Tudi z dvema se pride daleč
Test: Škoda Yeti 1,2 TSI Family
Škoda Yeti se v vrstah manjših športnih terencev že nekaj časa spoznava z novim okoljem, ki ga ta razred predstavlja za češko avtomobilsko tovarno in izkušnje kažejo, da je med kupci dovolj zanimanja tudi za dvokolesno gnano različico. Pri pravih terenskih avtomobilih se zdi izbira pogona na dve kolesi kar nekakšna pregreha, a je tudi res, da se velika večina njihovih uporabnikov le redko zapelje z asfalta na brezpotje. In če že, so to morda le nekoliko slabše makadamske ceste, nikakor pa ne globoko blato, snežni zameti ali strmi vzponi z nenadnimi prelomnicami.
Dvokolesno gnani Yeti je tako v prvi vrsti solidno prostoren družinski avtomobil, ki premore dobro odmerjena sprednja sedeža, udobno zadnjo klop in prostoren prtljažnik, ki ga je mogoče od osnovnih 410 litrov še izdatno povečati. Pri podrtih zadnjih sedežih gre v Yetijev prtljažnik brez večjih težav tudi kolo ali kakšen drug večji športni rekvizit, kajpak pa je zmožen sprejeti tudi kakšen zajetnejši kos prtljage ali tovora. Voznikovo delovno mesto je urejeno, pohvale gredo solidno nastavljivemu volanskemu obroču, preglednim merilnikom in logično razporejenim stikalom.
Pri 1,2-litrskem bencinskem motorju se sprva pojavljajo pomisleki, vendar kljub na papirju sorazmerni zmogljivostni šibkosti in majhni delovni prostornini dokaj suvereno opravlja svoje delo. Delovanje tega sodobnega štirivaljnika je podprto z mehko delujočim turbinskim polnilnikom, ki zagotavlja dovolj energije za prožno in lahkotno vožnjo, malenkostna šibkost pa se pokaže le pri naglem prehitevanju in v primerih polne težnostne obremenitve.
Vse drugo je pri Yetiju bolj ali manj znano, torej voznik lahko računa, da se bo avtomobil z velikimi kolesi dobro držal cestne podlage, da bo v ostrih ovinkih le predvidljivo uhajal z začrtane smeri in da ni bojazni, da bi že vsak cestni kamenček udaril v karoserijsko dno.
Kakorkoli že, še vedno se zdi smiselno skupaj s terenskim avtomobilom imeti tudi štirikolesni pogon; a je seveda tudi res, da je cena v tem primeru občutno višja.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1197 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 km
Najvišja hitrost: 175 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,6/5,9/6,4 l/100 km
Maloprodajna cena: 16.666 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana