"Tihožitje" z ukrajinskega podeželja: mini market, dva zastarela avtomobila poljske oziroma ukrajinske znamke in jata gosi, ki "pikajo" naokrog.

Štiri ure za petsto metrov

Čakamo, potem malo čakamo, pa spet čakamo in končno le dobimo znamenje, naj še počakamo. Stojimo namreč v vrsti kakih petdesetih vozil v "čakovcu" med Ukrajino in Poljsko.

V eni uri smo se iz Lviva pripeljali do ukrajinsko-poljske meje, potem pa …, sem končal v zadnjem nadaljevanju. Potem pa se je čas za nas ustavil. Pravzaprav je tekel naprej, vendar le za zunanji svet, medtem ko je za kakih petdeset avtomobilov tam nekje bogu za hrbtom, med bivšo Sovjetsko zvezo in zdajšnjo Evropsko skupnostjo na uri »crknila baterija«.

Ko smo zapeljali v kratko kolono pred carinski blok na ukrajinski strani, je bila ura 16.30 po njihovem času (eno uro več kot na Poljskem in pri nas), zdaj ko tole pišem, pa je 20.30 in po štirih urah še vedno nismo prečkali meje. Tako nekako piše v mojem potovalnem dnevniku, sledi nekaj uvodnih kletvic na račun Poljakov in še tri na gosto popisane strani na temo dogajanja tistega popoldneva, večera, noči, v ponedeljek, 27. julija 2009.

Ja, v štirih urah smo uspeli premagati borih 500 metrov. Z ukrajinskimi mejnimi organi smo opravili relativno hitro. Najprej kontrola avtomobila, pogled carinika (vojaka) v prometno dovoljenje, ali je to, kar vidijo pred seboj, sploh avto, štetje oseb v njem, štempelj v potni list in to je to. Pol ure. Bilo bi celo hitreje, če policajke za računalnikom ne bi podatkov vtipkavale dvoprstno, oziroma zgolj z enim prstom. Ker vrsta nikakor ni šla naprej na poljsko stran, so se ukrajinski cariniki vidno dolgočasili, hodili okrog obeh spačkov in spraševali, kaj za eni starini sta to. Aljaž jim je seveda z veseljem dajal pojasnila o letnikih, prostornini motorja itd. Delovna hitrost je vsako uro premik za tri avtomobile naprej. Ko je ob 20. uri nastopila nočna izmena vseh uniformirancev na meji, je to pomenilo dodatnih pol ure za naslednjo trojico. Preprosto povedano, počutimo se precej kretensko. Vse slano in sladko, kar je bilo za »pogrickat«, smo že zdavnaj pospravili, Zala Julija je lačna, mi pa tudi. Še vedno čakamo v vrsti. Sedim v avtu, hodim okrog njega, sem spet v njem, sedim na pločniku, opazujem sotrpine v drugih avtomobilih, spet sedem v avto in podobno tudi vsi ostali. Vsak se ukvarja sam s seboj in niti pod razno ne ve, kam bi se dal. V enem smo si edini, nekdo nas ima za norca.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 11. julij 2022 / 12:01

Svet slepote (4)

Janez Cankar z Dolenje Dobrave v Poljanski dolini je dokaz, da se da marsikaj, četudi je človek skoraj povsem slep. Rodil se je leta 1977 z okvaro vida. Kot pravi, so mu jo ugotovili šele pri štiri...

Objavljeno na isti dan


Splošno / četrtek, 27. december 2007 / 07:00

Kašarski 3 na 3 vedno borben

Največ moči in zbranosti so letos imeli člani ekipe Šekasti.

Splošno / četrtek, 27. december 2007 / 07:00

Skakalci uspešni v poletni sezoni

Pri Smučarskem skakalnem klubu Stol Žirovnica skorajda vse mesece v letu ne poznajo počitka. Novembra so zaključili poletno sezono s številnimi nastopi na skakalnicah iz umetne snovi. Za 30 tekmo...

Splošno / četrtek, 27. december 2007 / 07:00

Bodi zvezda, ne meči petard

Prazniki so pred nami in marsikdo je že sedaj slabe volje, a ne zaradi praznikov, pač pa zaradi petard.

Splošno / četrtek, 27. december 2007 / 07:00

Novoletna voščila

Želim vam srečno in varno novo leto. Veliko se smejte in ljudi radi imejte.   Matic Ravnik, 6. b

Splošno / četrtek, 27. december 2007 / 07:00

Od februarja čebelarski krožek

Ena od osnovnih nalog Čebelarskega društva Anton Janša Breznica je tudi skrb za čebelarski podmladek. Zato smo člani našega društva sklenili, da organiziramo čebelarski krožek, ki ga bo vodil ...