Zvesto družinsko prijateljstvo

Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI Comfortline

Avtomobili so kot skodelica, iz katere zjutraj pijemo kavo. Ko se jih enkrat navadimo, jih vzamemo za svoje in če nam dobro služijo, se le s težkim srcem odločimo za zamenjavo. Tudi zato se pri Volkswagnu niso odločili za radikalno prenovo kompaktnega enoprostorskega Tourana, hkrati pa so oblikovalci poskrbeli, da v novi generaciji avtomobil deluje sveže in drugače od predhodnika.

Nemalo kritik so morali poslušati Volkswagnovi oblikovalci, ko so spravljali skupaj podobo prvotnega Tourana, saj je bil preveč germansko zadržan, premalo čustven, a kljub temu zelo soliden štirikolesnik. Napako so pri nasledniku odpravili tako, da so mu nadeli nov družinski obraz, torej širšo masko hladilnika, bolj razpotegnjena žarometa in masivnejši sprednji odbijač. Oglatost je še najbolj očitna na bočnih karoserijskih površinah, medtem ko so jo zadaj dokaj učinkovito razbili z novimi širšimi lučmi.

Touran je pravi družinski avtomobil, kar dokazuje s prostornostjo in udobjem potniške kabine. Tako kot v večini Volkswagnovih avtomobilov, tudi v tem ni težav z nastavitvijo voznikovega sedeža in volanskega obroča. Redoljubnost na armaturni plošči, kjer ni težav s preglednostjo, je pohvalna, skoraj popolno pozitivno oceno si zasluži tudi osrednji informacijski sistem z zaslonom na dotik.

Prostornost v zadnjem delu je družinsko spodobna, sicer pa si je mogoče zadnji del potniške kabine prilagajati z zlaganjem ali odstranjevanjem sedežev, s čimer se spreminja tudi prostornina že v osnovi več kot solidnega prtljažnega prostora. Nekoliko moteča so le velika in temu primerno težka prtljažna vrata, ki jih občutljive ženske roke odpirajo ali zapirajo le s težavo.

Pri pogonskem sklopu ni in ne sme biti nobenih dvomov, kajti vsi motorji so iz najnovejše Volkswagnove generacije, kar pomeni, da so izboljšani glede porabe goriva in izpusta škodljivih emisij. To velja tudi za šibkejšega od dveh 2,0-litrskih turbodizelskih štirivaljnikov. Motor je zlahka kos svojemu delu, kljub kombijevski zasnovi je Touran z njim uživaško živahen, navdušuje z elastičnostjo v zelo širokem območju vrtljajev, ter z zmernostjo pri hrupu. Šeststopenjski ročni menjalnik je dovolj natančen, da dovoljuje hitra pretikanja navzgor, kar omogoča pravo mero vozne dinamike.

Ob vsem tem ne gre prezreti zanesljivosti podvozja. Karoserijskega nihanja kljub višini skoraj ni zaznati, res pa je, da je Touranovo podvozje nekoliko bolj čvrsto, kot bi se morda spodobilo za takšen avtomobil. Toda, tudi med voznimi lastnostmi in udobjem je treba sklepati kompromise.

Pravzaprav je pri Touranu treba skleniti še en kompromis, to je z razmerjem med ceno in opremo. Tukaj je ta Volkswagnov avtomobil že na bolj spolzkih tleh.

 

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,397, š. 1,794, v. 1,634 m, medosje 2,678 m

Prostornina prtljažnika: 695/1989 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1579/2190 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4200

Največji navor pri v/min: 320 pri 1750

Najvišja hitrost: 201 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,5/ 4,6/ 5,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 139 (Euro V)

Maloprodajna cena: 24.341 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / torek, 2. januar 2024 / 11:28

V spomin Valentinu Kokalju, 3. del

Po pričevanjih Ivane Gros (p. d. Premedenove Johane) in zapisu Pavle Bevc (roj. Sekne) pa so Visočani leta 1933 kljub težavam s prostorom ustanovili lastno Prosvetno društvo, v katero so s...

Objavljeno na isti dan


Šport / ponedeljek, 12. oktober 2009 / 07:00

Astec presenetil v Murski Soboti

Največje presenečenje kroga so tokrat pripravili odbojkarji Astec Triglava, ki so v gosteh s 3:0 (23, 15, 19) prepričljivo premagali favorizirani Galex Mir. Calcit Kamnik tokrat ni imel težkega d...

Domžale / ponedeljek, 12. oktober 2009 / 07:00

Nova cesta bo varnejša

Direkcija RS za ceste je prenovila odsek regionalne ceste Domžale-Duplica.

Kronika / ponedeljek, 12. oktober 2009 / 07:00

Protikorupcijska komisija preverja kriminaliste

Kranj - Protikorupcijska komisija je prejela prijavi zoper ravnanje kranjskih kriminalistov in nekdanje uprave LTH. Sindikat LTH ji je namreč izročil dokumentacijo, ki so jo želeli izročit...

Kronika / ponedeljek, 12. oktober 2009 / 07:00

Sportina zanika očitke

Lesce - V družbi Sportina zanikajo navedbe o vpletenosti v lastninjenje Istrabenza. Kot so pojasnili, so trditve o večmilijonskih zaslužkih napačne. "V času transakcije nismo vedeli, da gr...

Kronika / ponedeljek, 12. oktober 2009 / 07:00

Kriminal

Ljubitelj nakita Trstenik - Neznani storilec je prejšnji ponedeljek popoldne skozi vhodna vrata vlomil v stanovanjsko hišo na Trsteniku, jo obrnil na...