Uspešno premagujejo krizo
Podjetje Novi Plamen, ki je nastalo na "pogorišču" tovarne Plamen Kropa, za katero je bil leta 1997 uveden stečaj, se je gospodarske krize uspešno ubranilo. Dobiček se je lani znova povečal, nameravajo pa tudi dodatno zaposlovati.
Kropa – Podjetja Novi Plamen sredi kovaške Krope gospodarska kriza ni obšla, vendar so njen učinek s pravočasnimi ukrepi uspešno omilili. Število zaposlenih so zmanjšali za deset odstotkov ter uvedli skrajšan delovni čas. Tako so tudi krizni leti 2008 in 2009 končali z dobičkom, ki je bil sicer manjši kot lani in manjši, kot naj bi bil letošnji. Po besedah direktorja Novega Plamena Gašperja Potočnika so danes njihovi rezultati odlični, podjetje pa vlaga velik del dobička v modernizacijo poslovnih procesov, kar jim bo v bodoče tudi omogočilo konkurenčen obstanek na trgu.
In kaj je ključ za uspeh? Njihova poslovna politika je sodelovanje neposredno s končnim potrošnikom. Podjetje želi vzpostaviti ravnovesje med pričakovanji in zahtevami kupcev ter interesi in možnostmi podjetja ob hkratnem zniževanju stroškov. Novi Plamen proizvaja elemente za spajanje iz jekla, aluminija, bakra ter medenine, njihova prodaja pa je usmerjena predvsem na tuji trg. Kupci so največji avtomobilski koncerni, kot so Volkswagen oziroma Audi, Škoda, Seat, Ford, Opel, General Motors in poddobavitelji ter drugi. Ti predstavljajo kar polovico celotne prodaje. Končni izdelki so namenjeni še v elektroindustrijo (do trideset odstotkov prodaje) ter pohištveno industrijo (do dvajset odstotkov prodaje).
Sicer pa kriza v Slovenijo šele prihaja, meni Potočnik, ki je prepričan, da je uspešna podjetja, katerih prodaja je usmerjena na trge zahodne Evrope, ne bodo občutila. V tujini, predvsem v Nemčiji, ki je »motor« celotnega evropskega gospodarstva, je kriza namreč že mimo. Vsaj v kovinsko predelovalni industriji je tako.
Novi Plamen bo zaradi dobrih poslovnih rezultatov v prihodnosti dodatno zaposloval. Danes je v podjetju zaposlenih 76 ljudi, pomanjkanje kadra pa občutijo predvsem v proizvodnji in orodjarni, potrebe imajo tudi po strojnih ključavničarjih in električarjih. »Najbolj bi potrebovali orodjarje, na tem področju opažamo precej možnosti za zaposlovanje in smo zaskrbljeni, ker se zelo malo mladih danes odloča za poklic, ki bo v prihodnosti zelo iskan,« je še dodal Potočnik.
Kljub odličnemu poslovanju so njihovi cilji še višji. V prihodnosti si želijo in prizadevajo, da bi postali eno vodilnih podjetij za dobavo elementov za hladno preoblikovanje na območju Slovenije. Poskrbeti nameravajo tudi za neposredno prodajo domačim in tujim kupcem, ki jih v tem trenutku še oskrbuje matična firma pod okriljem lastne blagovne znamke. Poslovne prostore, ki jih ne potrebujejo za lastne dejavnosti, si želijo oddati najboljšemu ponudniku. Seveda načrtujejo tudi povečanje prodaje in izboljšanje kakovosti izdelkov. Ključni cilji podjetja pa so postopno nadaljevanje politike neodvisnosti od matične firme, torej samostojna nabava materialnih resursov ter orodja in drugih pomožnih materialov, je za konec povedal direktor tega uspešnega podjetja.