Športnost od koles do strehe

Test: Renault Clio RS Sport 2.0 16V

Marsikomu, ki še ni preživel svoje mladosti, ali pa se vsaj počuti mladega po srcu, ob pogledu na športni avtomobil začne hitreje biti srce. Pa ne samo ob čistokrvnih dirkalnikih, ampak tudi ob povsem serijskih avtomobilih, ki se bahajo z mišičasto zunanjostjo in primerno močnim motorjem. In med temi svoj prostor tudi v novi generaciji išče Renault Clio RS, ki so ga zasnovali izkušeni strokovnjaki v oddelku Renault Sport.

Clio RS je športnik od koles do strehe, spredaj so mu nataknili agresiven odbijač z veliko režo za zajemanje zraka v motorni prostor, za razkazovanje karoserijskih mišic skrbijo nabuhli blatniki, zadaj za celostno podobo poskrbita razmaknjena široka zaključka izpušnih cevi. In vse skupaj ni samo šminka, ampak resničnost: 2,0-litrski bencinski štirivaljnik odločno zarohni že ob dokaj rahlem pritisku na plin in z vrtenjem rad pokaže, da je poln energije. Merilnik vrtljajev se hitro povzpne do prepovedanega območja, ko elektronika vozniku najprej s piskom, nato pa z ustavitvijo dobave goriva naznani, da mu je dovolj. Ampak, pospeški so tolikšni, da hrbet temeljito pritisne ob naslonjalo športnega školjkastega sedeža in dosežena hitrost krepko presega dovoljeno. Šeststopenjski ročni menjalnik ima zelo kratka razmerja in je s solidno natančnostjo kot nalašč za vozniške užitke na ovinkastih cestah. Na avtocestah je pri visoki hitrosti motornega in vetrnega hrupa skoraj preveč za poslušanje radia ali še znosno glasnost govorjenja. Pri avtomobilu, kakršen je Clio RS, je vprašanje porabe goriva manj pomembno kot uživanje v vožnji, je pa z njim treba kar pogosto na bencinsko črpalko, saj se poraba le nerada spusti pod 12 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Družinska uporabnost je v športni različici povsem zapostavljena, saj podvozje s čvrsto nastavitvijo povzroča tresljaje in grobo požiranje cestnih grbin, kar potnikom na zadnjih sedežih zagotovo ni všeč. Ima pa Clio RS seveda dovolj drugih atributov, s katerimi zna prepričati športnosti željne voznike. In to niti ne za pretirano visoko ceno.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM

Najvišja hitrost: 225 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 11,3/ 6,4/ 8,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.480 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / sreda, 17. maj 2017 / 19:06

Predlogi za spremembe namembnosti zemljišč

Kranj – V sprejemanje kranjskega občinskega prostorskega načrta (OPN) po navadnem postopku bodo vključeni vsi do 1. junija posredovani predlogi, do katerih se bo Mestna občina Kranj tudi pozitivno...

Objavljeno na isti dan


Šport / sreda, 1. julij 2015 / 14:16

Kopitarjev dobrodelni golfski turnir

Na petem dobrodelnem turnirju v golfu so zbrali skoraj štirideset tisoč evrov.

Kultura / sreda, 1. julij 2015 / 14:15

Večne podobe Aure

V poletnih mesecih je pri Pustotniku v Gorenji vasi na ogled likovna razstava škofjeloškega akademskega kiparja Mateja Plestenjaka.

Kranj / sreda, 1. julij 2015 / 14:12

Mezinček v novih prostorih

Zasebni vrtec Mezinček se je iz utesnjenih prostorov na Cesti Staneta Žagarja preselil v obnovljeno vilo na Savski cesti in postal Vila Mezinček.

Slovenija / sreda, 1. julij 2015 / 14:08

Tri dežele na Višarjah

Višarje – V soboto, 4. julija, bo v Marijinem romarskem središču na Višarjah v Kanalski dolini v Italiji tradicionalno Romanje treh dežel: Furlanije – Julijske krajine, Koroške in Slovenije. Ob 11....

Kranjska Gora / sreda, 1. julij 2015 / 14:03

Kolesarski pobeg iz Horjula v Kranjsko Goro

Kranjska Gora – Najstnik iz Horjula je pred desetimi leti napisal poslovilno pismo in s kolesom pobegnil od doma v Kranjsko Goro. Policisti so ga izsledili po dveh dneh iskanja. To je bil Grega Čep...