Radarji na avtocesti
Policija na cestninski postaji Torovo ne namerava postaviti stacionarnega radarja, kakor se je razširilo po medmrežju, vseeno pa tam redno izvajajo meritve hitrosti. Samo letos so na Torovem zabeležili že več kot petsto prekoračitev dovoljene hitrosti.
Kranj – Te dni so po elektronski pošti zakrožile fotografije stacionarnih radarjev, ki naj bi jih policija v kratkem namestila pred avtocestnimi cestninskimi postajami (kjer je omejitev 40 kilometrov na uro), prva pa naj bi bila na vrsti cestninska postaja Torovo. »Policija oziroma policijska uprava Kranj nima v načrtu postavitve stacionarnih radarjev na cestninskih postajah oziroma na cestninski postaji Torovo,« je na naše poizvedovanje odgovoril Leon Keder s Policijske uprave Kranj.
Da na Torovem nimajo namena postaviti stacionarnega radarja, pa seveda še ne pomeni, da tam policisti ne izvajajo oziroma ne bodo še naprej izvajali meritev hitrosti in tudi drugih nadzorov nad psihofizičnim stanjem voznikov, opremo … »Na cestninskih postajah je zaradi manjše hitrosti varneje izvajati tovrstne kontrole kot na drugih delih avtoceste,« pojasnjuje Keder. Letos so sicer na cestninski postaji Torovo zabeležili že več kot petsto prekoračitev dovoljene hitrosti. Kranjska prometna policija tam po Kedrovih besedah izvaja radarske meritve predvsem z namenom zmanjšanja števila prometnih nesreč na avtocesti in njihovih posledic, saj se je lani število prometnih nesreč (23) v primerjavi z letom 2009 (14) povečalo za 61 odstotkov, več kot polovica pa se jih je pripetila zaradi neprilagojene hitrosti. Hujše so bile tudi posledice nesreč; samo na odseku Brnik-Vodice se je v letu 2010 telesno poškodovalo šest oseb, od tega ena smrtno (v letu 2009 so se tri osebe poškodovale).
V Družbi RS za avtoceste opozarjajo, da je spoštovanje omejitve hitrosti na območju cestninskih postaj potrebno, saj gre za ozko grlo, kamor se vozniki približujejo z veliko hitrostjo, pretočnost prometa pa zaradi meritev hitrosti ob predpostavki, da se vsi vozniki držijo omejitev, ne bi smela biti zmanjšana. »Dvig oziroma ukinitev omejevanja hitrosti na območjih obstoječih cestninskih postaj bo mogoča šele, ko bo zagotovljena normalna širina prometnih pasov ceste in pravilen prečni naklon vozišča. To pa zahteva odstranitev kabin na trasi ceste in rekonstrukcijo vozišča. Vmesne faze, v okviru katerih bi na primer le odstranili kabine cestninskih postaj brez rekonstrukcije vozišča, ne bi zagotavljale potrebnega nivoja prometne varnosti,« pravi Marjan Koler iz službe za komuniciranje v Darsu. Preureditev cestninskih postaj je predvidena v okviru projekta vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, v veljavnem akcijskem načrtu pa je predvideno, da bo elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku zagotovljeno za tovorna vozila v letu 2012.
Na gorenjskem avtocestnem kraku so sicer postavljena tri ohišja za stacionarni radar: pred galerijo Moste v smeri Kranja, pred viaduktom Tržiška Bistrica v smeri Kranja in na koncu ravnine mimo Naklega v smeri Jesenic. Na policiji podatka o številu zabeleženih prekoračitev hitrosti na omenjenih točkah nismo uspeli pridobiti, so pa nam sporočili, da so lani na celotnem slovenskem avtocestnem križu stacionarni radarji zabeležili 3391 kršitev hitrosti. Od teh je 1017 bilo hujših prekoračitev, kjer so podali obdolžilne predloge na pristojna sodišča.