Prilagodljivost po centimetrih
Test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo
Nekateri v avtomobilu nikoli nimajo dovolj prostora, kot da so pozabili, da so se včasih tudi velike družine odpravljale na počitnice z majhnimi, velikokrat preobteženimi avtomobili. S prihodom vse večjih avtomobilov je vse postalo precej preprosteje in pred leti so namesto običajnih svoj trenutek slave doživeli tudi veliki limuzinski kombiji.
Stopnico višje so naredili tudi pri Oplu, kjer so z Zafiro Tourer zašli tudi v vrste nekoliko večjih enoprostorskih avtomobilov. Avtomobil je namreč skoraj prevelik za razred kompaktnih enoprostorcev, kljub temu pa je le nekje na treh četrtinah poti do večjih tekmecev. Oblikovno je Zafira Tourer nadgradnja prejšnjega modela, opazne so nove oblikovne smernice, predvsem spredaj, kjer kraljujeta žarometa v obliki bumerangov. Oplovi snovalci so za dostop v zadnji del kabine obdržali običajna krilna vrata, kar je med velikimi enoprostorci bolj redkost kot pravilo, nedvomno pa bi bila takšna rešitev bolj priročna pri odpiranju na ozkih parkiriščih.
Prostorsko je Zafira Tourer dobro izkoriščena, z dodatnima sedežema v tretji vrsti, ki se lepo pogrezneta v dno karoserije, je namreč prtljažni prostor zmanjšan na minimum, na zgolj 152 litrov, z zlaganjem sedežev pa prostor postopno naraste na 1860 litrov. Med sedmerico potnikov se seveda najslabše godi tistima, ki sedita povsem zadaj. Sedežni red je zasnovan po uveljavljeni postavitvi 2 + 3 + 2, pri čemer so bili Oplovi notranji arhitekti domiselni in so sredinski sedež v drugi vrsti oblikovali tako, da se skrči in se spremeni v udobna komolčnika.
Na prvi pogled je armaturna plošča všečna, vendar drugi vtis sproži nekaj zadržkov, saj je privajanje na delovanje vseh komunikacijskih in drugih sistemov nekoliko bolj zahtevno, medtem ko je ergonomija dovolj dobra, da si delovno mesto lahko prilagodijo vozniki različne višine.
Izbira motorjev je pri Zafiri Tourer velika, med drugim jo lahko žene tudi najnovejši 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki so ga precej navili in vsaj na papirju obeta dobre vozne lastnosti. Zaradi več kot zadostne zaloge motornega navora je enoprostorec s tem pogonskim strojem precej poskočen, treba pa se je navaditi na nekoliko več hrupa, kadar se motor priganja v višje vrtljaje. Šeststopenjski ročni menjalnik sicer dobro sodeluje z motorjem, vendar poraba goriva pri izdatnejšem obremenjevanju precej odstopa od tovarniških obljub.
Pri zmernejši vožnji je ta razlika seveda nekoliko manjša, vendar ne izničuje občutka, da je pogonski stroj nekoliko preveč zahteven. Vožnja je sicer lahkotna, avtomobil pa je glede na svoje mere tudi zgledno okreten.
Zafira Tourer je izrazito družinsko naravnani avtomobil; v tej množici pa je izbire kar veliko.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,658, š. 1,884, v. 1,685 m, medosje 2,760 m
Prostornina prtljažnika:152/710/1860
Teža (prazno v./ dovoljena): 1571/2425 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina:1956 ccm
Največja moč pri v/min: 121kW/165 KM pri4000
Največji navor pri v/min:350 pri 1750-2500
Najvišja hitrost:208 km/h
Pospešek 0-100 km/h:9,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 159 (Euro V)
Maloprodajna cena: 28.330 EUR
Uvoznik: Opel Slovenija, Ljubljana