Levje rjovenje proti višavam
Test: Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure
Stereotip, da imajo francoski avtomobili elegantno zunanjost, še vedno velja. Po nekaj letih oblikovalskega iskanja lastne identitete so z novim Peugeotom 508 pri francoskem levu končno naredili dovolj markanten avtomobil, ki spet igra na karto brezčasne vpadljivosti. Novinec za francosko avtomobilsko znamko predstavlja kar nekaj presežnikov, hkrati pa se skuša vriniti v srednji in višji srednji razred. Nobena skrivnost ni, da so bili oblikovalcem navdih predvsem uspešni nemški tekmeci, zrisali pa so oblikovno skladen in dinamičen kombi, ki je v tržnem pogledu morda še pomembnejši od limuzinske različice.
Peugeot 508 SW po dolžini krepko presega svojega predhodnika, kar se seveda odraža v potniški kabini. Notranjost je predvsem prostorna in udobna, kot se za avtomobil, ki že sega v višji razred, tudi spodobi. Ne godi se dobro samo vozniku in sopotniku, ampak tudi tistim, ki jim je dodeljeno sedenje na zadnji klopi. Poleg tega se lahko kombijevska karoserijska izvedba pohvali s prostornim in prilagodljivim prtljažnikom, ki se dodatno povečuje z zlaganjem nekoliko nerodne zadnje klopi.
Voznikovo delovno mesto je urejeno, kot bi ga zasnovali v redoljubnem germanskem svetu; filigransko natančnim merilnikom se pridružujejo večinoma logično razporejena stikala, dobro oprijemljiv volanski obroč s (pre)številnimi ukazovalnimi stikali in zapolnjena sredinska konzola z velikim informacijskim zaslonom na vrhu. Kadar je avtomobil ozaljšan z najvišjim nivojem opreme in svetlimi usnjenimi sedežnimi prevlekami ter stekleno panoramsko streho, je pridih prestiža dodatno poudarjen, k vsemu svoje dodaja še elektrificirano odpiranje prtljažnih vrat. Sem in tja bi bil dobrodošel kakšen dodaten odlagalni prostor za drobnarije in še kakšna druga malenkost, a v celem je notranjost vredna naklonjenosti.
Ker v tem velikostnem avtomobilskem razredu prevladujejo predvsem dizelski motorji, ni naključje, da je takšen pogonski stroj tudi prva izbira v Peugeotu 508. Močnejši od obeh 2,0-litrski turbodizelskih strojev je dovolj dobro energetsko opremljen, da z avtomobilom ni nobenih zadreg ne na odprtih cestah, ne pri dinamični vožnji skozi ovinke. Malce več športnega duha nekoliko zatre sicer zelo soliden šeststopenjski samodejni menjalnik, ki se izkaže predvsem na dolgih potovalnih vožnjah.
Zanimivo je, da so se snovalci prav zaradi vozne dinamike odrekli vzmetenju, ki bi dovoljevalo več karoserijskega nihanja. Peugeot 508 SW je namreč s kolesi čvrsto na cesti, kar ne pomeni samo, da zna suvereno vijugati skozi ovinke, ampak tudi, se na krajše cestne grbine odziva nekoliko bolj grobo, kot bi zapovedovalo vrhunsko udobje. A tega ne gre šteti zgolj v minus, ker je na ta račun zaradi boljših povratnih informacij na volanu pridobil voznik.
Pravzaprav ima Peugeot 508 SW dobre obete, da se precej odločno postavi ob bok uveljavljenim tekmecem. Časa za to je še dovolj.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,813, š. 1,853, v. 1,487 m, medosje 2,817 m
Prostornina prtljažnika: 518/1556 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1540/2140 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 120 kW/163 KM pri 3750
Največji navor pri v/min: 340 pri 2000
Najvišja hitrost: 223 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,8/ 4,5/ 5,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 149 (Euro V)
Maloprodajna cena: 29.150 EUR
Uvoznik: Pegueot Slovenija, Ljubljana