Nov pogled v drugo smer

Test: Opel Meriva 1.4 16V Turbo Cosmo

Dandanes je treba pri snovanju avtomobilov imeti dobre, včasih že kar drzne ideje. Najbrž so tako razmišljali tudi strategi pri Oplu, kjer so novi Merivi namestili zadnja bočna vrata, ki se odpirajo v nasprotno smer, tako kot so se nekoč pri kakšnem že pozabljenem avtomobilu. Prav vrata, ki odpirajo dostop v zadnji del potniške kabine, sprožajo večino polemik, saj se marsikomu zdijo malce nerodna, spet drugim pa se zdi, da lažje pridejo do sedeža z zadnjico naprej. No, kakorkoli že, na ozkih parkirnih prostorih je dobro odpiranju zadnjih vrat posvetiti nekaj več previdnosti, zlasti, če jih odpirajo otroci.

Zaradi drugačnih vrat je tudi Merivina zunanjost nekoliko izstopajoča v primerjavi z neposrednimi tekmeci. Meriva nove generacije je namreč občutno drugačna od predhodnice, z dolžino sega že v skoraj spodnji srednji razred, karoserijske linije so bolj tekoče, avtomobil je videti precej nižji, in kar je najpomembnejše: notranjim arhitektom je uspelo dobro izkoristiti potniški in prtljažni prostor. Pravzaprav Meriva že skoraj preseneča z vzdolžnimi centimetri, ki so namenjeni kolenom voznika in sopotnikov, saj so primerljivi z avtomobili, ki so za številko večji. Ob tem ne gre prezreti sedežne prilagodljivosti, ki jo je nova Meriva podedovala od predhodnice, le da je zdaj še bolj izpopolnjena. Tudi prtljažni prostor se zlahka postavlja ob bok večjim, saj sprejme lep zalogaj družinske prtljage, s čimer Meriva jasno nakazuje, da hoče biti predvsem družinski štirikolesnik, a ne drugi ali tretji, ampak kar prvi.

Večji del voznikovega delovnega prostora je »prekopiran« iz drugih novejših Oplovih modelov. To pomeni, da so pred voznikovimi očmi pregledni merilniki, na logičnih mestih razporejena stikala in nekoliko zapleten informacijski sistem. Volanski obroč je primerne velikosti, tako kot večina sodobnih avtomobilov so na njem upravljani gumbi za radijski sistem, telefon in tempomat. Upoštevaje še kakovostno plastiko in natančno izdelavo, Merivina notranjost v celoti zapušča pozitiven vtis.

Pri motorjih je izbira kar precejšnja; novi 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu pomaga turbinski polnilnik, pa je na papirju prepričljivejši od dejanske zmogljivosti. Kljub solidni zalogi moči in navora se zdi, da je ta pogonski stroj naravnan bolj na želje povprečno zahtevnih voznikov, ne pa tudi tistih, ki si želijo bolj dinamične vožnje. Zato med hitrejšo vožnjo po odprtih cestah zahteva več priganjanja, kar se seveda pozna tudi pri bencinski žeji, medtem ko pri zmernem obremenjevanju deluje suvereno in tudi z zmernih hrupom.

Občuten je napredek pri podvozju, saj Meriva dobro požira cestne grbine, znatno manj pa je bočnega nagibanja v ovinkih, vodljivost je brezhibna in tudi zavore svoje delo opravljajo povsem solidno. Plusov je torej več kot minusov, zato se je treba samo še vprašati, ali je mogoče sprejeti drugačnost, ki jo ta avtomobil izžareva predvsem s svojimi vrati.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,288, š. 1,912, v. 1,615 m, medosje 2,644 m

Prostornina prtljažnika: 400/1500

Teža (prazno v./ dovoljena): 1286/1890 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1364 ccm

Največja moč pri v/min: 88 kW/120 KM pri 4800

Največji navor pri v/min: 175 pri 1750

Najvišja hitrost: 188 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,0/8,0/6,1 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 143 (Euro V)

Maloprodajna cena: 17.560 EUR

Uvoznik/zastopnik: Opel SEE, podr. Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kamnik / sobota, 1. julij 2017 / 14:38

S hitrostjo interneta še niso zadovoljni

Večina Kamničanov ni zadovoljnih s hitrostjo svoje internetne povezave. Če bi imeli možnost, bi se jih dvaindevetdeset odstotkov odločilo za optično omrežje.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / sreda, 25. julij 2007 / 07:00

Kmetija je znova oživela

Na pašnikih okoli Suhadolnikove kmetije nad Kokro se pase največja čreda bohinjskih cik na Gorenjskem.

Gospodarstvo / sreda, 25. julij 2007 / 07:00

Kmečki vrtovi treh dežel

Silva Potočnik je edina Gorenjka, ki sodeluje v čezmejnem projektu Kmečki vrtovi treh dežel.

Gospodarstvo / sreda, 25. julij 2007 / 07:00

V Tisk prihaja nov lastnik

Lastniki družbe Primož Trubar naj bi prihodnji torek odločali o prodaji polovice podjetja strateškemu partnerju.

Gospodarstvo / sreda, 25. julij 2007 / 07:00

Pod streho Heliosa odslej tudi Belinka

Domžale - Nadzorna sveta Belinke in Heliosa sta konec prejšnjega tedna potrdila predlagane sklepe uprave o pripojitvi Belinke k Heliosu. Do dokončnega sklepa morajo svoje dodati...

Gospodarstvo / sreda, 25. julij 2007 / 07:00

Mirko Tuš zmagal v kajtanju

Kranj - Mirko Tuš, lastnik Poslovnega sistema Tuš, se je kot ljubitelj adrenalinskih športov minuli vikend udeležil državnega prvenstva v kajtanju v Črni gori in zmaga...