Hitri nasveti pred popravnimi izpiti (2)
Zadnji tedni pouka so najbolj stresni za tiste, ki so med letom več ali manj počivali. Če so sposobnosti otroka dobre in je vzrok samo lenoba, ponavadi ni hujših težav s popravljanjem ocen. Je stresno, vendar običajno ne usodno. Čeprav prav »lenobcam« ne bi škodila kakšna lekcija z negativno oceno, kajti prevečkrat postane odlašanje grda navada ne samo pri učenju, temveč tudi v življenju. Samo vaja dela mojstra in brez nje tudi najboljše sposobnosti ne pridejo na plan. Vaje, ki jih izbirate, naj bodo pri predmetih usmerjene v snov, ki je potrebna za pozitivno oceno. Pomembno je, da veste, kaj se morate sploh učiti. Ni zadosti, če imate spisek snovi, ki jo morate obvladati. Potrebno je iti do učitelja in za posamezno vsebino vprašati, kaj od tega je najbolj pomembno in na katere stvari naj bi dali poudarek pri učenju. Šele ko si določite cilj, lahko izbirate načine učenja. S tem je učenje tudi lažje, saj snov razdrobite in greste po vrsti. Pri večini predmetov je pametno delati izpiske snovi ali vaje. Učenja na pamet je bolj malo in se mu izogibajte, kajti že prva uporaba zemljevida ali narisane pokrajine vas bo spravila v zadrego, če ne boste vedeli, kaj s tem početi. Ko imate realne cilje učenja pred seboj, se zanje primerno opremite. Še najboljše bi bilo, če bi si naučeno smiselno zlagali na kup in tako sproti videli, kako napredujete. Naivno bi bilo pričakovati, da pišete dnevnik napredovanja, kajti že samo učenje je za mnoge muka. Vendar je prav spremljanje napredka kažipot, če sploh gremo v pravo smer. Boljše je, da porabite en dan za izdelavo izpiskov, ki vam najbolj ustrezajo, in vam je to potem lažje, saj vsakič samo še osvežite znanje, formule, definicije ali pravila. Učenje naglas oziroma glasno razmišljanje ali pogovor z nekom o naučenem je zlato pravilo za učenje v zadnjem trenutku. Možgani ga obožujejo in ko neko snov povzemamo naglas, si jo zapomnimo v sedemdesetih odstotkih. V primerjavi s tihim branjem je to veliko več, saj si pri tihem branju zapomnimo samo dvajset odstotkov. Vendar je potrebno vedeti, da tega ne moremo početi dolgo časa, zato je potrebno razdeliti učenje na manjše dele. Priporočam učenje po pol ure, na koncu povzetek pet do deset minut in potem odmor. Če gre za isto snov, pa spet naslednjič povzetek že naučenega na začetku in učenje novega ter nov povzetek.