In so šli na pot ...
Potovanje osvobaja: tudi v kranjske kinematografe je prišel novi slovenski film režiserja Nejca Gazvode z naslovom Izlet, ki dokazuje, da slovenski film bolj kot besedo potrebuje sliko.
Ob koncu devetdesetih je v kina prišel film režiserja Igorja Šterka Ekspres, ekspres, ki je slovenske filme obudil od življenja, jim vrnil svežino in elan. Romantična zgodba mladega para, ki skupaj potuje z vlakom, se skoraj v celoti odvije brez dialogov. Film je vse stavil na sliko in gibanje – in zmagal. Slovenske filme je osvobodil pretirane vezanosti na govorjeno besedo: v večini slovenskih filmov protagonisti govorijo in besedičijo, pa če je treba ali ne. Ekspres, ekspres pa je dokazal, da je s sliko mogoče povedati več kot s tisoč besedami. Brez napora.
Tak je tudi celovečerni prvenec mladega režiserja Nejca Gazvode, ki pa na Izlet pošlje tri prijatelje, ki so najboljši par: sošolce z dijaških let, sedaj stare nekaj čez dvajset, ki želijo najti sebe. Vsak od njih, igrajo jih Kranjčanka Nina Rakovec, Jure Henigman in Luka Cimprič, je v svojem življenju prišel do točke, ko mora znova pretehtati svojo dosedanjo pot in sprejeti odločitve, ki bodo pomembno uravnavale njihovo prihodnost. Potovanje, na katerega se odpravijo, jim pomaga najti odgovore, ki jih iščejo. Še več, šele potovanje jim omogoča do konca izoblikovati želena vprašanja.
Gazvoda, ki je svojo nadarjenost za slogovno kompozicijo, s katero rad krši rigidnost ter sterilnost 'pravil' večine slovenskih filmov, že pokazal v spotu Možgani na paši skupine Nula Kelvina, tudi v celovečernem formatu ohranja smisel tako za tempo kot tudi slog, ki bi mu ju zavidali mnogi odlični evropski filmi. Zato upravičeno gostuje na tekmovalnih programih mnogih prestižnih festivalov, kopico nagrad pa je pobral že na lanskem Festivalu slovenskega filma. Daleč od tega, da film Izlet ne bi znal česa povedati tudi verbalno, toda najboljši je, ko na besede pozabi in se prepusti gibanju – potovanju protagonistov in gibanju slik.
Ocena: 4 / 5