Dobrodelni kljub dežju
Na Humanitarnem Čopkovem teku na Osnovni šoli Orehek letos zaradi dežja niso tekli, so pa pripravili športne igre in ustvarjalne delavnice na temo drugačnosti. S prostovoljnimi prispevki so za dvižno ploščad v starem delu šole zbrali 1.100 evrov.
Na Osnovni šoli Orehek so minulo sredo ob Tednu otroka priredili tradicionalni Humanitarni Čopkov tek. Tokrat jo je organizatorjem prvič v petih letih, odkar pripravljajo prireditev, zagodlo vreme, zato je niso mogli izpeljati na bližnjem posestvu. Tek otrok in staršev je odpadel, namesto tega pa so otroci iz vrtca in razredne stopnje ustvarjali na temo drugačnosti, učenci predmetne stopnje pa so se družili ob športnih igrah: hokeju, namiznem tenisu, odbojki in košarki. Na prireditvi so poleg osnovnošolcev in malčkov iz vrtca na Orehku sodelovali še otroci s podružnične šole in vrtca v Mavčičah, na aktivnostih pa so se jim pridružili tudi starši. Že na začetku je vse skupaj navdušil pevec Adi Smolar, glasbeni talent pa sta pokazala tudi učenca in brata Janez in Urban Kalan: prvi je igral harmoniko, drugi pa tubo oz. bas.
Prireditev je bila humanitarnega značaja. S prostovoljnimi prispevki staršev in učencev, ki so v hranilnike po razredih prispevali od svoje žepnine, so zbrali 1.100 evrov za Veveričkov sklad za otroke s posebnimi potrebami. V njem že nekaj časa zbirajo sredstva za namestitev dvižne ploščadi v starem delu šole, ki bo precej olajšala gibanje gibalno oviranim učencem. Na šoli je letos 22 učencev s posebnimi potrebami, med njimi jih ima največ učne težave, skoraj vsako leto pa imajo tudi kakšnega učenca na invalidskem vozičku, ki ga je treba nositi v prvo nadstropje. »Upam, da nam bo pri nakupu dvižne ploščadi na pomoč priskočila tudi občina, saj bomo sami še dolgo zbirali sredstva,« pravi ravnateljica OŠ Orehek Ivka Sodnik.
Ob zbiranju sredstev je glavni namen prireditve tudi druženje, poudarja ravnateljica: »Želimo si, da bi učenci še bolje spoznali svoje vrstnike s posebnimi potrebami, čeprav že pri pouku namenjamo veliko pozornosti sprejemanju drugačnosti. Vsako leto so naši gostje na prireditvi varovanci Doma Matevža Langusa Radovljica, letos pa smo v sklopu Comeniusovega projekta Partnerstvo šol gostili tudi učitelje iz Nemčije, Anglije, Švedske in Turčije.«
»Na prireditvi sem užival. Igral sem odbojko, ki jo imam raje kot tek. Adi Smolar je bil zabaven. Poznam nekaj njegovih pesmi, najboljša se mi zdi Televizor,« je vtise strnil devetošolec Erik Porenta. Na vprašanje, kako učenci na šoli sprejemajo vrstnike s posebnimi potrebami, je odvrnil: »Zdi se mi, da jih lepo sprejemamo, jim pomagamo, če je treba. Mogoče bi bilo lahko v šoli še več govora o tej temi.«