Zdaj je v modi evolucija

Test: Fiat Punto Evo 1,4 Multiair Fun

Morda v začetku diši po prevari, ampak pri Fiatu so Punta prenovili z dobrimi nameni in mu nadeli novo oznako zato, da bi se ločil od prejšnjega, ki si še ni prislužil upokojitve. In ker novinec vsaj na prvi pogled ne prinaša nič revolucionarno novega, je kar pošteno, da so mu v Torinu nadeli oznako Evo, ki simbolizira evolucijske spremembe.

In teh je več, kot obeta zgolj nekoliko preoblikovana zunanjost. Delo oblikovalcev je najbolj vidno na sprednjem delu, kjer ima Punto Evo novo masko hladilnika in spominja na manjši Fiat 500, zraven pa sta še nova žarometa in celoten odbijač skupaj z večjo režo za zajemanje zraka v motorni prostor. Na zadnjem delu je sprememb manj, a se vseeno opazijo, če ne podnevi, pa zagotovo ponoči, ko se skozi celotni svetlobni telesi razlijeta liniji rdečih svetlečih diod.

Oblikovalski trud je opazen tudi v notranjosti, kjer ima voznik pred svojimi očmi preglednejše merilnike, nad sredinsko konzolo pa novo upravljalno ploščo za radijski sprejemnik in vse, kar sodi zraven, med drugim brezžično komunikacijsko napravo, ki omogoča enostavno povezavo z mobilnim telefonom ali pa nosilec s kontakti za navigacijsko napravo. In poleg vsega si je mogoče notranjost še prilagoditi po svojem okusu, na primer z barvnimi vložki na prevlekah sedežev in plastiki armaturne plošče. A kljub vsemu se zdi, da je ta Fiatov avtomobil še vedno narejen preveč ceneno in težko se je izogniti občutku, da bo v nekem trenutku odletel kakšen kos preveč cenene plastike.

Čisto pri vrhu sredinske plošče je tudi stikalo, s katerim je mogoče izključiti sistem za samodejno zaustavitev motorja ob mirovanju in ponoven zagon ob speljevanju. Vajo je žal treba ponoviti na vsaki vožnji in voznikom, ki nimajo ekološke zavesti, bo to paralo živce. Je pa že sam novi 1,4-litrski bencinski motor s tehnologijo drugačnega nadzora pretoka zraka, ki skrbi za večjo učinkovitost in zmanjšano porabo. Ta štirivaljnik je kar živahen pogonski stroj, čeprav njegova na papirju zapisana moč in navor ne obetata kaj posebnega. Zato si voznik lahko privošči tudi bolj dinamično vožnjo, je pa res, da kakšnih dirkaških dosežkov ni mogoče pričakovati. No, saj Punto Evo s petimi vrati je lahko tudi dopolnilni družinski avtomobil, ki se enako dobro znajde v mestni gneči kot na odprti avtocesti. Podvozje je dovolj čvrsto, da bi preneslo še kaj več, kot zagotavlja pogonski stroj, kolesa se zanesljivo držijo ceste, manjše vozniške napake so odpuščene, grobega odzivanja na kratke cestne grbine se na trenutke zdi preveč. Ugajati zna tudi dokaj neposreden volan, čigar vrtenje se lahko olajša z gumbom na armaturni plošči, takšen režim pa je namenjen predvsem manevriranju.

In čeprav so se pri Fiatu odločili narediti prevrat samo z evolucijo, jim je osvežitev skoraj v celoti uspela, nenazadnje tudi z dokaj uravnoteženo ceno.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,065, š. 1,687, v. 1,490 m, medosje 2,510 m

Prostornina prtljažnika: 257/1030 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1150/- kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1368 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 6500

Največji navor pri v/min: 130 pri 4000

Najvišja hitrost: 185 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 4,7/ 5,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 134 (Euro V)

Maloprodajna cena: 12.840 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / torek, 1. julij 2014 / 07:00

Neda, Neca in orient

Najprej se je Bled zibal v čutnih ritmih Orienta. Konec tedna je energična pevka Neda Ukraden razgrela Jesenice, Neca Falk pa s svojim Mačkom Murijem in Muco Maco navdušila Kranjčane.

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / torek, 25. marec 2008 / 07:00

Želijo, da se ponovi leto 1999

Na Škofjeloški pasijon avtorja Romualda Marušiča iz leta 1721, najstarejše ohranjeno dramsko besedilo v slovenskem jeziku, so v Škofji Loki upravičeno ponosni. Ponosni so lahko tudi na uprizoritev v l...

Avtomobilizem / torek, 25. marec 2008 / 07:00

Brilliance gre v Ameriko

Kitajski avtomobilski proizvajalec Brilliance je sklenil sporazum z ameriško skupino trgovcev z vozili McCombs Automotive iz Teksasa, ki jim bo omogočil preboj na ameriški avtomobilski trg. Spora...

Kranj / torek, 25. marec 2008 / 07:00

Zbrali za poldrugi vagon papirja

Kranj - Na Osnovni šoli Simona Jenka Kranj - Podružnični šoli Primskovo, so oktobra na zbiralni akciji papirja dosegli zbiralni rekord. »Presegli smo rekord vseh zbiralnih akcij...

Mularija / torek, 25. marec 2008 / 07:00

Otroška peresa

Mamica Mamica me rada ima in z mano je prijazna. Rada mi pomaga, tudi če sem prava zgaga. Mamica hitro teče in...

Prosti čas / torek, 25. marec 2008 / 07:00

Slonček Horton

Ustvarjalci Ledene dobe so v življenje obudili simpatičnega slončka Hortona, ki nekega dne spozna, da v drobcu prahu prebiva celo mesto drobnih bitij, ki jih vodi čudaški župan.