Levje rjovenje proti višavam

Test: Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure

Stereotip, da imajo francoski avtomobili elegantno zunanjost, še vedno velja. Po nekaj letih oblikovalskega iskanja lastne identitete so z novim Peugeotom 508 pri francoskem levu končno naredili dovolj markanten avtomobil, ki spet igra na karto brezčasne vpadljivosti. Novinec za francosko avtomobilsko znamko predstavlja kar nekaj presežnikov, hkrati pa se skuša vriniti v srednji in višji srednji razred. Nobena skrivnost ni, da so bili oblikovalcem navdih predvsem uspešni nemški tekmeci, zrisali pa so oblikovno skladen in dinamičen kombi, ki je v tržnem pogledu morda še pomembnejši od limuzinske različice.

 

Peugeot 508 SW po dolžini krepko presega svojega predhodnika, kar se seveda odraža v potniški kabini. Notranjost je predvsem prostorna in udobna, kot se za avtomobil, ki že sega v višji razred, tudi spodobi. Ne godi se dobro samo vozniku in sopotniku, ampak tudi tistim, ki jim je dodeljeno sedenje na zadnji klopi. Poleg tega se lahko kombijevska karoserijska izvedba pohvali s prostornim in prilagodljivim prtljažnikom, ki se dodatno povečuje z zlaganjem nekoliko nerodne zadnje klopi.

 

Voznikovo delovno mesto je urejeno, kot bi ga zasnovali v redoljubnem germanskem svetu; filigransko natančnim merilnikom se pridružujejo večinoma logično razporejena stikala, dobro oprijemljiv volanski obroč s (pre)številnimi ukazovalnimi stikali in zapolnjena sredinska konzola z velikim informacijskim zaslonom na vrhu. Kadar je avtomobil ozaljšan z najvišjim nivojem opreme in svetlimi usnjenimi sedežnimi prevlekami ter stekleno panoramsko streho, je pridih prestiža dodatno poudarjen, k vsemu svoje dodaja še elektrificirano odpiranje prtljažnih vrat. Sem in tja bi bil dobrodošel kakšen dodaten odlagalni prostor za drobnarije in še kakšna druga malenkost, a v celem je notranjost vredna naklonjenosti.

 

Ker v tem velikostnem avtomobilskem razredu prevladujejo predvsem dizelski motorji, ni naključje, da je takšen pogonski stroj tudi prva izbira v Peugeotu 508. Močnejši od obeh 2,0-litrski turbodizelskih strojev je dovolj dobro energetsko opremljen, da z avtomobilom ni nobenih zadreg ne na odprtih cestah, ne pri dinamični vožnji skozi ovinke. Malce več športnega duha nekoliko zatre sicer zelo soliden šeststopenjski samodejni menjalnik, ki se izkaže predvsem na dolgih potovalnih vožnjah.

 

Zanimivo je, da so se snovalci prav zaradi vozne dinamike odrekli vzmetenju, ki bi dovoljevalo več karoserijskega nihanja. Peugeot 508 SW je namreč s kolesi čvrsto na cesti, kar ne pomeni samo, da zna suvereno vijugati skozi ovinke, ampak tudi, se na krajše cestne grbine odziva nekoliko bolj grobo, kot bi zapovedovalo vrhunsko udobje. A tega ne gre šteti zgolj v minus, ker je na ta račun zaradi boljših povratnih informacij na volanu pridobil voznik.

 

Pravzaprav ima Peugeot 508 SW dobre obete, da se precej odločno postavi ob bok uveljavljenim tekmecem. Časa za to je še dovolj.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,813, š. 1,853, v. 1,487 m, medosje 2,817 m

Prostornina prtljažnika: 518/1556 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1540/2140 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1997 ccm

Največja moč pri v/min: 120 kW/163 KM pri 3750

Največji navor pri v/min: 340 pri 2000

Najvišja hitrost: 223 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,8/ 4,5/ 5,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 149 (Euro V)

Maloprodajna cena: 29.150 EUR

Uvoznik: Pegueot Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Medvode / petek, 9. februar 2007 / 06:00

Gašperina zamenjal Bratuš

Novi v.d. direktorja Zavoda za šport in prireditve Medvode je Kranjčan Sašo Bratuš. Zadnja štiri leta je upravljal športni center Prošport v Stražišču.

Objavljeno na isti dan


Radovljica / petek, 18. december 2020 / 00:30

Stari most nad železnico že porušili

V petek so v sklopu rekonstrukcije gorenjske železniške proge porušili stari most nad radovljiško železniško postajo. Novega bodo po načrtih zgradili do sredine prihodnjega leta, ko bodo obnovljeno pr...

Slovenija / četrtek, 17. december 2020 / 23:06

DeSUS izstopila iz koalicije, ministra DeSUS za zdaj ostajata v vladi

Svet stranke DeSUS se je odločil za izstop iz koalicije in podprl predsednika stranke Karla Erjavca pri kandidaturi za mandatarja. Erjavec pričakuje, da bo odločitvam sveta sledila tudi poslanska skup...

Gorenjska / četrtek, 17. december 2020 / 21:08

Vlada sprošča še nekaj dejavnosti

V vseh statističnih regijah so od sobote dalje odprte tudi trgovine, ki v pretežni meri prodajajo tehnično blago, vrtnarije, storitve nege hišnih ljubljenčkov ... V epidemiološko boljših regijah je sp...

Zanimivosti / četrtek, 17. december 2020 / 18:27

Voščilnice za starostnike

V Bitnjah pisale praznične voščilnice za varovance v domovih starostnikov.

Zanimivosti / četrtek, 17. december 2020 / 18:23

Obvestilo, ki vrača vero v človečnost

Škofja Loka – Tale napis, ki ga je naš bralec Marjan Baričič fotografiral na vhodnih vratih picerije Pr' Malarju v Podlubniku v Škofji Loki, res vrača vero v človečnost. Povrnimo si vero v človečn...