Ko velikost ni več pomembna

Test: Hyundai ix20 1.4 CRDi LP Premium

Manj je več oziroma v majhnem se skriva veliko. Takšna je filozofija majhnih enoprostorskih avtomobilov, ki so v zadnjem času postali prava modna muha. In ker tudi pri južnokorejskem Hyundaiju nočejo zamujati, so se v to skupino zrinili z novim modelom ix20.

Enoprostorski novinec je sicer bratranec Kiinega modela Venga, toda razlike na zunaj so dovolj opazne, da se sorodstvo prikrije vsaj na prvi pogled. Hyundaijevi krojači so namreč zunanjosti vtisnili svoj pečat, zato ima ix20 nagajivo oblikovan nos, na katerem je maska z vzorcem pajčevine, veliko vetrobransko steklo, ki se lahko podaljša tudi v stekleno streho, nabuhla boka in razkoračen zadek, na katerem se bohotijo velike luči. Z vsem tem jim je uspelo ujeti okus skoraj vseh generacij kupcev od tistih, ki so skoraj še najstniki, do takih, ki jim je že nekaj časa v mislih obdobje, ko bodo živeli od državne pokojninske blagajne.

Treba je priznati, da je snovalcem na majhni dolžini uspelo ustvariti prostorno potniško kabino. Najbolje je seveda poskrbljeno za voznika in sopotnika na desni strani, ki so jima namenili udobna in čvrsta sedeža, a tudi vzdolžno pomična zadnja klop je dokaj prostorna, vsaj kadar so v avtomobilu štirje potniki. Notranjim arhitektom očitno primanjkuje smisla za barvne kombinacije, kajti usnjene sedežne prevleke so bile v čudni rjavi barvi, vse drugo, vključno z večino plastičnih delov pa je vsaj korektno, če ne kaj več. V prtljažniku ni pretirane prostorske stiske, je pa res, da razvajenim družinam tudi to ni dovolj in vsa krama ne gre v avtomobil. Pred voznikovimi očmi je razgibana armaturna plošča, pri kateri izstopa predvsem sredinska konzola z velikim osrednjim zaslonom, ki služi vsem ključnim sistemom, in obrobnimi stikali. Merilniki so pregledni, osvetljeni z modro svetlobo, ki je za koga lahko tudi moteča, a splošen vtis o armaturni plošči je pozitiven.

Čeprav prevladuje mnenje, da za tako majhen avtomobil zadostuje bencinski motor, se 1,4-litrski turbodizelski štirivaljnik izkaže kot zelo primeren pogonski stroj. Motor je sicer majhen in na papirju glede zmogljivosti dokaj šibek, toda visok navor pri nizkih vrtljajih premaga marsikatero zadrego. Zato je motor prijetno prožen, čeprav v nižjem območju vrtljajev zahteva odločnejši pritisk na stopalko za plin in nekaj več dela s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Hkrati je treba motorju priznati zmerno, vendar ne ravno vzorno porabo plinskega olja, ki je v veliki meri odvisna od sloga vožnje. Čeprav je ix20 družinski avtomobil, podvozje dovoljuje tudi nekaj vozne dinamike, obnašanje v ovinkih je zelo predvidljivo, občasno se občuti nekaj več nagibanja karoserije, kolesa pa dokaj mehko požirajo cestne grbine.

Pravzaprav se novemu Hyundaijevemu enoprostorcu vsaj na videz ne obeta nič hudega, čeprav je cena dobro opremljene različice že kar precej zasoljena.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,100, š. 1,765, v. 1,600 m, medosje 2,615 m

Prostornina prtljažnika: 440/1486 l

Teža (prazno v./dovoljena): 1345/1800 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 57 kW/78 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 220 pri 1750

Najvišja hitrost: 160 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 15,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 4,7/4,2/4,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 114 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 19.290 EUR

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / sreda, 22. julij 2015 / 10:49

Jagode na torti za lepilce in pleskarje fasad

Slovenski EKO sklad je končno pripravil razpis tudi za finančno pomoč pri izvajanju ukrepov učinkovite rabe energije in za povečanje rabe trajnih in obnovljivih energetskih virov. Med sofinanciranj...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / sreda, 17. september 2014 / 12:02

Petru Hafnerju v spomin

V naslednjem tednu, od 19. do 26. septembra, se bo na različnih lokacijah v Škofji Loki odvil že šesti festival In Memoriam prof. Pe­ter Hafner, ki poteka v spomin na pokojnega profesorja matematik...

Mularija / sreda, 17. september 2014 / 12:01

Dan smeha in zabave

Nedeljski dobrodelni prireditvi, ki so jo poimenovali Dan smeha in zabave, je dež prizanesel, na njej pa so se v Kranju zabavali tako najmlajši kot tudi njihovi starši.

Gospodarstvo / sreda, 17. september 2014 / 11:46

Nov hlev na posestvu Poljče

Kmetijsko gozdarska zadruga Sava Lesce je na posestvu Poljče zgradila nov hlev za 72 krav molznic.

Volitve 2019 / sreda, 17. september 2014 / 11:45

V Škofji Loki kandidira tudi Združena levica

Škofja Loka – Iniciativa za demokratični socializem, ki se je na državni ravni s še dvema strankama združila v Združeno levico, na lokalnih volitvah v Škofji Loki nastopa s svojo listo, njeno podpo...

Volitve 2019 / sreda, 17. september 2014 / 11:44

Preveč je bilo zamujenih priložnosti

Andrej Logar, kandidat za župana v občini Preddvor, s podporo stranke DeSUS na volitvah pričakuje gladko zmago.