
Rešujejo jih evropske zaloge
Težav z dobavami japonskih avtomobilov in nadomestnih delov za zdaj še ni, dobavni roki se bodo podaljšali.
Kranj – Nedaven katastrofalni potres in cunami na Japonskem sta hudo prizadela tudi tamkajšnje avtomobilske tovarne. Vsi avtomobilski proizvajalci se trudijo, da bi v poškodovanih obratih čim prej vzpostavili normalno proizvodnjo, toda kljub temu bo najbrž prišlo do podaljšanja dobavnih rokov za nekatere modele.
Slovenski kupci za zdaj še ne čutijo zadreg japonskih avtomobilskih proizvajalcev, saj je bila večina avtomobilov, ki bodo ta mesec prišli do prodajalcev, že naročena. Ladijski transport namreč traja približno mesec dni, nato sledi še distribucija do centralnih evropskih skladišč.
Pri Hondi, ki jo zaradi močne japonske valute in gospodarske krize že nekaj časa pesti zmanjšanje prodaje na številnih evropskih trgih, vključno s slovenskim, napovedujejo, da bo pri modelih, ki niso izdelani v tovarni v Veliki Britaniji, verjetno prišlo do podaljšanih dobavnih rokov. Pri slovenskem zastopniku AC Mobilu iz Ljubljane dnevno spremljajo situacijo v Hondinih tovarnah in pridobivajo informacije. »Za zdaj nimamo podatkov, da bi bile dobave avtomobilov za naše kupce pod vprašajem, vendar pričakujemo, da se bodo zaradi zastoja proizvodnje dobavni roki v prihodnjih mesecih zavlekli. To bo lahko vplivalo tudi na uresničitev našega letnega prodajnega načrta, kar pomeni, da verjetno ne bomo prodali toliko avtomobilov kot v lanskem letu,« o trenutnem položaju pravi direktor AC Mobila Zoran Polič.
Tudi pri drugih znamkah pričakujejo, da se bodo posledice zmanjšane ali ustavljene proizvodnje pokazale šele ob koncu poletja ali v začetku jeseni. V podjetju Avto Močnik iz Britofa pri Kranju, kjer so pooblaščeni prodajalec in serviser dveh japonskih avtomobilskih znamk, so do sedaj vsem kupcem dobavili avtomobile v predvidenih rokih. »Posledic japonske katastrofe za zdaj še ne čutimo, Mazdin in Nissanov uvoznik nas do sedaj tudi še nista obvestila, da bi že prihajalo do zamud pri dobavah. Zaloge avtomobilov in nadomestnih delov v evropskih centralnih skladiščih zadoščajo za sprotno dobavo. Ker japonske tovarne še nekaj časa ne bodo vzpostavile popolne proizvodnje, se bodo dobavni roki verjetno podaljšali za dva do tri mesece, vendar bo to najbrž šele jeseni. Kupci japonskih avtomobilov, ki niso na zalogi v Evropi, so sicer vajeni počakati nekoliko dlje. V tej situaciji nas nekoliko rešuje tudi zaradi krize zmanjšano povpraševanje, poleg tega trenutno za Mazdina vozila nimamo popustov,« pravi direktor Marjan Močnik in dodaja, da tudi zaloge nadomestnih delov zadoščajo za sprotno dobavo in ne vplivajo na čas popravil.