Zvesto družinsko prijateljstvo
Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI Comfortline
Avtomobili so kot skodelica, iz katere zjutraj pijemo kavo. Ko se jih enkrat navadimo, jih vzamemo za svoje in če nam dobro služijo, se le s težkim srcem odločimo za zamenjavo. Tudi zato se pri Volkswagnu niso odločili za radikalno prenovo kompaktnega enoprostorskega Tourana, hkrati pa so oblikovalci poskrbeli, da v novi generaciji avtomobil deluje sveže in drugače od predhodnika.
Nemalo kritik so morali poslušati Volkswagnovi oblikovalci, ko so spravljali skupaj podobo prvotnega Tourana, saj je bil preveč germansko zadržan, premalo čustven, a kljub temu zelo soliden štirikolesnik. Napako so pri nasledniku odpravili tako, da so mu nadeli nov družinski obraz, torej širšo masko hladilnika, bolj razpotegnjena žarometa in masivnejši sprednji odbijač. Oglatost je še najbolj očitna na bočnih karoserijskih površinah, medtem ko so jo zadaj dokaj učinkovito razbili z novimi širšimi lučmi.
Touran je pravi družinski avtomobil, kar dokazuje s prostornostjo in udobjem potniške kabine. Tako kot v večini Volkswagnovih avtomobilov, tudi v tem ni težav z nastavitvijo voznikovega sedeža in volanskega obroča. Redoljubnost na armaturni plošči, kjer ni težav s preglednostjo, je pohvalna, skoraj popolno pozitivno oceno si zasluži tudi osrednji informacijski sistem z zaslonom na dotik.
Prostornost v zadnjem delu je družinsko spodobna, sicer pa si je mogoče zadnji del potniške kabine prilagajati z zlaganjem ali odstranjevanjem sedežev, s čimer se spreminja tudi prostornina že v osnovi več kot solidnega prtljažnega prostora. Nekoliko moteča so le velika in temu primerno težka prtljažna vrata, ki jih občutljive ženske roke odpirajo ali zapirajo le s težavo.
Pri pogonskem sklopu ni in ne sme biti nobenih dvomov, kajti vsi motorji so iz najnovejše Volkswagnove generacije, kar pomeni, da so izboljšani glede porabe goriva in izpusta škodljivih emisij. To velja tudi za šibkejšega od dveh 2,0-litrskih turbodizelskih štirivaljnikov. Motor je zlahka kos svojemu delu, kljub kombijevski zasnovi je Touran z njim uživaško živahen, navdušuje z elastičnostjo v zelo širokem območju vrtljajev, ter z zmernostjo pri hrupu. Šeststopenjski ročni menjalnik je dovolj natančen, da dovoljuje hitra pretikanja navzgor, kar omogoča pravo mero vozne dinamike.
Ob vsem tem ne gre prezreti zanesljivosti podvozja. Karoserijskega nihanja kljub višini skoraj ni zaznati, res pa je, da je Touranovo podvozje nekoliko bolj čvrsto, kot bi se morda spodobilo za takšen avtomobil. Toda, tudi med voznimi lastnostmi in udobjem je treba sklepati kompromise.
Pravzaprav je pri Touranu treba skleniti še en kompromis, to je z razmerjem med ceno in opremo. Tukaj je ta Volkswagnov avtomobil že na bolj spolzkih tleh.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,397, š. 1,794, v. 1,634 m, medosje 2,678 m
Prostornina prtljažnika: 695/1989 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1579/2190 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4200
Največji navor pri v/min: 320 pri 1750
Najvišja hitrost: 201 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,5/ 4,6/ 5,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 139 (Euro V)
Maloprodajna cena: 24.341 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana