Na slovenski strani pred Karavankami kolone niso nastajale. (Foto: Gorazd Kavčič)

Tovornjaki obtičali pred predorom

Avstrijci so z dodatno omejitvijo povsem prepovedali promet težkih tovornjakov skozi predor Karavanke prek vikenda. Na avstrijski strani je tako v soboto obtičalo prek sto tovornjakov, naloženih s sadjem, zelenjavo, cvetjem, gobami ...

Če Avstrija odredbe do jutri ne prekliče, bodo slovenski prevozniki v petek popolnoma zaprli predor Karavanke.

Hrušica – »Voznik je prevozil celo Evropo, iz Holandije je kljub turistični konici zamujal le za eno uro, potem pa pol ure od doma, na avstrijski strani predora Karavanke, obtičal. Škoda je tako gospodarska, saj to blago ne more čakati 48 ur, cvetje, gobe, sadje v tovornjakih je zgnilo, kot tudi socialna, saj je nečloveško, da vozniki za vikend niso mogli domov,« je v soboto ogorčeno pripovedoval Aleksander Bizjak iz podjetja Sigr Bizjak z Jesenic, eden od slovenskih prevoznikov, ki jih je razburila odločitev sosednje Avstrije. Ta je sprejela odredbo, po kateri je do 3. septembra vsak konec tedna od petka od 22. ure do sobote do 15. ure povsem prepovedala promet vožnje tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega sedem ton in pol, skozi Karavanški predor. V praksi naj bi to pomenilo, da skozi predor težki tovornjaki ne bi smeli peljati od petka od 22. ure do nedelje do 22. ure, kajti od sobote od 15. ure do nedelje do 22. ure v Avstriji že tako ali tako velja splošna prepoved vožnje težkih tovornih vozil. Vzrok za potezo Avstrijcev naj bi bila zagotovitev večje pretočnosti prometa v turistični sezoni, a o tem so voznike obvestili zelo pozno in mnogi sploh niso vedeli za prepoved. Tako so vozniki, ki jim v petek do 22. ure ni uspelo priti skozi predor, obtičali na avstrijski strani meje, po podatkih Aleksandra Bizjaka iz podjetja Sigr Bizjak se je do sobote popoldne na avstrijski strani pred predorom nabrala kolona več kot sto tovornjakov. »Stanje je kaotično!« je v soboto povedal Bizjak, jeza voznikov kamionov pa se je iz ure v uro stopnjevala. »Na poti sem že ves teden, peljem robo iz Belgije in zdaj so nas ustavili tu pred tunelom. Tu ni trgovine, ničesar … To nikamor ne pelje!« je bil ogorčen Brane Volaj, prevoznik iz Novega mesta. Razburjenje je zgodaj popoldne doseglo vrhunec, skoraj je prišlo do fizičnega obračunavanja med vozniki in avstrijskimi policisti, vozniki pa so zagrozili s splošno zaporo tunela, je povedal Bizjak. Avstrijci so nato v soboto nekaj čez 15. uro le popustili in tovornjake spustili naprej v Slovenijo. Tega sicer prvotno niso nameravali storiti, sklicevali so se na splošno prepoved vožnje težkih tovornih vozil po avstrijskih cestah, ki v veljavo stopi vsako soboto ob 15. uri in velja do nedelje do 22. ure. Tako naj bi tovornjaki ne smeli peljati skozi predor vse do nedelje zvečer, saj ga je pol avstrijskega …

»Odločitev Avstrije je enostranska in ne razumem, kako lahko zaprejo naš tunel?!« so bili ogorčeni vozniki. Nad potezo Avstrijcev - avstrijski upravljavec cest Asfinag je prejšnji teden zgolj obvestil nadzorni center DARS-a na Hrušici, naj postavijo table z obvestilom o zapori in naj iz prometa izločijo vozila, ki ne smejo skozi predor - je ogorčen tudi predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa. »Tovornjaki ne povzročajo nikakršnih zastojev na meji! Na meji se namreč sploh ne ustavljajo, kajti vsak težki tovornjak mora imeti tako imenovan go-box, podobno kot smo pri nas imeli ABC-sistem,« je povedal Klobasa, ki je prepričan, da Avstrijci s tem, ko so zaprli predor, povzročajo namensko škodo slovenskemu gospodarstvu. Na potezo Avstrije se je odzval tudi naš prometni minister Patrick Vlačič, ki je pisal avstrijski kolegici, češ da takšen enostranski ukrep ni v skladu s pogodbo med SFRJ in Avstrijo o cestnem predoru skozi Karavanke, ki pravi, da o obratovanju predora odloča skupni obratovalni komite obeh držav.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Komenda / ponedeljek, 6. november 2017 / 10:00

Rebalans proračuna v Komendi

V Komendi so sprejeli drugi rebalans proračuna, ki je bil v največji meri potreben zaradi zamika črpanja kohezijskih sredstev za izgradnjo kanalizacije in nepredvidenih stroškov pri vzdrževanju vodovo...

Objavljeno na isti dan


Kranj / sreda, 30. november 2022 / 19:25

V Kranju izposoja koles tudi pozimi

Kranj – Sistem KRsKOLESOM bo tudi letos v zimskem obdobju deloval neprekinjeno, so sporočili z Mestne občine Kranj (MOK). Uporabnikom bodo na voljo navadna kolesa, ne pa tudi električna, saj pri te...

Tržič / sreda, 30. november 2022 / 19:24

Premierno Kako je petelin izvalil jajce?

Tržič – V Knjižnici dr. Toneta Pretnarja v Tržiču se je na Uri pravljic pred dnevi premierno predstavil KUD Ampus s 35-minutno lutkovno predstavo Kako je petelin izvalil jajce?, katere besedilo in...

Razvedrilo / sreda, 30. november 2022 / 19:21

Andreja Čamernik Rampre v novi pesmi poje o ljubezni, svobodi in upanju

Po več kot štirih desetletjih delovanja na slovenski glasbeni sceni Andreja Čamernik Rampre pred iztekom letošnjega leta v svet pošilja novo pesem polno upanja, z naslovom Verjamem. »Verjeti v dobr...

Kronika / sreda, 30. november 2022 / 19:17

Bali so se, da je padel v Savo

Kranj – V nedeljo ob pol štirih ponoči so na območju Savske Loke v Kranju iskali pogrešanega moškega, ki so ga nazadnje videli v bližini reke Save in bi bilo njegovo življenje lahko ogroženo. V isk...

Gospodarstvo / sreda, 30. november 2022 / 19:16

Elektronsko vročanje odločb in sklepov

Kranj – Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja bo začela elektronsko vročati odločbe, sklepe in ostale dokumente tudi v navadne e-poštne predale. Podatke za vročanje je pridobila iz letošnj...