Samoumevnost in visokost
Test: Kia Sportage 1.7 CRDi Limited
Obstajajo vozniki, ki se jim zdi zelo imenitno, če sedijo visoko in na križišču zviška pogledujejo na tiste, ki imajo nižje in po možnosti krajše avtomobile. Prav takšnim južnokorejska Kia namenja športnega terenca Sportage s sprednjim pogonom in dizelskim motorjem. Kajti vse bolj je samoumevno, da takšni avtomobili pod kolesi le redko občutijo makadam, najpogosteje pa se vozijo po urejenih asfaltiranih cestah in le po kakšnem naključju zavijejo na brezpotje.
Kia se je s tretjo generacijo modela Sportage dokončno otresla oblikovalskega dolgočasja, kajti zunanjost tega avtomobila je začrtana tako drzno, da le redko pusti opazovalca hladnega. Posebej agresiven je sprednji del, ki se nadaljuje v mišičaste bočne linije in precej strmo odrezan zadek z vpadljivimi lučmi. Svoje k dinamični podobi prispevajo tudi majhne steklene površine, ki sicer ne pripomorejo k dobri preglednosti iz notranjosti, vendar tudi pri avtomobilskem oblikovanju čustva velikokrat prevladujejo nad razumom.
V notranjosti Sportage ponuja solidno prostornost spredaj in zadaj. Potniško udobje dopolnjuje še sorazmerno prostoren prtljažnik, ki dokazuje Sportagevo družinsko naravnanost. Notranji arhitekti so želeli biti izvirni, vendar za volanom ni kakšnih posebnih oblikovalskih presežkov. Je pa zato redoljubno poskrbljeno za preglednost merilnikov in stikal, pri nadzoru vzvratne vožnje je v pomoč slika, ki se preko zadaj vgrajene kamere prikaže v vzvratnem ogledalu, potniki lahko uživajo v glasbi, ki so jo prinesli s seboj na zunanjem podatkovnem nosilcu in tako naprej. Del serijske opreme je pri najboljšem nivoju tudi usnjeno sedežno oblazinjenje, klimatska naprava je samodejna in še kakšen posladek bi se našel.
Osnovni, oziroma šibkejši turbodizelski motor je pisan na kožo manj zahtevnih voznikov. Pogonski stroj je sicer odziven, a kakšne izjemne športnosti in siceršnje vozne dinamike ne premore. Precej bolj je namreč nagnjen k ekonomičnosti, saj poraba le pri pretiravanju občutno preseže obljubljeno tovarniško povprečje, sicer pa se giblje okoli pričakovanj. Turbodizelski pogonski stroj deluje gladko in kultivirano in skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom tvori zanesljivo kombinacijo. Podvozje je dokaj uravnoteženo, še zlasti upoštevaje dejstvo, da je karoserija visoko od tal, je pa res, da se lahko nekoliko zmede po več zaporednih kratkih grbinah.
Brez štirikolesnega pogona si seveda ni mogoče pričarati vsega, kar naj bi zmogli novodobni srednje veliki športni terenci; toda, tistih, ki v tovrstnih avtomobilih uživajo zaradi povsem drugih razlogov, je vse več. In zato so pri Kii s ponudbo manjšega motorja in sprednjega pogona najbrž dobro vedeli, kaj počnejo.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,440, š. 1,855, v. 1,645 m, medosje 2,640 m
Prostornina prtljažnika: 564/1353
Teža (prazno v./ dovoljena): 1612/1940 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1658 ccm
Največja moč pri v/min: 85 kW/116 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 260 pri 1750
Najvišja hitrost: 173 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 4,8/ 6,3/ 5,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 139 (Euro V)
Maloprodajna cena: 27.390 EUR
Uvoznik: KMAG, Ljubljana