Država spreminja potovalne navade
Prvi obrisi integriranega javnega potniškega prometa, Gorenjske ni v pilotnem projektu.
Ljubljana – Če bo šlo vse po načrtih, bo v Sloveniji konec leta 2013 ali v začetku leta 2014 v celoti zaživel integriran javni potniški promet, s katerim bo uveden enoten nacionalni vozni red za vlake in avtobuse, poleg tega pa tudi enotna vozovnica. Ministrstvo za promet želi s projektom, ki je s 6,3 milijona evrov financiran tudi iz kohezijskega sklada Evropske unije, združiti železniške in avtobusne linije ter mestni promet v enoten transportni sistem, ki bo prijazen do potnikov in ekonomsko učinkovit, z njim pa naj bi spodbudili uporabo javnih transportnih sredstev in zmanjšali vožnje z osebnimi avtomobili.
V praksi bo integriran javni potniški promet temeljil ne enotnem nacionalnem voznem redu, ki bo z ustrezno informacijsko podporo dostopen na enostaven način. Potnik bo tako optimalno načrtoval svoje potovanje in lažje ocenil, katero prevozno sredstvo je na posameznih relacijah in v določenem času časovno in tudi cenovno najustreznejše. Pomemben del delovanja sistema bo tudi enotna vozovnica, pred tem pa bo treba uskladiti še štiri različne sisteme elektronskih vozovnic, ki so že v uporabi. Integriran javni potniški promet bo temeljil na železnici, vključeval pa bo tudi potniški promet v mestih. Med drugim bodo zato v občinah morali izdelati prometne načrte, v urbanističnih aktih pa predvideti takšno infrastrukturo, da bo ustrezala vozilom javnega prevoza. To med drugim pomeni omejevanje prometa za individualna vozila in več tako imenovanih rumenih pasov za avtobuse ter parkirišča P+R, ki jih bo delno financirala tudi država. Za upravljanje integriranega javnega potniškega prometa bo pri prometnem ministrstvu ustanovljena Direkcija za javni potniški promet.
Pilotni del integriranega javnega prevoza bo na štirih relacijah zaživel že ob koncu leta, vendar med njimi ni nobene gorenjske.