Modne steze športne konfekcije
Test: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm Distinctive
Ime Giulietta je svoje čase apeninski avtomobilski znamki Alfa Romeo prinašala čast in slavo. Potem so ga za dolgo vrsto let pospravili v arhiv in ga, kako priročno, obudili z avtomobilom, ki naj bi spet prinesel boljše čase. Nova Giulietta je med vrstniki v spodnjem srednjem razredu prava lepotica, kar ne preseneča, saj so roke italijanskih stilistov avtomobilske pločevine vedno slovele po drznosti, smislu za združevanja preteklosti s prihodnostjo in dajanju prednosti nostalgiji pred racionalnostjo.
Sprednji del Giuliette je zasnovan izrazito športno, ozko masko hladilnika na obeh straneh omejujeta skladna žarometa, ki imata vdelane tudi svetleče diode za dnevne luči. Avtomobil je precej nizko spuščen k tlom, kar skupaj z velikimi platišči, skozi katere se vidijo rdeče obarvane zavorne čeljusti, dodatno pripomore k športnemu videzu. Precej bolj čustveno je oblikovan visoko dvignjen zadnji del, kjer osrednjo vlogo oblikovnega poudarka odigrajo luči.
Tudi v notranjosti je Giulietta mešanica športnosti in nostalgije. Oblikovalci so združili okrogla merilnika, digitalni prikazovalnik, sklop stikal in pogrezljiv informacijski zaslon, ki služi tudi navigacijskemu sistemu. Za nameček je usnje na volanu prešito z rdečim sukancem, enako je tudi pri prestavni ročici in na sedežnih prevlekah. Žal v potniški kabini ni toliko prostora, kot bi si ga želeli v tem velikostnem razredu, ampak s tem in z zgolj povprečno velikostjo prtljažnega prostora se je zaradi športne šminke treba enostavno sprijazniti. In enako velja za sprednja sedeža, ki se bosta nekaterim zdela premalo oprijemljiva, drugim premalo udobna, tretji pa bodo težko našli pravo nastavitev.
Morda se komu zdi, da dizelski motor v tako športno nastrojen avtomobil ne sodi, ampak to je zmota. Z 2,0-litrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom Giulietta zlahka upraviči svoj športni sloves. Pogonski stroj z znatno zalogo navora in moči z odliko streže željam po dinamični vožnji. Med glavnimi vrlinami sta nagla odzivnost in kultivirano delovanje, medtem ko je poraba goriva zelo odvisna od teže voznikove noge na stopalki za plin, a načeloma velja, da je med bolj sprejemljivimi vrednostmi v tem razredu.
Kadar se voznik sam ne more odločiti, kaj bi z avtomobilom počel, mu priskoči na pomoč stikalo za tri različne režime delovanja motorja. Lahko si zaželi dodatne dinamike, nastavi na program glede na vremenske razmere ali pa elektroniki prepusti, da za vse poskrbi sama. Že izhajajoča iz osnovne nastavitve pa Giulietta ob stiku koles s cesto nudi dovolj zanesljive občutke, da se tistemu, ki sedi za volanom, ni treba bati, da se bo zgodilo kaj nepredvidljivega.
Ob seštevku vseh sladkosti in nekaj malega grenkosti je seveda jasno, da Alfa Romeo Giulietto potiska v zgornji, nekako prestižni del razreda, kjer se že začenjajo tudi drugačne cenovne dimenzije. In vendar, tudi v tej druščini lepotica ni sramežljiva.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,351, š. 1,798, v. 1,465 m, medosje 2,634 m
Prostornina prtljažnika: 350 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1395/1825 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, 16V
Gibna prostornina: 1956 ccm
Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 350 pri 1750
Najvišja hitrost: 218 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 4,1/ 4,7 l/100 km
Emisije CO2: 124 g/km
Maloprodajna cena: 24.290 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana