Zabava pod modrim nebom

Test: Fiat 500C 1,4 16V Lounge

Pisalo se je leto 1957, ko so pri italijanskem Fiatu postavili na ceste za tiste čase primeren štirikolesnik, majhen, skromno opremljen in poceni. Z njim sta se lahko prevažala dva potnika in nekaj prtljage, streha je bila platnena in v njej je bilo vdelano zadnje plastično okno. In tako vrsto let in s številnimi spremembami vse do poletja leta 1975, ko je iz proizvodne dvorane Fiatove tovarne na Siciliji pripeljal zadnji Fiat 500. Ob reinkarniranem Fiatu 500 so pri italijanskem avtomobilskem gigantu obudili k življenju še kabrioletsko različico, namenjeno seveda predvsem tistim, ki uživajo v vožnji z vetrom v laseh. Platnena streha se časom primerno s pomočjo elektrike zloži v vsega 16 sekundah, kabrioletski malček pa je ohranil vse mere kot različica s trdo streho. Le prtljažnika je za pičle tri litre manj, tako da gre vanj še vedno 182 litrov tovora. Tudi potniška kabina je ostala nedotaknjena, zato se v 500C lahko peljejo štirje potniki, utesnjeni, kot je pričakovati v 3,55 metra dolgem avtomobilčku.

Uživati pod sončnim nebom je mogoče na dva načina, streha, ki ima zadaj zračni usmerjevalnik in v njem vdelano tretjo zavorno luč, se najprej odpre do vmesnega položaja ali pa povsem do prtljažnega pokrova. Slednje je mogoče storiti tudi med vožnjo s hitrostjo do 60 kilometrov na uro, seveda pa v takšnem položaju ni mogoče odpreti prtljažnika. Bencinski 1,4-litrski štirivaljni motor kljub »papirnato« obetavnim zmogljivostim ni prav nič posebnega, še manj petstopenjski ročni menjalnik. Za tekočo in spodobno dinamično vožnjo je treba kar precej priganjanja, to pa zadržano grgranje začne spreminjati v moteč in ne pretirano dobro zadušen hrup. Poraba goriva je v precejšnji meri odvisna od teže noge, a če predpostavimo, da so za volanom največkrat mladenke z visokimi petami, najbrž ni tako hudo, je pa res, da se je le težko približati tovarniškim obljubam. Sicer je najmanjši Fiat okreten, lahkotno vodljiv in dobro vzgojen glede stika koles s cestiščem, malce preglavic pa povzroča preglednost zaradi sorazmerno majhnega zadnjega stekla. A kaj so vse te tegobe proti zabavi pod modrim nebom?

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1368 ccm

Največja moč pri v/min: 73 kW/100 KM

Najvišja hitrost: 182 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,7/ 5,1/ 6,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 17.700 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Bohinj / torek, 5. februar 2008 / 07:00

Evropski denar za kanalizacijo

Bohinjska Bistrica - Bohinjski župan Franc Kramar je na četrtkovi seji občinskega sveta svetnikom povedal, da je Občina Bohinj uspela na razpisu za evropska sredstva. Za gradnjo...

Objavljeno na isti dan


Šport / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Kolesarji za pokal Polanskih Puklov

Športni zanesenjaki iz Poljanske doline bodo to poletje organizirali štiri kolesarske prireditve, prva bo že današnja dirka Poljane-Stari vrh.

Železniki / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Danes slovesnost pri spomeniku talcev

Dolenja vas - Združenje borcev za vrednote NOB Škofja Loka in Železniki ter Občina Železniki ob 70-letnici Osvobodilne fronte, 20-letnici samostojne Slovenije in 68-letnici Preše...

Kronika / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Kljub pozivu sodnice do poravnave ni prišlo

V torek se je na kranjskem okrožnem sodišču končal dokazni postopek v odškodninski tožbi Elana zoper nekdanja vodilna Uroša Koržeta in Januša Šefmana.

Nasveti / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Prepadni stolp

Cjajnik (1965 m) - Zelo zahtevna zavarovana plezalna pot, ki zaradi drzno speljane smeri meji na adrenalinski park. Ferata, ki se je ne da primerjati z nobeno v slovenskih gorah. Tura zahteva psihofiz...

GG Plus / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Koper je naš

Trst je naš! Tako se je po 2. svetovni vojni glasilo eno najbolj udarnih gesel tega naroda. Potem se je izkazalo, da Trst ni naš, namesto njega pa smo dobili Koper. In ta je še zdaj naš, slovensk...