Druga zavarovalnica v regiji
Adriatic decembra praznuje dvajset let delovanja in pet let združitve s Slovenico. Zavarovalnica Adriatic Slovenica je po obsegu zavarovanj na Gorenjskem na drugem mestu.
Kranj – Leta 1991 je bilo v Adriaticu 122 zaposlenih, danes jih je skoraj tisoč. Ob ustanovitvi je zbrana premija znašala (preračunano na današnjo vrednost) okoli 17 milijonov evrov, lani je Adriatic Slovenica (AS) zbrala 260 milijonov evrov premij. Zavarovalnica AS je edina v Sloveniji, ki zajema tako zdravstvena, premoženjska, življenjska in pokojninska zavarovanja. Kranjska poslovna enota, ki pokriva statistično regijo Gorenjska, bo enak okrogli jubilej praznovala prihodnje leto. Vodi jo Franci Strniša, ki je v kranjski poslovni enoti od leta 1994, direktorsko mesto je prevzel leta 1999.
Ali ste si v Adriaticu Slovenici predstavljali silovit razvoj, ki ga je zavarovalnica doživela v dveh desetletjih obstoja?
»Podjetje brez razvoja in vizije nima obstoja. Kristalno jasno nam je bilo, da gremo lahko samo naprej. Promet oziroma posel se je vršil v stalnem stremljenju k boljšemu. Z ustrezno ponudbo, ki je konkurenčna in kvalitetna, sta se povečevali tako vrednost zavarovanj kot število zavarovancev.«
Kako uspešna je v sistemu AS kranjska poslovna enota?
»Pokrivamo statistično regijo Gorenjske vse od Komende in Medvod pa do državnih meja. Zelo smo uspešni, med boljšimi v Sloveniji. Težko se primerjamo z Ljubljano, kjer je veliko podjetij in prebivalstva, in Koprom, kjer je sedež družbe, pa tudi z mariborsko enoto se ne moremo primerjati. Pred združitvijo je bil Kranj tretja do četrta enota v sistemu, s kontinuirano rastjo višanja zavarovalne premije, in trdno na drugem mestu med vsemi zavarovalnicami na Gorenjskem. Sicer je AS po tržnem deležu tretja zavarovalnica v Sloveniji.«
Zakaj vam na Gorenjskem uspeva bolje kot drugim?
»Smo univerzalna zavarovalnica, ki od začetka ponuja tudi dodatno zdravstveno zavarovanje. Dolgo smo bili edina konkurenca Vzajemni. Seveda smo tudi v drugih segmentih konkurenčni.«
Se gospodarska kriza močno odraža pri poslovanju?
»Čutimo jo na dva načina. Najprej se je odrazila pri podjetjih, v prihodnjem obdobju jo še intenzivneje pričakujemo pri prebivalstvu. Sedaj se bolj odraža pri poslovanju s podjetji, predvsem pri odgovornostih in nezgodnih zavarovanjih, ki so vezana na število zaposlenih. Preprosto se je obseg poslov zmanjšal, zato podjetja stremijo k zmanjševanju premije. Naj ilustriram: če ima prevoznik manj tovornjakov, plača tudi manjšo zavarovalno premijo.«
Torej zavarovanj niso črtali, le obseg premij je manjši?
»Tako je. Enako je in bo tudi pri prebivalstvu. Vse bolj se bo zaradi odpovedi delovnih razmerij pa tudi množičnim odhodom zaposlenih med upokojence to poznalo tudi pri zavarovanjih.«
Kako bo kranjska poslovna enota AS zaključila poslovno leto?
»Cilje bomo dosegli, kar pomeni, da gremo s štirimi odstotki nad lansko realizacijo. To v kriznem obdobju štejem za velik uspeh. Na te rezultate vedno vpliva tudi škodno dogajanje.«
Je v času krize tudi več prijav škod, morda tudi poskusov goljufij?
»Pozna se. Poskusov je več, morda je kak tudi uspešen, čeprav smo previdni. Imamo pa povečan vpliv manjših škod, saj se zavarovanci hitreje odločajo za prijavo.«
Gabrijel Škof, predsednik uprave AS, pravi, da veliko pozornosti namenjate inovativnosti. V zavarovalništvu?
»Brez tega ne gre, pri storitvah je to še bolj pomembno. Ponuditi moramo čim bolj enostavne in razumljive produkte, kvalitetno reševanje škod, hitro reagiranje … Seveda uvajamo tudi nove produkte in servisiranje celotnega portfelja. Pričakujem, da bo tudi zaradi inovativnosti leto 2011 uspešno.«