Odprto vprašanje pristnosti
Test: Seat Exeo ST 2.0 TDI Style
Čeprav španski Seat model Exeo prodaja kot svoj avtomobil, ni treba pogledati dvakrat za ugotovitev, da tako limuzina kot kombi izvirata iz prejšnje generacije Audijevega A4. Sicer pa so oblikovalci dokaj spretno zakrili podobnost z upokojenim nemškim sorodnikom, kajti kombiju srednjega razreda so nadeli nov sprednji del z izrazito masko hladilnika, vpadljive zadnje luči in seveda dovolj ponosna Seatova logotipa. Tako na A4 spominja predvsem z bokov, kjer pa pravzaprav ni bilo mogoče narediti kakšnega odločnejšega kirurškega reza.
In ne gre spregledati, da je Exeo ST ohranil tudi vse druge preverjeno dobre lastnosti, ki jih je imel A4. Tu gre predvsem za germansko urejeno armaturno ploščo s preglednimi merilniki, dostopnimi stikali in splošno dobro ergonomijo; za kakovostne materiale, ki si jih španski notranji arhitekti niso drznili spustiti pod pričakovano raven; in nenazadnje, za natančno izdelavo, ki se je ne bi sramovali tudi pri tako prestižni znamki, kot je Audi. Skratka, ne več najnovejše, a še vedno dovolj moderno in predvsem uporabniško enostavno. Vozniku zna ugajati športen volanski obroč in kratka prestavna ročica, potniki si lahko zapomnijo zvoke iz kakovostnega radijskega sprejemnika, tisti, ki jim je določeno sedenje na zadnji klopi, tudi relativne utesnjenosti. Prtljažnik je prostoren, ampak le, če se s 442 litri meri z razrednim povprečjem, ob podrti zadnji klopi je mogoče naložiti še precej več. In čeprav je Exeo ST reinkarnacija prejšnjega modela Audi A4 Avant, ima pod motornim pokrovom tudi najnovejše koncernske motorje. Mednje spada tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu. Njegov tek je občutno tišji kot pri prejšnji generaciji teh motorjev, znižala se je tudi poraba goriva in zmanjšano je obremenjevanje okolja. Motor teče gladko in z visokim navorom pri nizkih vrtljajih zagotavlja zvezno pospeševanje. Lepo sodeluje z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom in kombinacija ponuja dovolj uživaško vožnjo, čeprav je treba priznati, da kakšnih presunljivih športnih pospeškov ni. Zato pa je mogoče Exea s tem pogonskim strojem voziti zmerno in s porabo plinskega olja, ki ni daleč od tovarniških obljub.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM
Najvišja hitrost: 214 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,3/ 5,5 l/100 km
Maloprodajna cena: 23.171 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana