Policisti so že na motorjih
Pred začetkom nadzora prometa so se odpravili še na kondicijsko vožnjo.
Kranj - Čeprav vreme še ni pomladansko, se bodo kranjski prometni policisti v prihodnjih dneh začeli pripravljati na začetek sezone nadzora prometa na motornih kolesih. Prve nadzore prometa so z motorji sicer opravili že pred zadnjim deževjem, ki je nekoliko odmaknilo začetek sezone. Letos bo na gorenjskih cestah 18 policistov motoristov, večina je že prekaljena, med njimi pa bo tudi policistka. Tudi letos so morali pred sezono opraviti še preizkus na poligonu in kondicijsko vožnjo.
Kot je povedal pomočnik komandirja Postaje prometne policije Kranj Matjaž Lauseger, ki je tudi vodja inštruktorjev, je pomembno, da policisti na motorjih tudi v zimskem času skrbijo za dobro telesno kondicijo. »Vsako leto pred sezono opravimo enodnevno usposabljanje na poligonu na Hrušici, ki nam ga brezplačno odstopi Dars. Tako ugotovimo, ali so policisti psihofizično dovolj usposobljeni za delo na motorjih. To namreč zahteva veliko psihofizične kondicije in koordinacije. Lani smo uvedli nekaj novosti. Tako na preizkusu z različnimi ovirami simuliramo situacije, ki policista na motorju čakajo v realnem prometu, na primer naglo zaviranje. Po poligonu smo se odpeljali še na pripravljalno kondicijsko vožnjo v dolžini od 250 do 350 kilometrov po različnih cestah.«
Kranjski policisti, ki delo z motorji opravljajo po vseh gorenjskih cestah, imajo v garaži devet motociklov, dva med njimi sta stara že trinajst let, dva sedem, drugi so novejši, povprečna starost je šest let. Zaradi dobrega vzdrževanja so motocikli večinoma v dobrem stanju, nekateri pa imajo prevoženih že tudi po 130 tisoč kilometrov, zato si policisti želijo, da bi se našla sredstva tudi za kakšen nov dvokolesnik. Letos jim je sicer uspelo temeljito obnoviti motocikle znamke BMW, na katerih so večinoma izkušeni policisti, saj so nekoliko bolj zahtevni za vožnjo, tisti z manj kilometrine pa uporabljajo Hondine in Yamahine. Vsi motorji skupaj v sezoni, ki glede na vremenske razmere traja od začetka aprila do sredine oktobra, prevozijo okoli sedemdeset tisoč kilometrov.
Potem ko je bilo na gorenjski avtocesti konec lanskega poletja odpravljeno ozko grlo na Peračici, letos tam ni več pričakovati zastojev, zato bo operativno delo policistov na motorjih letošnjo sezono usmerjeno predvsem na kritične cestne odseke na škofjeloškem območju, med Bledom in Bohinjem ter proti Jezerskemu in mejnemu prehodu Ljubelj.