Zabava pod modrim nebom

Test: Fiat 500C 1,4 16V Lounge

Pisalo se je leto 1957, ko so pri italijanskem Fiatu postavili na ceste za tiste čase primeren štirikolesnik, majhen, skromno opremljen in poceni. Z njim sta se lahko prevažala dva potnika in nekaj prtljage, streha je bila platnena in v njej je bilo vdelano zadnje plastično okno. In tako vrsto let in s številnimi spremembami vse do poletja leta 1975, ko je iz proizvodne dvorane Fiatove tovarne na Siciliji pripeljal zadnji Fiat 500. Ob reinkarniranem Fiatu 500 so pri italijanskem avtomobilskem gigantu obudili k življenju še kabrioletsko različico, namenjeno seveda predvsem tistim, ki uživajo v vožnji z vetrom v laseh. Platnena streha se časom primerno s pomočjo elektrike zloži v vsega 16 sekundah, kabrioletski malček pa je ohranil vse mere kot različica s trdo streho. Le prtljažnika je za pičle tri litre manj, tako da gre vanj še vedno 182 litrov tovora. Tudi potniška kabina je ostala nedotaknjena, zato se v 500C lahko peljejo štirje potniki, utesnjeni, kot je pričakovati v 3,55 metra dolgem avtomobilčku.

Uživati pod sončnim nebom je mogoče na dva načina, streha, ki ima zadaj zračni usmerjevalnik in v njem vdelano tretjo zavorno luč, se najprej odpre do vmesnega položaja ali pa povsem do prtljažnega pokrova. Slednje je mogoče storiti tudi med vožnjo s hitrostjo do 60 kilometrov na uro, seveda pa v takšnem položaju ni mogoče odpreti prtljažnika. Bencinski 1,4-litrski štirivaljni motor kljub »papirnato« obetavnim zmogljivostim ni prav nič posebnega, še manj petstopenjski ročni menjalnik. Za tekočo in spodobno dinamično vožnjo je treba kar precej priganjanja, to pa zadržano grgranje začne spreminjati v moteč in ne pretirano dobro zadušen hrup. Poraba goriva je v precejšnji meri odvisna od teže noge, a če predpostavimo, da so za volanom največkrat mladenke z visokimi petami, najbrž ni tako hudo, je pa res, da se je le težko približati tovarniškim obljubam. Sicer je najmanjši Fiat okreten, lahkotno vodljiv in dobro vzgojen glede stika koles s cestiščem, malce preglavic pa povzroča preglednost zaradi sorazmerno majhnega zadnjega stekla. A kaj so vse te tegobe proti zabavi pod modrim nebom?

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1368 ccm

Največja moč pri v/min: 73 kW/100 KM

Najvišja hitrost: 182 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,7/ 5,1/ 6,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 17.700 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / ponedeljek, 24. avgust 2020 / 10:13

Nova šolska normalnost

Začetek novega šolskega leta je še poln negotovosti. Načeloma je tudi šolska ministrica naklonjena vrnitvi vseh šolarjev v učilnice, a je glede tega še veliko neznank. Najpomembnejša je se...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 14. julij 2011 / 07:00

Skrivnostno življenje v Blejskem jezeru

Društvo za podvodne dejavnosti Bled je na Blejskem otoku pripravilo razstavo fotografij, ki prikazujejo življenje v Blejskem jezeru.

Tržič / četrtek, 14. julij 2011 / 07:00

Obvoznice do Raven ne bo

"Ravne so vedno imele določene težave, saj gre za naselje, zgrajeno pred tridesetimi leti in več, takrat pa so bile potrebe drugačne," je dejal tržiški župan Borut Sajovic.

Zanimivosti / četrtek, 14. julij 2011 / 07:00

Umiritev prometa skozi Gorje

Prebivalce Gorij smo vprašali, kako bi umirili promet skozi vas in ali se jim zdi prav, da se stara občinska stavba preuredi v knjižnico. Občinska uprava je dobila nove prostore, zato nas je zani...

Železniki / četrtek, 14. julij 2011 / 07:00

Poklon padlim partizanom in garibaldincem

Sv. Lenart - Na Rovt in k Sv. Lenartu so tudi letos prišli nekdanji garibaldinci, njihovi svojci in sorodniki padlih partizanov iz sosednje Italije. Skupaj s člani Združenja borc...

Kranj / četrtek, 14. julij 2011 / 07:00

Predčasna upokojitev Ivana Bizjaka

Kranj - Ivan Bizjak zapušča položaj generalnega direktorja za pravosodje in notranje zadeve v Svetu Evropske unije, saj je bila v Bruslju sprejeta odločitev, da se predčasno upok...