Za ugled in lažje odločanje
Trije izbori najboljših, skoraj povsem različna imena in predvsem povsem različen pomen. Med vsemi pa le nekaj gorenjskih podjetij.
Kranj – Pred kratkim je Društvo potrošnikov za rangiranje in definiranje blagovnih in storitvenih znamk si.Brand javno razglasilo lestvico si.Brand TOP50 2010, ki so jih izbrali slovenski potrošniki. V raziskavi so sodelovale blagovne in storitvene znamke, ki so registrirane pri Uradu RS za intelektualno lastnino. »Projekta smo se lotili po ugotovitvi, da mednarodna projekta razvrščanja blagovnih znamk – Superbrands in Trusted Brands - temeljita le na mnenju določene ciljne skupine,« pojasnjuje predsednik društva Neša Andjelković.
Na prvih mestih so Fructal, Paloma, Radenska, Gorenjka in Kras, med gorenjskimi podjetji pa so tudi Jub, Elan, Merkur (kljub nezavidljivemu položaju na 14. mestu!), Alpina, Aerodrom Ljubljana, Adria Airways, Alples, Odeja in Jelovica. Kot je zapisano, so tako izbrali potrošniki prek anket, najpogosteje pa so uporabniki spletne strani Najdi.si (spremljano s pomočjo orodja Brand Search Monitor) iskali Viagro, Gorenje in Renault. Med desetimi kategorijami je zmagovalcev prav toliko, sicer pa lahko vsak bralec oziroma uporabnik Najdi.si sam brezplačno preveri priljubljenost svojih blagovnih znamk na Najdi.si/bsm.
Bonitetna hiša 1 pa je pred kratkim predstavila še petdeset veličastnih najbolje ocenjenih slovenskih družb v letu 2010. Na prvih mestih so Adecco, Akrapovič, Ates, Bankart in BSH hišni aparati, gorenjskih podjetij pa je bore malo: Eta Kamnik je na 12. mestu, Filc iz Mengša in Škofje Loke mu sledi mesto za njim, tu so še domžalski Helios, kranjska Iskra Impuls in Vasco iz Šenčurja. V času gospodarske krize in vse hujše plačilne nediscipline ima prav slednja lestvica petdesetih z najboljšo boniteto največjo veljavo.
Bonitetna informacija je že dolgo najbolj razširjen in preizkušen pripomoček pri upravljanju komercialnih tveganj. »Pridobitev bonitetne ocene ne odpravlja tveganja, ga pa zelo uspešno meri. Brez tveganja ne bi bilo temeljne značilnosti trgovanja, to je tveganje in z njim povezan dobiček. Ob poznavanju bonitete kupca pa lahko tveganje spravimo na sprejemljivo raven,« pojasnjuje Andrej Brvar iz Bonitetne hiše 1.
Lestvico so pripravili v prepričanju, da so za gospodarsko trdnost in zdravje nacionalne ekonomije pomembna kapitalsko močna podjetja, sposobna realizirati zahtevne razvojne projekte, hkrati pa imajo zgleden odnos do kupcev in dobaviteljev. »Objava seznama je za ta podjetja izraz priznanja za odlično poslovanje in rezultate. To je tudi vabilo družbam, da postanejo njihovi partnerji, saj jih bo spremljalo zgolj minimalno tveganje, kar je danes veliko vredno,« še pravi Brvar. Kdor tako posluje, si lahko izpogaja boljše nabavne pogoje, ugodnejše kredite v banki, manjše zavarovalniške premije, večje zaupanje investitorjev …