Gremo v mesto na kavo
Test: Škoda Fabia 1,2 TSI City
Ugled, ki ga v zadnjih letih uživa češka avtomobilska tovarna Škoda, ni nastal sam po sebi in čez noč, ampak je bilo pod taktirko koncerna Volkswagen potrebno vložiti kar precej truda, da so lahko začeli žeti uspešne sadove. Tako je tudi s trenutno najmanjšim hišnim modelom, ki so ga lani napotili na manjšo lepotno operacijo in mu zraven dodali še nekaj tehničnih sprememb. Seveda razlike niso dramatične in tisti z očesno dioptrijo jih bodo le težko opazili, vseeno pa takoj zbode v oči bela streha, ki je del paketa opreme z imenom city. Ampak Fabia še zdaleč ne mara biti »mestno dekle«, ampak avtomobil, s katerim se je veselje odpeljati tudi na avtocesto. K temu odločno pripomore eden od nove generacije pogonskih strojev, 1,2-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu je v pomoč stisnjen zrak. Motor je prijetno prožen, živahen in hkrati tih in nezahteven, skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom tvori prepričljivo celoto. In to kljub temu, da pri manj usmiljenem priganjanju brez sramu porabi tudi več kot 8,5 litra bencina na 100 kilometrov.
Čeprav se zdi Fabia oblikovno nekako zadržana, morda celo rahlo konzervativna, si pri Škodi nadvse želijo, da bi jo za svojo vzeli tudi mladi. Vsaj zato, ker je njena notranjost prostorna, dodatni višinski centimetri pa pomenijo, da se tudi višje rasli potniki v tem avtomobilu ne počutijo utesnjene. Če je ob vse to prištet še prostoren prtljažnik, bi ta avtomobil lahko kandidiral za prostorsko zmago v svojem razredu.
In osvežitev je še najbolje vidna na armaturni plošči, ki ni več tako strogo dolgočasna, predvsem pa je napredek opazen pri izbiri materialov, s katerimi so se notranji arhitekti želeli izogniti videzu cenenosti. Seveda je ob tem treba pohvaliti urejenost in racionalnost, saj ima voznik vse natanko tam, kjer pričakuje.
Fabia je torej nekako razdvojen avtomobil, nevpadljivo zunanjost dopolnjujeta prostorna in udobna notranjost ter zanesljiva tehnična osnova, na čelu z novo motorno generacijo. Torej je čas, da gremo v mesto na kavo.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1197 ccm
Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM
Najvišja hitrost: 177 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,6/ 4,4/ 5,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 9.998 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana