Zdaj je v modi evolucija

Test: Fiat Punto Evo 1,4 Multiair Fun

Morda v začetku diši po prevari, ampak pri Fiatu so Punta prenovili z dobrimi nameni in mu nadeli novo oznako zato, da bi se ločil od prejšnjega, ki si še ni prislužil upokojitve. In ker novinec vsaj na prvi pogled ne prinaša nič revolucionarno novega, je kar pošteno, da so mu v Torinu nadeli oznako Evo, ki simbolizira evolucijske spremembe.

In teh je več, kot obeta zgolj nekoliko preoblikovana zunanjost. Delo oblikovalcev je najbolj vidno na sprednjem delu, kjer ima Punto Evo novo masko hladilnika in spominja na manjši Fiat 500, zraven pa sta še nova žarometa in celoten odbijač skupaj z večjo režo za zajemanje zraka v motorni prostor. Na zadnjem delu je sprememb manj, a se vseeno opazijo, če ne podnevi, pa zagotovo ponoči, ko se skozi celotni svetlobni telesi razlijeta liniji rdečih svetlečih diod.

Oblikovalski trud je opazen tudi v notranjosti, kjer ima voznik pred svojimi očmi preglednejše merilnike, nad sredinsko konzolo pa novo upravljalno ploščo za radijski sprejemnik in vse, kar sodi zraven, med drugim brezžično komunikacijsko napravo, ki omogoča enostavno povezavo z mobilnim telefonom ali pa nosilec s kontakti za navigacijsko napravo. In poleg vsega si je mogoče notranjost še prilagoditi po svojem okusu, na primer z barvnimi vložki na prevlekah sedežev in plastiki armaturne plošče. A kljub vsemu se zdi, da je ta Fiatov avtomobil še vedno narejen preveč ceneno in težko se je izogniti občutku, da bo v nekem trenutku odletel kakšen kos preveč cenene plastike.

Čisto pri vrhu sredinske plošče je tudi stikalo, s katerim je mogoče izključiti sistem za samodejno zaustavitev motorja ob mirovanju in ponoven zagon ob speljevanju. Vajo je žal treba ponoviti na vsaki vožnji in voznikom, ki nimajo ekološke zavesti, bo to paralo živce. Je pa že sam novi 1,4-litrski bencinski motor s tehnologijo drugačnega nadzora pretoka zraka, ki skrbi za večjo učinkovitost in zmanjšano porabo. Ta štirivaljnik je kar živahen pogonski stroj, čeprav njegova na papirju zapisana moč in navor ne obetata kaj posebnega. Zato si voznik lahko privošči tudi bolj dinamično vožnjo, je pa res, da kakšnih dirkaških dosežkov ni mogoče pričakovati. No, saj Punto Evo s petimi vrati je lahko tudi dopolnilni družinski avtomobil, ki se enako dobro znajde v mestni gneči kot na odprti avtocesti. Podvozje je dovolj čvrsto, da bi preneslo še kaj več, kot zagotavlja pogonski stroj, kolesa se zanesljivo držijo ceste, manjše vozniške napake so odpuščene, grobega odzivanja na kratke cestne grbine se na trenutke zdi preveč. Ugajati zna tudi dokaj neposreden volan, čigar vrtenje se lahko olajša z gumbom na armaturni plošči, takšen režim pa je namenjen predvsem manevriranju.

In čeprav so se pri Fiatu odločili narediti prevrat samo z evolucijo, jim je osvežitev skoraj v celoti uspela, nenazadnje tudi z dokaj uravnoteženo ceno.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,065, š. 1,687, v. 1,490 m, medosje 2,510 m

Prostornina prtljažnika: 257/1030 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1150/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1368 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 6500

Največji navor pri v/min: 130 pri 4000

Najvišja hitrost: 185 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 4,7/ 5,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 134 (Euro V)

Maloprodajna cena: 12.840 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sreda, 11. avgust 2021 / 09:58

Rešitev naj bi bila izgradnja druge cevi

Prejšnji teden je na gorenjski avtocesti na Hrušici znova umrl voznik, ki je trčil v zaradi kolone ustavljeno tovorno vozilo. V zadnjih petih letih je policija v podobnih okoliščinah obravnavala pet p...

Objavljeno na isti dan


Kranj / četrtek, 26. junij 2014 / 22:52

Za projektno povezovanje

Na predvolilni konvenciji v Kranju so se v petek predstavili kandidati Zavezništva Alenke Bratušek na letošnjih državnozborskih volitvah.

Tržič / četrtek, 26. junij 2014 / 22:50

Alpsko srečanje veleposlanikov

Slovenija ima svoj čar. Tako je našo deželo opisal češki veleposlanik, eden izmed udeležencev sobotnega prvega Alpskega srečanja veleposlanikov, častnih konzulov in obmejnih županov.

Gorenjska / četrtek, 26. junij 2014 / 22:48

Mlada upa Ajda in Lan Dan

V dobrodelni akciji Mladi upi je Zavarovalnica Triglav izbrala dvanajst obetavnih mladih športnikov, umetnikov in znanstvenikov, ki jim bo pomagala pri uresničenju sanj. Med njimi sta tudi Gorenjca, p...

Jezersko / četrtek, 26. junij 2014 / 22:41

Priznanje športnemu delavcu

Le na dan praznovanja Občine Jezersko so v preddverju kulturnega doma Korotan razstavili izvirnik meteorita Jezersko, ki ga je pred dvema desetletjema pri Češki koči našel Kranjčan Božidar Jernej Malo...

Kranj / četrtek, 26. junij 2014 / 19:31

Desetič iz Bitenj na Blegoš

Bitnje – Skupina pohodnikov, krajanov Bitenj, se je drugo junijsko soboto odpravila na Blegoš. Pohod, ki je bil že deseti po vrsti, so začeli zarana na igrišču v Spodnjih Bitnjah, se vzpeli na Plan...