So kartice zvestobe varne?
Zveza potrošnikov Slovenije ugotavlja, da se kupcu zaradi kartice zvestobe ne splača spremeniti nakupovalnih navad.
Kranj - Zveza potrošnikov Slovenije in Informacijski pooblaščenec sta pri pregledu dvanajstih izbranih klubov zvestobe ugotovila, da klubi zvestobe v zameno za največkrat nizke popuste od potrošnikov zahtevajo veliko količino osebnih podatkov, ki so pomanjkljivo varovani.
»Čeprav trgovci za več nakupov praviloma ponujajo več popustov, pri Zvezi potrošnikov Slovenije ugotavljamo, da je za potrošnika praktično nemogoče ugotoviti, koliko bo s kartico zvestobe dejansko prihranil. Nihče od pregledanih trgovcev potrošnikom ne ponuja preglednega in lahko razumljivega sistema popustov,« je dejala Breda Kutin, predsednica ZPS, ki poudarja, da naj bosta za vsakogar najpomembnejše vodilo pri nakupu kakovost izdelka in cena. Kljub popustom na nakup določenega izdelka se posebej pri večjih nakupih splača v neodvisnih primerjalnih testih preveriti kakovost izdelka in preveriti cene pri konkurenci, opozarja Kutinova in svetuje: »Naša glavna ugotovitev je, da se vam zaradi kartice zvestobe ne splača spremeniti nakupovalnih navad. O njej razmislite kvečjemu pri ponudniku, kjer redno nakupujete. Kartice zvestobe še naknadno otežujejo vašo informirano odločitev o nakupu čim bolj ugodnega in kvalitetnega izdelka. Primerjava ponudnikov se neprimerno bolj splača od zvestobe trgovcu.«
Pri Informacijskem pooblaščencu pa ugotavljajo, da so potrošniki premalo pozorni na to, katere osebne podatke in podatke o njihovih nakupih zbira ponudnik kartice zvestobe, za kaj jih uporablja in komu jih lahko posreduje. Pregled je pokazal, da nekateri ponudniki zbirajo veliko več osebnih podatkov in jih hranijo dlje, kot je to potrebno za samo izvedbo programa ugodnosti. Nataša Pirc Musar, Informacijska pooblaščenka, je povedala: »Trgovci si želijo o nas vedeti vedno več osebnih podatkov, vključno z natančnimi podatki o tem, kje, kdaj in kaj kupujemo. Trgovce pozivamo, da so do svojih potrošnikov transparentni glede tega, katere podatke zbirajo, komu jih posredujejo, kako dolgo jih hranijo, pri tem pa naj upoštevajo načelo sorazmernosti – minimalen obseg, ki je potreben za izpolnjevanje legitimno zastavljenih ciljev. Potrošnikom pa svetujemo, da si ob podpisovanju raznih izjav in pristopnic vzamejo čas in podrobno preberejo vsa določila ter da o podajanju svojih osebnih podatkov razmislijo z zdravo mero razuma.«