Apel, Aeda ... Brdo
V petek so v Kongresnem centru na Brdu odprli razstavo del z likovne delavnice Apel, v soboto pa je bil na sporedu drugi koncert letošnjega abonmaja Aeda.
Pretekli teden je v okolju Javnega gospodarskega zavoda za protokolarne storitve Brda pri Kranju štiri dni potekala že tradicionalna likovna delavnica, ki zadnja leta nosi ime po antičnem slikarju Apelu. Tokrat je umetniški vodja Klavdij Tutta k sodelovanju povabil še sedem stanovskih kolegov, akademskih slikarjev iz Slovenije, Italije, Avstrije in Nemčije. Iz Regensburga je prišla predsednica društva bavarskih likovnih umetnikov Renate Christin, iz sosednje avstrijske Koroške je na Brdu ustvarjal slikar in pesnik Gustav Januš, barve Italije je tokrat zastopal Mario Palli iz italijanske Gorice, ki že več let živi in ustvarja v Ljubljani in v Volčjem Gradu. Kranjske barve je tokrat poleg Klavdija Tutte zastopal še Marko Tušek, tokrat sta na Brdu slikali tudi slikarki mlajše generacije Barbara Jurkovšek iz Ljubljane in Anja Jerčič iz Velenja, Uroš Weinberger, sicer tudi umetniški vodja Društva likovnih umetnikov Dolenjske, pa deluje v Ljubljani in Novem mestu. Gre za avtorje različnih umetniških praks in likovnih govoric, ki se na razstavi predstavljajo s po dvema deloma. Na Brdu je skrbno zbrana zbirka pomembnih slovenskih slikarjev Miheliča, Pavlovca, Jakopiča, Jame in drugih, vsako leto pa s tem, da gostijo avtorje iz Slovenije in mednarodnega prostora, zbirko oplemenitijo tudi z deli sodobnih likovnih umetnikov.
Že v soboto je sledil še en umetniški dogodek, ki mu na Brdu še tretje leto posvečajo vso pozornost. Po oktobrskem uvodnem nastopu Mie Žnidarič z Big bandom RTV smo tokrat v okviru koncertnega ciklusa Aeda poslušali orkester Slovenske filharmonije, ki je tokrat igral pod vodstvom gostujoče dirigentke Keri Lynn Wilson iz Kanade. Najboljši slovenski simfonični orkester je predstavil zelo raznolik program, po uvodnem Debussyjevem Preludiju k Favnovemu popoldnevu je svojo izjemno nadarjenost v skladbah Romanca za violino in orkester v f-molu, op. 11 A. Dvoraka in Introdukcija in rondo capriccioso, op. 28 C. Saint–Saënsa, potrdila mlada, komaj osemnajstletna violinistka Tanja Sonc. V drugem delu smo slišali še eno najpogosteje igranih Schubertovih skladb, Simfonije št. 8, v h-molu, d. 759, tako imenovane Nedokončane in v zaključku Preludij in ljubezensko smrt iz Wagnerjeve opere Tristan in Izolda. Dejstvo, da so glasbeniki nastopili pred polno dvorano, na najlepši način potrjuje, da se je koncertni abonma na Brdu med občinstvom dobro prijel, z nestrpnostjo pa že čakamo decembrski koncert s Komornim orkestrom Camerata Labacensis, pod umetniškim vodstvom Franca Avseneka.