![](/images/20120209/302099995-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Najbolj ogroženi starejši od 54 let
Med pešci so po podatkih Javne agencije za varnost prometa še vedno najbolj ogroženi starejši od 54 let. V tej starostni skupini je lani od skupno 21 umrlih pešcev umrlo kar deset pešcev.
Kranj - V ponedeljek se je začela nova preventivna akcija Pešec BODI preVIDEN, ki bo pod okriljem Javne agencije RS za varnost prometa potekala do nedelje. Njen osnovni namen je ozaveščati pešce, naj uporabljajo odsevna telesa, in zmanjšati število ter težo posledic prometnih nesreč, v katerih so udeleženi pešci. »Pešci so v dolgoročnem obdobju zagotovo med najbolj ogroženimi v cestnem prometu, saj je delež mrtvih pešcev na sto ranjenih med najvišjimi v primerjavi z drugimi skupinami udeležencev. Delež mrtvih je več kot dvakrat višji kot pri voznikih osebnih avtomobilov in kolesarjih,« je ob tej priložnosti poudaril Bojan Oblak z Javne agencije za varnost prometa.
Varnost pešcev v cestnem prometu se je sicer v zadnjem desetletju izboljšala. V letu 2011 je tako za posledicami prometnih nesreč umrlo 21 pešcev, leta 2001 pa kar 42. Čeprav je izboljšanje očitno, to agencije ne zadovoljuje, saj imajo v dolgoročni viziji nič smrtnih žrtev na cestah v Sloveniji.
Med pešci so po podatkih Javne agencije za varnost prometa še vedno najbolj ogroženi starejši od 54 let. V tej starostni skupini je lani od skupno 21 umrlih pešcev umrlo kar deset pešcev, od skupno 134 hudo ranjenih pa je bilo takih kar 68, starejših od 54 let. Ta starostna skupina je zato tudi ciljna skupina tokratne preventivne akcije, v kateri bodo uporabili skrbno načrtovano medijsko strategijo in nekatere nove ukrepe. Med drugim bodo v sodelovanju s Slovensko karitas prek mreže 812 župnij med obiskovalce večernih maš razdelili 17 tisoč odsevnih trakov.
Skupnim prizadevanjem za izboljšanje varnosti pešcev se je pridružila tudi občina Škofja Loka, zato bodo danes med 18. in 19. uro na njenem območju izvedli preventivno akcijo na delu cestišča, ki predstavlja posebej občutljivo cono za pešce.