa nepravilna stran oziroma smer vožnje, ki sta bili prisotni v 64 odstotkih vseh prometnih nesreč s smrtnim izidom. Od 116 smrtnih prometnih nesreč se jih je kar 78 pripetilo zunaj naselja, kjer je hitrost še zlasti problematična. Na agenciji še poudarjajo, da je pomembno tudi dejstvo, da se razmerje med uporabo represivnih in preventivnih metod preprečevanja prometnih nesreč spreminja v korist preventive. Število ugotovljenih in kaznovanih kršitev cestnoprometnih predpisov s strani policije se v zadnjih letih konstantno zmanjšuje (za nekaj manj kot štirideset odstotkov), ta trend pa se nadaljuje tudi letos (v prvih treh letošnjih mesecih za več kot trideset odstotkov manj kot lani). Lanska sprememba zakonodaje namreč ni prinesla samo spremembe vrst in višin kazni za prometne prekrške, temveč je uvedla tudi pomembne sistemske novosti na preventivnem področju, poudarjajo v AVP. In dodajajo, da opravljene analize kažejo, da se bo stanje prometne varnosti v poletnih mesecih nekoliko poslabšalo. Vseeno naj bi bilo letošnje leto vsaj po statističnih podatkih varnejše od lanskega. Cilj je, da na slovenskih cestah ne bo umrlo več kot 128 ljudi in ne bo več kot 919 hudo ranjenih.