Pa smo le dočakali vzpon branosti tiska
Po nekaj letih negotovosti, ko smo se ob gospodarski krizi in neugodnih rezultatih Nacionalne raziskave branosti (NRB) že resno začeli spraševati, kam vse skupaj vodi, smo bili ob letošnji razglasitvi rezultatov NRB prijetno presenečeni.
Ljubljana - Družba Valicon, ki izvaja NRB, je v sredo predstavila težko pričakovane podatke za leto 2010. Raziskava, ki je bila opravljena na vzorcu N = 6945 z visoko, 40-odstotno stopnjo sodelovanja, je pokazala, da je branost tiska ponovno v vzponu, saj je že drugič zapored zrasla, tokrat za skoraj pet odstotkov v primerjavi s predhodnim obdobjem. Da bi kljub gospodarski krizi, ki naj bi pomenila tudi slabo usodo za tisk, razložili obrat k rasti branosti, so postavili naslednjo hipotezo: zaradi naraščajoče brezposelnosti ljudje več časa preživijo doma in imajo posledično več časa za branje.
Tezo so s kratko telefonsko anketo preverili in potrdili. To predvsem velja za brezplačnike (tudi za priloge Gorenjskega glasa), kar pojasnjuje prvo mesto na lestvici med najbolj branimi tiskanimi mediji v Sloveniji, ki ga zaseda Žurnal. Sledijo mu Vikend, Nedeljski dnevnik, Ona in Pilot. Gorenjce pa zanima predvsem, kako kaže našemu Gorenjskemu glasu s prilogami. Raziskava je pokazala, da razloga za skrb ni, saj se je Gorenjski glas odlično odrezal z izmerjenimi 45 tisoč bralci na posamezno številko. Jeseniške novice so s 24 tisoč bralcev poskočile na 37 tisoč bralcev, Kranjčanka se ponaša s 43 tisoč, Kranjski glas pa z 39 tisoč bralci. Na seznamu merjenih edicij, ki imajo dovolj velik doseg, je še Ločanka s 34 tisoč bralci. Najbolj pa smo navdušeni nad brezplačno prilogo Moja Gorenjska, ki sedemkrat letno brezplačno pride v nabiralnike vseh gospodinjstev na Gorenjskem in s tem doseže kar 72 tisoč bralcev. Verjamemo, da bodo te osupljive številke prepričale tudi marsikaterega oglaševalca, saj je NRB pokazala, da so objave oglasov v Gorenjskem glasu in njegovih prilogah še kako opazne.