Kaj pa šport?
Test: Seat Leon 1.6 TDI Sport
Leon je na modelni paleti španskega Seata vselej veljal za najbolj športen avtomobil, a če je pod motornim pokrovom varčni dizelski motor, je veliko prej kaj drugega. Torej, nekakšen družinsko naravnani varčnež ali pa športnik, ki mu je bolj po volji rekreacija kot vrhunsko udejstvovanje.
Zunanjost seveda govori drugače, kajti Leon med razrednimi tekmeci še vedno izstopa z agresivnimi karoserijskimi potezami, ki se zrcalijo z napadalnim sprednjim delom, mišičastimi bočnimi linijami in kupejevsko ukrojenim zadkom. Poleg tega zunanjost v športno obarvanem paketu opreme krasijo 17-palčna platišča iz lahke litine, zatemnjena stekla in biksenonski žarometi. Tudi v notranjosti ta avtomobil hoče na vsak način prepričati, da ga je v hlačah več kot v resnici, tako z dobro oprijemljivim volanskim obročem kot z merilniki kot z dinamično obliko armaturne plošče. K vsemu je treba prišteti še dobro oprijemljiva sprednja sedeža, medtem ko se potniki na zadnji klopi najpogosteje pritožujejo nad utesnjenostjo in omejenim pogledom skozi majhna stranska stekla. Tudi prtljažnik je le povprečen, oziroma s 341 litri prostornine v tem razredu bolj pri spodnjem robu.
Novi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki seveda prihaja iz matičnega koncerna Volkswagen, je torej uglašen bolj na ekonomičnost kot na športnost. Na papirju ta pogonski stroj ne obljublja nič vznemirljivega in kaj takega se od njega niti ne pričakuje. Zato pa preseneča z mirnim in tihim delovanjem ter s skromnostjo pri porabi; v povprečju se ob voznikovi zmernosti lahko spusti tudi pod šest litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Navorna krivulja ima sicer dokaj strm vzpon, a pozitivne energije je skoraj prehitro konec in za doseganje višje hitrosti avtomobil porabi precej časa. Tudi odsotnost šeste prestave ni v prid skupnemu voznemu vtisu, nenazadnje se zdi, da bi bil s šeststopenjskim menjalnikom motorni izkoristek še boljši. Precej bolje se avtomobil izkaže s podvozjem, ki bi lahko preneslo precej več. In tako se vsa Leonova športnost s tem motorjem bolj ali manj konča z zunanjostjo.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM
Najvišja hitrost: 185 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,1/ 3,7/ 4,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 17.805 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana