Kaj pa šport?

Test: Seat Leon 1.6 TDI Sport

Leon je na modelni paleti španskega Seata vselej veljal za najbolj športen avtomobil, a če je pod motornim pokrovom varčni dizelski motor, je veliko prej kaj drugega. Torej, nekakšen družinsko naravnani varčnež ali pa športnik, ki mu je bolj po volji rekreacija kot vrhunsko udejstvovanje.

 

Zunanjost seveda govori drugače, kajti Leon med razrednimi tekmeci še vedno izstopa z agresivnimi karoserijskimi potezami, ki se zrcalijo z napadalnim sprednjim delom, mišičastimi bočnimi linijami in kupejevsko ukrojenim zadkom. Poleg tega zunanjost v športno obarvanem paketu opreme krasijo 17-palčna platišča iz lahke litine, zatemnjena stekla in biksenonski žarometi. Tudi v notranjosti ta avtomobil hoče na vsak način prepričati, da ga je v hlačah več kot v resnici, tako z dobro oprijemljivim volanskim obročem kot z merilniki kot z dinamično obliko armaturne plošče. K vsemu je treba prišteti še dobro oprijemljiva sprednja sedeža, medtem ko se potniki na zadnji klopi najpogosteje pritožujejo nad utesnjenostjo in omejenim pogledom skozi majhna stranska stekla. Tudi prtljažnik je le povprečen, oziroma s 341 litri prostornine v tem razredu bolj pri spodnjem robu.

 

Novi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki seveda prihaja iz matičnega koncerna Volkswagen, je torej uglašen bolj na ekonomičnost kot na športnost. Na papirju ta pogonski stroj ne obljublja nič vznemirljivega in kaj takega se od njega niti ne pričakuje. Zato pa preseneča z mirnim in tihim delovanjem ter s skromnostjo pri porabi; v povprečju se ob voznikovi zmernosti lahko spusti tudi pod šest litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Navorna krivulja ima sicer dokaj strm vzpon, a pozitivne energije je skoraj prehitro konec in za doseganje višje hitrosti avtomobil porabi precej časa. Tudi odsotnost šeste prestave ni v prid skupnemu voznemu vtisu, nenazadnje se zdi, da bi bil s šeststopenjskim menjalnikom motorni izkoristek še boljši. Precej bolje se avtomobil izkaže s podvozjem, ki bi lahko preneslo precej več. In tako se vsa Leonova športnost s tem motorjem bolj ali manj konča z zunanjostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM

Najvišja hitrost: 185 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,1/ 3,7/ 4,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 17.805 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mengeš / petek, 13. september 2019 / 17:33

Prihodnji konec tedna Mihaelov sejem v Mengšu

Mengeš – Tradicionalni Mihaelov sejem v Mengšu se bo začel prihodnji petek zvečer in bo trajal vse do nedelje. Uradno odprtje sejma bo ob 10. uri. Poleg nastopov glasbenih skupin in pestre...

Objavljeno na isti dan


Kronika / četrtek, 10. maj 2007 / 07:00

Streljal brez pravega vzroka

Včeraj je na kranjskem sodišču pričal Džerald Hadžić, brat Elvina Hadžiča, ki je novembra lani padel pod streli v lokalu Caffe Inn na Jesenicah.

Kronika / četrtek, 10. maj 2007 / 07:00

Kriminal

Vlomili v avto Kamnik - V centru Kamnika so pred dnevi vlomili v osebni avtomobil. Vlomilec je ukradel kompleta prve pomoči in obvezne opreme, odejo i...

Gospodarstvo / četrtek, 10. maj 2007 / 07:00

Pekova znamka sega vse više

Lani so v Peku povečali izvoz obutve, s katero dosegajo višje cene.

Gospodarstvo / četrtek, 10. maj 2007 / 07:00

Pri nakupu Jelovice se zatika

Škofja Loka - V torek je bila seja nadzornega sveta škofjeloške Jelovice, na kateri so obravnavali lansko poslovanje in sklenili sklicati skupščino družbe v začetku ju...

Gospodarstvo / četrtek, 10. maj 2007 / 07:00

Obrtniki si želijo avtonomijo

Obrtniki in mali podjetniki podpirajo zakonske spremembe, ki bodo čim bolj izpolnjevale želje članstva OZS.