Osvežilni učinek kozmetike
Test: Hyundai i30 1.4 CVVT Style
Južnokorejskemu Hyundaiju se je že večkrat uspelo dobro zasidrati med konkurenco in to velja tudi za model i30, ki so mu letos namenili nekaj manjših kozmetičnih popravkov. Ti so vidni predvsem na sprednjem delu, ki je odslej nekoliko bolje razpoznaven, oblikovni popravki pa so avtomobilu vdihnili tudi nekaj več agresivnosti. Ker pa zunanjost še zdaleč ni vse, kar šteje, se mora i30 izkazovati še z drugimi lastnostmi. Potniška kabina je razveseljivo prostorna in predvsem vozniku ter sopotniku na desnem sedežu radodarno odmerja centimetre za kolena. Ob tem je treba omeniti, da je najnovejši Hyundai nekoliko nižji od splošnih trendov rasti, kar pomeni, da sedanje za volan lahko komu povzroča bolečine v hrbtu. Tudi za potnike na zadnji klopi je prostorsko dobro poskrbljeno, medtem ko je v zadku le povprečno velik prtljažnik, ki ga je s podiranjem klopi mogoče precej povečati. Pred voznikovimi očmi je pregledna, vendar nič pretresljivo oblikovana armaturna plošča, ki ima modro osvetljene merilnike in informacijski zaslon; nastavitev pravšnje osvetlitve zna povzročati težave, hitro pa se je mogoče privaditi ravnanja s klimatsko napravo in radijskim sistemom.
Osnovni pogonski stroj, 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, je namenjen voznikom, ki od avtomobila pričakujejo predvsem zanesljivost in zmernost, ne pa kakšnih izrazitih športnih voznih lastnosti. Ko si voznik zaželi dinamične vožnje, je treba motor kar precej priganjati, precej zaspan je zlasti v spodnjem območju vrtljajev. To se mu seveda pozna pri porabi bencina, ki je precej odvisna od tega, kako voznik ravna s stopalko za plin.
Podvozje Hyundaija i30 se v ovinkih ne pusti zlahka speljati z začrtane smeri in le pri pretiravanju zadek plaho nakaže neposlušnost. Požiranje cestnih grbin je morda za odtenek pregrobo, ampak v odnosu med udobjem in lego je pač treba sprejemati kompromise. Je pa i30 še vedno precej brezkompromisen med bolj izkušeno konkurenco, kar ne nazadnje kaže tudi s cenovno umestitvijo.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1396 ccm
Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM
Najvišja hitrost: 187 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,9/5,2/5,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 13.490 EUR
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana