Doda(t)na moč
Test: Renault Scenic Dynamique 1.6 dCi 130 Energy
Renaultov kompaktni enoprostorec si je v podobi zadnje generacije dovolj dobro utrdil položaj v zahtevnem in vse bolje zasedenem razredu. Prav zato sta bili manjša lepotna operacija in tehnična okrepitev logični potezi za kljubovanje agresivnim tekmecem. Prenovljeni Scenic je namreč z manjšimi zunanjimi spremembami videti bolj samozavestno, privrženost sodobnosti pa so mu podkrepili z dnevnimi lučmi, s svetlečimi diodami.
A bistvo kompaktnih enoprostorskih avtomobilov je še vedno v njihovi prostornosti in uporabnosti. Scenicovo družinsko naravnanost potrjuje prostoren prtljažni prostor, ki lahko sprejme znatno količino tovora, z odstranjevanjem druge vrste posamičnih sedežev pa se še krepko poveča. Pri sedežih ostaja pripomba, da se ti še vedno ne zložijo v dno kot pri večini novejših tekmecev, ampak jih je treba odstraniti, prav lahki pa niso.
Napredek, ali bolje rečeno osvežitveni poseg, je viden tudi izza volana. Grafika osrednjega digitalnega merilnika, na katerem se tako rekoč prikazuje vse, kar rabi voznik, je znova izboljšana in najbrž bo nasprotnikov digitalizacije vse manj. Naravnost odličen je radijski sistem, za doplačilo pa se je mogoče odločiti še za vgrajeno navigacijo s kartografijo številnih držav.
Prava in verjetno najpomembnejša Scenicova novost je skrita pod motornim pokrovom. Tam je dobil mesto novi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je v slogu »zelene« miselnosti manjši in lažji, a hkrati enako zmogljiv. Nobenega dvoma ni, da se z avtomobilom dobro ujemata, kar velja tudi za dokaj natančen šeststopenjski ročni menjalnik. Motor je nezahteven in lahkoten, v vsem delovnem območju postreže z zadostno zalogo navora in tudi pri pospeševanju mu ni mogoče očitati lenobnosti. Scenicova kolesa se kljub višjemu težišču dobro spojijo z vozno podlago in zavore korektno opravljajo svoje delo, zato se vozniku na trenutke zahoče tudi bolj dinamične vožnje.
Osvežitveni poseg je bil torej korak v pravo smer, zlasti, ker se avtomobil bliža zrelemu delu življenjskega cikla.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 96 kW/130 KM
Najvišja hitrost: 195 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,1/ 4,4/ 4,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 23.280 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana