Otroci niso imeli težav s sestavo koalicije
Na OŠ Stražišče so pred kratkim zaključili simulacijo parlamentarnih volitev, ki so jo izvedli v okviru državljanske vzgoje. Učenci so skozi projekt spoznali pojme, kot so volilna udeležba, volilni upravičenci, parlament; mandatar pa je na koncu, celo brez težav, sestavil koalicijo, ki je bila potrjena že v prvem krogu.
Parlamentarne volitve so začeli z volilno pravico, ki so jo podelili vsem učencem od šestega do devetega razreda ter vsem zaposlenim na šoli. Najprej so oblikovali stranke ter imenovali predsednike teh strank. Sledil je teden priprave programov in propagandnih plakatov. Člani strank so volivce nagovarjali preko šolskega radia, na hodnikih, v razredih, na dan volitev pa so izvedli tudi volilni molk. »Tako kot na pravih volitvah so se tudi tu dogajale manjše kršitve, ki so jih učenci pridno prijavljali,« nam pojasni učitelj Simon Kuhar, ki je hkrati tudi idejni vodja projekta. Volilna udeležba je bila visoka, saj je volilo več kot 75 odstotkov upravičencev. Po volitvah je bilo potrebno prešteti glasovnice, neveljavne izločiti in razglasiti zmagovalca. »Temu smo podelili mandat za sestavo petčlanske vlade, za katero je imel na voljo teden dni. Podobno kot na državnem nivoju sem pričakoval, da bo imel izbrani kandidat pri sestavi nemalo težav, a se je izkazalo ravno obratno. Mandatar in njegova ekipa je bila potrjena v prvem krogu,« je povedal učitelj, ki je bil z mislijo že pri zadnjem koraku volitev: »Izvoljena vlada mora sedaj pripraviti paket šolskih reform oziroma zakonov, o katerih bomo glasovali pri naslednji uri in s tem tudi zaključiti projekt.«
Izvoljena vlada je seveda pripravila sveženj reform oz. zakonov, ki so bili nato v parlamentu soglasno izglasovani. Med predlaganimi zakoni sta bili spodbujanje raznovrstne šolske prehrane, prehrane slovenskega porekla idr., tako da ni bilo nobenih pomislekov, da jih ne bi potrdili. Pri simulaciji volitev je manjkala predvsem debata »pro et contra«, ki se jasno ni mogla razviti, saj so se stranke tvorile glede na prijateljstva in ne na podlagi skupnih prepričanj. Stražiške učence pa v naslednjih urah čaka prav to. Zagovarjanje različnih stališč, kresanje mnenj oz. debata »pro et contra«. »Spet se bomo dotaknili aktualne zadeve – predlagana sprememba družinskega zakonika, kjer se bomo lotili vprašanja enostarševskih in dvostarševskih družin, možnost istospolnih družin itd. Spodbujal bom argumente in javno nastopanje in upam, da se bo tudi ta zadeva prijela, je še dodal izviren učitelj zgodovine in državljanske vzgoje.