Avtor razstave Miha Perčič predstavlja svoje grafike. (Foto: Nadja Stare)

Grafike Mihe Perčiča

Pretekli četrtek so v Mali galeriji v Kranju odprli razstavo umetniških del Miha Perčiča, s katero avtor dokazuje, da so grafike popolnoma avtonomen medij sodobne umetnosti, ki je zmožen nagovoriti vsakogar.

Razstavo je s skladbo v minimalističnem, vendar udarnem, pretanjenem slogu, lastnem tudi samemu avtorju razstave Mihi Perčiču, s harmoniko odprl vsestranski umetnik Nejč Slapar. Zbrane je nagovoril z besedami, da vsa umetniška dela niso le imitacije, posnetki narave, ampak nam v svoji raznovrstnosti tehnike, sloga in vsebine ponujajo mnogo več. To nedvomno velja za grafike Miha Perčiča.

Od leta 2002, ko je Perčič končal podiplomski študij na grafični specialki Akademije za likovno umetnost v Ljubljani, smo lahko na petih samostojnih ter številnih drugih razstavah spremljali njegovo umetniško pot, na kateri avtor ostaja zvest klasičnim grafičnim tehnikam (litografija, jedkanica, rezervaš, akvatinta ...). Grafike večinoma izdeluje v tehniki suhe igle, kar mu omogoča obvladovanje osnovne matrice na mnogo različnih načinov: vse od drobnih, pajčevinasto lahnih do materialno bolj občutenih vrezov na površino cinkove plošče. Z niansiranjem površine Perčič ustvari občutek prostorske dimenzije, gibanja svetlobe ter pojav tako harmonij kot kontrastov. V filigranskem minimalizmu likovnih sredstev pa se odražajo ogromen avtorjev trud in predanost ustvarjanju, neštete ure, preživete v ateljeju.

Avtorjeva pot subjektivacije, torej osmišljanja samega sebe kot avtonomnega individuuma, poteka skozi naporno delo, katerega rezultat je umetniška stvaritev – ta pa nato omogoča subjektivacijo gledalca, ki mu Perčičeva dela ponujajo možnost razmišljanja zunaj konvencionalnega okvirja. Nemara tako kot je dodana oranžna barva, sicer stalnica večine Perčičevih grafik, preblisk, ki preseka dano polje in odpira prostor nečemu drugačnemu. Ko gledate umetniške stvaritve Miha Perčiča, potem njegovo delo tudi čutite. Ves njegov napor. Ves njegov elan. Vso njegovo prefinjenost. Gre za podobe, ki tehnično sledijo tradiciji, da bi osvobodile našo realnost – ko jih gledamo, mislimo. Razstava bo odprta do 3. septembra.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Bohinj / nedelja, 18. september 2016 / 13:03

V Bohinju več kot šeststo gasilcev

Stara Fužina – Tretjega medgeneracijskega srečanja gasilcev Slovenije, ki je pred kratkim potekalo v Stari Fužini v Bohinju, se je udeležilo več kot 600 gasilcev iz vse Slovenije. Organizator, Pros...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / nedelja, 7. julij 2019 / 21:09

Urhov semenj v Begunjah

Begunje – Prejšnjo nedeljo pred praznikom župnijskega patrona sv. Urha so v Begunjah spet pripravili Urhov semenj, letošnji je bil že četrti zapored. Domače organizacije – krajevna skupnost, turist...

Zanimivosti / nedelja, 7. julij 2019 / 21:04

Na zdravje na kranjsko

V Naklem so ob občinskem prazniku uprizorili predstavo Cesar in kranjska klobasa – Kako je kranjska klobasa v Naklem dobila ime.

Razvedrilo / nedelja, 7. julij 2019 / 21:02

Ponosni na »pleh musko«

Cel kraj je ponosen, da imamo v Železnikih »pleh musko«, je ob 40-letnici Pihalnega orkestra Alples ugotavljal njegov predsednik Matic Prevc. Lepega odziva je bila deležna tudi nedavna Karavana domači...

Slovenija / nedelja, 7. julij 2019 / 20:59

Organizacija v dobri kondiciji

Zbor članov Zveze društev upokojencev Slovenije je za predsednika znova izvolil Janeza Sušnika, ki je zvezo vodil od leta 2016, ko je zaradi bolezni odstopil prejšnji predsednik Anton Donko. Sušnik pr...

GG Plus / nedelja, 7. julij 2019 / 20:53

Prostovoljka skoraj trideset let

Ivanka Šušteršič je prejemnica državne nagrade za izjemne dosežke na področju prostovoljstva, njegove promocije in razvoja.