Drugačen pristop
Test: Volkswagen Jetta 1.6 TDI DSG
Številni so v Volkswagnovi Jetti doslej videli predvsem Golfa s podaljšanim zadkom. In takšno pojmovanje tudi ni bilo daleč od resnice, vse dokler ni lani prišla na ceste nova generacija, ki je pometla s stereotipi. Nova limuzina se je namreč odločno odgnala od mer v Golfovem razredu, saj se s 4,64 metra dolžine že precej približuje za številko večjim avtomobilom.
Oblikovalci so Jetti namenili prepoznavne zunanje poteze, značilne za vse novejše Volkswagnove modele, torej ozka žarometa s stisnjeno masko hladilnika, ne preveč vznemirljivi bočni stranici in klasičen, vendar ne dolgočasen zadek. Ker ima v primerjavi z Golfom za nekaj centimetrov raztegnjeno medosje, se tudi potniška kabina lahko pohvali z dodatnim udobjem, prostorsko soliden pa je tudi 510-litrski prtljažnik. Zaradi vseh teh atributov je zdaj Jetta vsaj nekje na sredini med manjšim Golfom in večjim Passatom, če ne že kar bližje slednjemu.
Na voznikovem delovnem mestu ne gre pričakovati česa drugega kot germansko redoljubno armaturno ploščo s preglednimi merilniki, dostopnimi stikali, dobro oprijemljivim volanskim obročem in sorazmerno okleščeno serijsko opremo. Pod poglavje o urejenosti sodijo tudi dobro oprijemljivi sedeži, kakovostni materiali in natančna izdelava.
Pogled pod motorni pokrov razkriva, da so pogonski stroji že znani, kar velja tudi za 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki ga je mogoče združiti s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Ta kombinacija je Jetti dobro pisana na kožo, še zlasti, če je limuzina namenjena daljšim potovalnim vožnjam. Motor je prožen in zmeren pri porabi, kar je v ekonomsko kriznih časih pomemben argument, je pa res, da se Jetta kljub dodelanemu podvozju na cesti ne obnaša tako suvereno kot manjši brat, čeprav je lega na cesti zanesljiva in tudi potniki se ne smejo preveč pritoževati nad udobjem.
In nenazadnje, morda je Jetta eden redkih Volkswagnovih avtomobilov, kjer tudi pritoževanje nad ceno ni prav glasno; ljubitelji tovrstnih limuzin bodo hitro ugotovili, da je razmerje med ceno in vrednostjo dokaj ugodno.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105M
Najvišja hitrost: 190 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,7/ 3,9/ 4,5 l/100 km
Maloprodajna cena: 22.156 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana