Preobremenjenost glavne mestne ceste
Občina Kranj je septembra prejela priznanje ob tednu mobilnosti. Gre za ukrepe za zmanjšanje obremenjenosti s prometom.Občani, ki živimo v bližini glavne mestne ceste Staneta Žagarja, že leta trpimo zaradi prometne preobremenjenosti, predvsem zaradi prekomernega hrupa, vibracij in stalne izpostavljenosti škodljivim izpušnim plinom. Ukrepi, ki so navedeni v obrazložitvi za omenjeno priznanje, pa v ta del mesta niso prinesli olajšanja, prej nasprotno: opažamo stalno povečevanje zlasti težkega tranzitnega prometa, ki ga v (že od prej preobremenjeno) naselje zdaj usmerjajo celo table. Dodatno večkrat dnevno prenašamo hrup intervencijskih vozil, ki so se skozi gost promet skoraj vedno prisiljena prebijati s sirenami.
Že leta predvidene severne obvoznice, ki bi delno zmanjšala gostoto prometa skozi naselje, po navedbah pristojnih še dolgo ne bo. Sprašujemo se, zakaj potem ob vseh prometnih študijah in pohvaljenih prizadevanjih za zmanjšanje onesnaževanja občina dovoljuje kopičenje poslovnih in trgovskih centrov na enem mestu (Primskovo), ne da bi se upoštevala preobremenjenost ceste. Da izginjanja in onesnaževanja plodne zemlje niti ne omenjamo.
V članku omenjene kolesarske steze bi se bolj opazno napolnile, če bi uvedli možnost množične izposoje mestnih koles in k uporabi sistematično in z zgledom spodbujali zlasti mlade. Enako velja za mestne avtobuse. Samo z medlimi vabili k razmisleku o spremenjenem odnosu do okolja bo čakanje na spremembe predolgo.
Občani smo opazili tudi, da se je štetje prometa na najbolj obremenjeni točki (križišče z Jezersko, pred Jakom) izvajalo prav na dan mobilnosti. Gre zgolj za naključje ali pa se je že vnaprej vedelo, da to ne bo vplivalo na število vozil?
Upamo, da bo rezultat letošnjega štetja prometa spodbudil k razmišljanju o učinkovitih ukrepih tudi ob glavni mestni cesti.
N. S.