Petka ima spet višje cilje
Nova generacijska podoba in vsebina enoprostorske Mazde5
Pet let proizvodnje in pol milijona kupcev je bilanca Mazde5, ki je v prvi generacijski podobi nasledila model Premacy. Po manjši vmesni osvežitvi zdaj petka prihaja v novi, vendar ne v revolucionarno drugačni podobi ter z novimi vsebinami. S prenovljenim modelom ima Mazda seveda tudi večje prodajne ambicije v razredu srednje velikih enoprostorskih avtomobilov.
Hiter pogled razkriva, da je zunanjost ostala zelo podobna kot pri predhodnici, sprednji del je nekoliko bolj napadalen, zadaj pa so oblikovalci zrisali vpadljive, vendar ne najbolj posrečene luči. Mazda5 ostaja med tistimi enoprostorci, ki imajo drsna bočna vrata in možnost prevoza sedmih potnikov. Vrata lahko odpira tudi elektrika, sedeži so enostavno zložljivi, za njimi pa se povečuje ali zmanjšuje prtljažni prostor. Notranji arhitekti so na novo zasnovali armaturno ploščo, ki je zdaj podobna kot v drugih Mazdinih modelih, in poskrbeli za boljše materiale prevlek in oblog.
Kar precej novosti je pod motornim pokrovom. Od turbodizelskih motorjev je tam samo novi 1,6-litrski štirivaljnik s 85 kilovati (115 KM), družbo pa mu delata bencinska stroja, novi 2,0-litrski s 110 kilovati (150 KM) in prenovljeni 1,8-litrski s 85 kilovati (115 KM). Menjalnik je vsakokrat šeststopenjski ročni, vsi trije motorji dosegajo ekološke normative Euro 5. Ali se bo paleti pridružil še kakšen pogonski stroj, ni znano. Kupci lahko izbirajo med štirimi že prej znanimi, vendar nekoliko obogatenimi paketi opreme, cene pa se začenjajo pri 19.390 evrih.