Športni dan

Test: Citroën DS3 Racing

Citroënovih in večine drugih francoskih avtomobilov se drži sloves diskretne elegance, šarmantnosti in napredne tehnologije, ki ni vedno dovolj odločno odigrala svoje vloge. Svetla plat Citroënovega imena so tudi uspehi v svetovnem reliju, manj pa so znali ponuditi amaterskim ljubiteljem avtomobilskega športa.

 

Z žepnim športnikom DS3 Racing so Francozi vendarle pokazali, koliko jih je med nogami. Črn kot peklenšček, ozaljšan z oranžnimi platišči in dekorativnimi nalepkami, je videti kot pravi dirkalnik. Ta vtis se ustvarja tudi v notranjosti, kjer voznika in sopotnika čakata školjkasta sedeža, ki čvrsto oprimeta telo. Še en oranžen pogled se ponuja na armaturni plošči, ki zaokrožuje celotno dinamiko in dokazuje, da se oblikovalcem ni bilo treba držati ustaljenih smernic, ampak so si lahko privoščili tudi nekaj več domiselnosti.

 

Kdor želi v DS3 Racing res uživati, mora imeti zdravo hrbtenico, kajti voznikov in sopotnikov sedež sta nameščena precej nizko in sedenje je podobno kot v pravih športnih avtomobilih. Kaj vse so imeli notranji arhitekti v mislih, zgovorno kažejo naluknjane stopalke plina, sklopke in zavore ter oglato oblikovana spodnja stran volanskega obroča. Merilniki so dobro berljivi, a osvetljeni z zoprno rdečkasto barvo, sredinska konzola je v znamenju velikih stikal za klimatsko napravo in radijskega sprejemnika, ročica menjalnika je športno kratka, kot se za takšen avtomobil spodobi. Potnika, ki jima je namenjeno sedenje zadaj, se bosta zgražala nad utesnjenostjo, ampak v majhnih avtomobilih drugače skorajda ne gre. A pravo uživanje se začne ob zagonu motorja. Bencinski štirivaljnik, ki ga pri delu podpira turbinski polnilnik, je iz kooperacije z bavarskim BMW-jem in ima v sebi tolikšno konjenico, da se vsakemu povprečnemu vozniku orosi čelo. Zaloga navora je že pri nizkih vrtljajih velika in težko se je upreti živahnosti in zamoklemu grgranju pogonskega stroja. Sodelovanje turbinskega polnilnika je pritajeno, a zelo občutno, pritisk ob sedežno naslonjalo je očiten in do (pre)visoke hitrosti ni več daleč. Pri obračanju volana je treba uporabljati modrost, da se kakšen ples zadka ne bi sprevrgel v zlet s ceste, ampak bolj ali manj ima vešč voznik vse pod nadzorom. In tisti, ki zna, si s tem vragcem lahko privošči nepozaben športni dan.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 152 kW/207 KM

Najvišja hitrost: 235 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,7/ 4,9/ 6,4 l/100 km

Maloprodajna cena: 29.990 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / torek, 12. februar 2008 / 07:00

Pust, nato spokoritev

Pust je dober mož, Pepelnica pa revna žena, so rekli svoj čas. Ko je namreč polnočni zvon oznanil pepelnico, je bilo konec mesnih in mastnih jedi vse do velike noči. Bog varuj, da bi pobožna duša samo...

Objavljeno na isti dan


Kronika / ponedeljek, 23. april 2018 / 11:56

Odpravnina ji ni pripadala

Kranjsko okrožno sodišče je nekdanji vodilni na Ljudski univerzi Kranj Darjo Kovačič in Barbaro Šmid zaradi zlorabe položaja obsodilo na pogojni zaporni kazni.

Zanimivosti / ponedeljek, 23. april 2018 / 11:54

Je svetovni prvak v virtualni izdelavi jekla

Kranjčan Anže Bajželj, študent inženirstva materialov na ljubljanski Naravoslovnotehniški fakulteti, je postal svetovni prvak v virtualni izdelavi jekla v kategoriji študentov na tekmovanju SteelChall...

Gospodarstvo / ponedeljek, 23. april 2018 / 11:53

Poraba elektrike se povečuje

V minulem letu so pri Elektru Gorenjska ustvarili 39,6 milijona evrov prihodka ter 7,16 milijona evrov dobička, kar pripisujejo doslednemu izvajanju strategije podjetja. V tem letu naj bi za investici...

GG Plus / ponedeljek, 23. april 2018 / 11:52

Tudi na Dunaju slovenski vrtec

Iniciativo za slovenski vrtec na Dunaju vodi Natalija Svetina, ki se je z možem Markom ter otroki Benijem, Aleksom in Hano pred štirimi leti iz Radovljice preselila v avstrijsko prestolnico.

Mularija / ponedeljek, 23. april 2018 / 11:52

Kuhnapato v Kranju

Tudi otroci gorenjskih osnovnih šol si prizadevajo redko videne ali celo pozabljene jedi postaviti na krožnike. Obujajo postopke in njihovo kulturno ozadje. Tradicionalne jedi v zdravih različicah so...