Gremo v mesto na kavo

Test: Škoda Fabia 1,2 TSI City

Ugled, ki ga v zadnjih letih uživa češka avtomobilska tovarna Škoda, ni nastal sam po sebi in čez noč, ampak je bilo pod taktirko koncerna Volkswagen potrebno vložiti kar precej truda, da so lahko začeli žeti uspešne sadove. Tako je tudi s trenutno najmanjšim hišnim modelom, ki so ga lani napotili na manjšo lepotno operacijo in mu zraven dodali še nekaj tehničnih sprememb. Seveda razlike niso dramatične in tisti z očesno dioptrijo jih bodo le težko opazili, vseeno pa takoj zbode v oči bela streha, ki je del paketa opreme z imenom city. Ampak Fabia še zdaleč ne mara biti »mestno dekle«, ampak avtomobil, s katerim se je veselje odpeljati tudi na avtocesto. K temu odločno pripomore eden od nove generacije pogonskih strojev, 1,2-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu je v pomoč stisnjen zrak. Motor je prijetno prožen, živahen in hkrati tih in nezahteven, skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom tvori prepričljivo celoto. In to kljub temu, da pri manj usmiljenem priganjanju brez sramu porabi tudi več kot 8,5 litra bencina na 100 kilometrov.

Čeprav se zdi Fabia oblikovno nekako zadržana, morda celo rahlo konzervativna, si pri Škodi nadvse želijo, da bi jo za svojo vzeli tudi mladi. Vsaj zato, ker je njena notranjost prostorna, dodatni višinski centimetri pa pomenijo, da se tudi višje rasli potniki v tem avtomobilu ne počutijo utesnjene. Če je ob vse to prištet še prostoren prtljažnik, bi ta avtomobil lahko kandidiral za prostorsko zmago v svojem razredu.

In osvežitev je še najbolje vidna na armaturni plošči, ki ni več tako strogo dolgočasna, predvsem pa je napredek opazen pri izbiri materialov, s katerimi so se notranji arhitekti želeli izogniti videzu cenenosti. Seveda je ob tem treba pohvaliti urejenost in racionalnost, saj ima voznik vse natanko tam, kjer pričakuje.

Fabia je torej nekako razdvojen avtomobil, nevpadljivo zunanjost dopolnjujeta prostorna in udobna notranjost ter zanesljiva tehnična osnova, na čelu z novo motorno generacijo. Torej je čas, da gremo v mesto na kavo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1197 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 177 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,6/ 4,4/ 5,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 9.998 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Železniki / četrtek, 9. maj 2013 / 07:00

Uskladili družbeno pogodbo za Toplarno

Železniki - Občini Železniki in podjetju Satosa iz Ljubljane je uspelo uskladiti družbeno pogodbo glede Toplarne, je na zadnji seji občinski svetnikom povedal župan Anton Luznar....

Objavljeno na isti dan


Kronika / sreda, 22. januar 2014 / 10:28

Vedno voljan pomagati

Brniški komandir Jure Lešnjak je že šestdesetkrat daroval kri in je s tem najverjetneje prvi med gorenjskimi policisti. Daruje neznancem, a vedno z dobrim občutkom. Pravi, da se policijsko delo in krv...

Šport / sreda, 22. januar 2014 / 10:26

Plavanje ni dolgočasno

To so tako mladi plavalci kot številni gledalci na tribunah kranjskega olimpijskega bazena ugotavljali minulo soboto, ko so pri Plavalnem klubu Triglav organizirali mednarodno tekmovanje Dr. Fig.

Kranj / sreda, 22. januar 2014 / 10:25

Mesto spet polno avtomobilov

Obiskovalci starega Kranja zadnje mesece lahko opazijo, da je v mestu vse več avtomobilov, mnoge ulice pa so postale parkirišča.

Slovenija / sreda, 22. januar 2014 / 10:24

Upokojenki na izmenjavi

Stanovalka jeseniškega doma upokojencev Mihaela in stanovalka doma iz Radencev Brigita sta tri dni preživeli na izmenjavi v sklopu projekta LinkedAge.

Kranjska Gora / sreda, 22. januar 2014 / 10:22

Pisatelj, pesnik in domačin

V pisateljevi rojstni Kranjski Gori so se z nizom kulturnih prireditev spomnili 130. obletnice rojstva »očeta« legendarnega Kekca Josipa Vandota.