Mogoče podražitve avtomobilov
Zaradi sprememb uredbe o izpustih se bodo verjetno spremenile cene nekaterih avtomobilov z dizelskimi motorji.
Čeprav splošna kriza klesti tudi prodajne številke pri novih avtomobilih in so se morali prodajalci lani zadovoljiti z izkupičkom, ki je podoben predlanskemu, slabši časi za slovenski avtomobilski trg verjetno šele prihajajo. Prodajni načrti za letošnje leto so dokaj negotovi, verjetno pa bo nanje vplivala tudi sprememba davka na motorna vozila oziroma uredbe o izpustih ogljikovega dioksida, ki zadeva avtomobile z dizelskimi motorji.
Uredba je namreč do 1. januarja letos za vozila z dizelskim motorjem, ki izpolnjujejo emisijski standard Euro 5, upoštevala nižjo stopnjo davka na motorna vozila oziroma enako kot velja za avtomobile z bencinskimi motorji. Za motorna vozila z dizelskim motorjem, ki izpolnjujejo standard Euro 6, se upošteva stopnja davka kot za bencinske motorje. Osnova za izračun davka na motorna vozila je prodajna cena vozila, ki ne vključuje davka na motorna vozila in davka na dodano vrednost. Stopnja davka je odvisna od izpusta ogljikovega dioksida pri kombinirani vožnji, ki je v izjavi o ustreznosti vozila (homologacijski listini). Tako kot do sedaj uredba predvideva tudi pribitke za vozila z emisijskim standardom, nižjim od Euro 5. Za vozila s standardom Euro 2 je treba doplačati deset odstotkov, za vozila Euro 3 pet in za Euro 4 dva odstotka, razlike med bencinskimi in dizelskimi motorji pa so pri dodatku za izpuste nad 0,005 grama ogljikovega dioksida na kilometer, ki je pri dizelskih motorjih pet odstotkov, bencinski pa so oproščeni.
Po novem bo torej mogoče, da se bodo avtomobili z dizelskimi motorji nekoliko podražili. Borut Gazvoda, direktor prodaje pri Oplu Slovenija, ocenjuje, da bi podražitev lahko znašala od dveh do šestih odstotkov, odvisno od količine izpustov ogljikovega dioksida, in seveda od tega, koliko so prodajalci razliko že doslej upoštevali pri končnih cenah in koliko imajo še rezerve.
Lestvica stopenj davka na motorna vozila (DMV) za 2012
Izpust CO2 (g/km) |
Bencinski, plinski, hibridni, dizelski pogon |
Dizelski pogon |
|
s standardom Euro 6 |
s standardom Euro 5 in nižje |
Od 0 do vključno 110 |
0,50% |
1,00% |
Nad 110 do vključno 120 |
1,00% |
2,00% |
Nad 120 do vključno 130 |
1,50% |
3,00% |
Nad 140 do vključno 150 |
3,00% |
6,00% |
Nad 150 do vključno 170 |
6,00% |
11,00% |
Nad 170 do vključno 190 |
9,00% |
15,00% |
Nad 190 do vključno 210 |
13,00% |
18,00% |
Nad 210 do vključno 230 |
18,00% |
22,00% |
Nad 230 do vključno 250 |
23,00% |
26,00% |
Nad 250 |
28,00% |
31,00% |
Vir: Davčna uprava Republike Slovenije |