Tovornjaki obtičali pred predorom
Avstrijci so z dodatno omejitvijo povsem prepovedali promet težkih tovornjakov skozi predor Karavanke prek vikenda. Na avstrijski strani je tako v soboto obtičalo prek sto tovornjakov, naloženih s sadjem, zelenjavo, cvetjem, gobami ...
Hrušica – »Voznik je prevozil celo Evropo, iz Holandije je kljub turistični konici zamujal le za eno uro, potem pa pol ure od doma, na avstrijski strani predora Karavanke, obtičal. Škoda je tako gospodarska, saj to blago ne more čakati 48 ur, cvetje, gobe, sadje v tovornjakih je zgnilo, kot tudi socialna, saj je nečloveško, da vozniki za vikend niso mogli domov,« je v soboto ogorčeno pripovedoval Aleksander Bizjak iz podjetja Sigr Bizjak z Jesenic, eden od slovenskih prevoznikov, ki jih je razburila odločitev sosednje Avstrije. Ta je sprejela odredbo, po kateri je do 3. septembra vsak konec tedna od petka od 22. ure do sobote do 15. ure povsem prepovedala promet vožnje tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega sedem ton in pol, skozi Karavanški predor. V praksi naj bi to pomenilo, da skozi predor težki tovornjaki ne bi smeli peljati od petka od 22. ure do nedelje do 22. ure, kajti od sobote od 15. ure do nedelje do 22. ure v Avstriji že tako ali tako velja splošna prepoved vožnje težkih tovornih vozil. Vzrok za potezo Avstrijcev naj bi bila zagotovitev večje pretočnosti prometa v turistični sezoni, a o tem so voznike obvestili zelo pozno in mnogi sploh niso vedeli za prepoved. Tako so vozniki, ki jim v petek do 22. ure ni uspelo priti skozi predor, obtičali na avstrijski strani meje, po podatkih Aleksandra Bizjaka iz podjetja Sigr Bizjak se je do sobote popoldne na avstrijski strani pred predorom nabrala kolona več kot sto tovornjakov. »Stanje je kaotično!« je v soboto povedal Bizjak, jeza voznikov kamionov pa se je iz ure v uro stopnjevala. »Na poti sem že ves teden, peljem robo iz Belgije in zdaj so nas ustavili tu pred tunelom. Tu ni trgovine, ničesar … To nikamor ne pelje!« je bil ogorčen Brane Volaj, prevoznik iz Novega mesta. Razburjenje je zgodaj popoldne doseglo vrhunec, skoraj je prišlo do fizičnega obračunavanja med vozniki in avstrijskimi policisti, vozniki pa so zagrozili s splošno zaporo tunela, je povedal Bizjak. Avstrijci so nato v soboto nekaj čez 15. uro le popustili in tovornjake spustili naprej v Slovenijo. Tega sicer prvotno niso nameravali storiti, sklicevali so se na splošno prepoved vožnje težkih tovornih vozil po avstrijskih cestah, ki v veljavo stopi vsako soboto ob 15. uri in velja do nedelje do 22. ure. Tako naj bi tovornjaki ne smeli peljati skozi predor vse do nedelje zvečer, saj ga je pol avstrijskega …
»Odločitev Avstrije je enostranska in ne razumem, kako lahko zaprejo naš tunel?!« so bili ogorčeni vozniki. Nad potezo Avstrijcev - avstrijski upravljavec cest Asfinag je prejšnji teden zgolj obvestil nadzorni center DARS-a na Hrušici, naj postavijo table z obvestilom o zapori in naj iz prometa izločijo vozila, ki ne smejo skozi predor - je ogorčen tudi predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa. »Tovornjaki ne povzročajo nikakršnih zastojev na meji! Na meji se namreč sploh ne ustavljajo, kajti vsak težki tovornjak mora imeti tako imenovan go-box, podobno kot smo pri nas imeli ABC-sistem,« je povedal Klobasa, ki je prepričan, da Avstrijci s tem, ko so zaprli predor, povzročajo namensko škodo slovenskemu gospodarstvu. Na potezo Avstrije se je odzval tudi naš prometni minister Patrick Vlačič, ki je pisal avstrijski kolegici, češ da takšen enostranski ukrep ni v skladu s pogodbo med SFRJ in Avstrijo o cestnem predoru skozi Karavanke, ki pravi, da o obratovanju predora odloča skupni obratovalni komite obeh držav.