Gorenjski Mediteran v Novem mestu
V Jakčevem domu v Novem mestu je na ogled razstava slik objektov in keramike akademskega slikarja Klavdija Tutte iz Kranja. S slikarskim kolegom Jožetom Marinčem sta Dolenjskemu muzeju podarila šestnajst umetniških del.
V osrednjem novomeškem muzejskem razstavišču Jakčev dom, ki deluje v okviru Dolenjskega muzeja, je na ogled razstava slik, objektov in keramike akademskega slikarja Klavdija Tutte. Razstavo, ta je na neki način uvod v projekt Evropske prestolnice kulture, ki bo letos potekal v Mariboru in partnerskih mestih, med katerimi je tudi Novo mesto, so sicer odprli že konec novembra, na ogled pa bo vse do 19. februarja. Tutta se v dolenjski prestolnici tokrat predstavlja kot celovit likovni ustvarjalec, saj je poleg slik v galerijski prostor Jakčevega doma umestil tudi objekte, ki so njegov v zadnjih letih vedno bolj priljubljen likovni medij, in keramiko, v kateri prav tako občasno išče nove umetniške izzive.
Klavdij Tutta že dobra tri desetletja ustvarja v samosvojem, zanj zelo značilnem in prepoznavnem likovnem jeziku, ki je močno zaznamovan z vplivom rodnega kraško-mediteranskega okolja. Njegov ustvarjalni opus je obsežen in hkrati posega na različna področja, od klasično slikarskega, ki je prenesen tudi na poslikane lesene ali steklene objekte, na tako imenovane sestavljene slike, skulptoslike, na keramiko, ustvarja pa tudi v grafičnem mediju.
»Skozi leta ustvarjanja je tudi njegov likovni jezik dobil širok razpon vsebinskega izraza, ki posega tako na področje ekspresivno izraženih zgodnjih kompozicij do poetičnih akvarelov in v strogi geometrijski red odetih del,« ob razstavljenih delih razmišlja umetnostna zgodovinarka Jasna Kocuvan: »Tutta ljubi barve življenja, narave, barve, nabite s toplo sončno svetlobo, ki tudi sicer ustrezajo njegovemu optimističnemu značaju. Uporablja barve, ki pričarajo mediteransko vzdušje; med njimi so tako tople kot tudi hladne, vedno pa so le-te močne in žareče. Posamezni predeli, ki so ustvarjeni s kolažno tehniko, in sicer tako, da nalepljene koščke fotografij človeških obrazov prekrije z lazurnimi nanosi barv, zaživijo kot migotajoči, žuboreči predeli.«
Ljubitelji likovne umetnosti na Dolenjskem se na razstavi srečujejo z dolmeni, menhirji, bikci, cipresami, očesi, otočki in v novejših Tuttovih delih tudi pomoli in svetilniki, hkrati pa občutijo nekoliko drugačen razstavni prostor, ki ga preoblikujejo njegovi poslikani leseni objekti. »Opazovanje objektov se v isti liniji s slikami v gledalčevih očeh pretvori v tako imenovane skulptoslike, saj objekti vstopijo v pokrajine v ozadju in v njih zaživijo novo življenje,« je ob razstavi še zapisala Kocuvanova.
Klavdij Tutta pa se je s slikarskim kolegom Jožetom Marinčem iz Kostanjevice na Krki odločil tudi za likovno donacijo Dolenjskemu muzeju. Ob srečanju Rotary kluba Kranj in Novo mesto sta likovno-pedagoško zbirko muzeja obogatila s šestnajst likovnimi deli, Tutta devetimi in Marinč s sedmimi. Gre za dela, ki sta jih umetnika ustvarila v različnih slikarskih, grafičnih in kiparskih tehnikah tako v zgodnjem kot zrelem ustvarjalnem obdobju. Dela bodo dopolnila zbirko, ki na Dolenjskem nastaja od sredine osemdesetih let preteklega stoletja in vključuje dobrih sto likovnih del najmanj šestdesetih priznanih slovenskih umetnikov.